Tallie1979 schreef:Vorige week maandag dokter. Ik had op zondag een ring om het randje van de plek getekend.
[ [url=m/275f6V.jpg]Afbeelding[/url] ]
.
Zo, da's bijna hetzelfde als wat ik nu heb (zelfde plek ook), alleen was mijn HA op vakantie en zijn invaller veel nonchalanter..

Nou is mijn "horrorverhaal" alsnog wel redelijk onschuldig, maar ik wil het toch even delen.

Ik had twee weken terug nl. een soort-van vergelijkbare ervaring! Een teek gehad.. Beest heeft er nog geen 3 uur in gezeten, heb 'm netjes verwijderd en vier dagen later 'n dikke rooie bult die groeide per dag, been redelijk pijnlijk, dus ik wist al dat dit "raak" was. Dus naar de dokter.. Mijn eigen HA is ook op vakantie dus vervangster, zij zegt "Nee, vier dagen is veel te vroeg om te kunnen zien of het Lyme is, ga maar gewoon naar huis en kijk over twee à drie weken nog maar eens. Of als je twijfelt mag je bellen." Maar op de site van o.a. RIVM en de Lymestichting staat wel "mogelijk binnen enkele dagen zichtbaar".

Ik zou nog een keer bellen en evt. om een 2nd opinion vragen, zoals mijn invaller wel liet blijken heeft niet elke HA evenveel verstand van tekenbeten.
En naar je gevoel luisteren dus! Normaliter ben ik echt zo iemand van "de huisarts zal het wel weten", ik bedoel, zij heeft tien jaar gestudeerd en ik niet, maar je moet je zéker niet af laten schepen als je gevoel iets anders zegt, n.m.m.
Maar TS, ik lees verderop in je topic dat jij maar een heel klein plekje hebt? Dan zou het eigenlijk ook een huidontsteking of iets dergelijks kunnen zijn omdat je hem niet "correct" hebt verwijderd, of dat er vuil/bacterie in het wondje gekomen is? Heb je het kopje er wel uit gekregen? Dan alsnog zou ik er naar laten kijken, maar da's persoonlijke keus. (en mijn slechte ervaringen met ontstoken muggenbeten, mijn enkels zijn er niet mooier op geworden) ) Mijn "rode plek" begin als een cirkeltje zo groot als een twee-euromunt, en eergisteren was hij breder dan mijn kuit..

Ik hoop niet dat ik je hiermee meer onrust aanpraat! Maar houd de plekjes goed in de gaten hoor, een "gewone" bacterie wil je ook niet oplopen.