Ik heb het altijd warm!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Ik heb het altijd warm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:53

Ik laat elk jaar bloedonderzoek doen, mijn bloeddruk wordt regelmatig gemeten (en is altijd aan de lage kant) maar het kan inderdaad geen kwaad om je even door te laten meten. Maar bij mij heeft dat nog nooit iets opgeleverd.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:58

Heb je al wel je temperatuur opgemeten? Is deze normaal? Ik heb het zelf ook snel warm maar voel me dan ook niet lekker. Heb dan vaak in de 38 koorts en ben dan ook drijfnat van het zweet. Ook snachts..
Hormonen kun je bij de huisarts laten vragen om op te prikken!

Ps; ik zit ook onder plat dak en ramen op zuiden. Als het echt warm zonnig word hang ik EHBO dekens, van die folie goudzilver(kun je nog beetje doorheen kijken) + trek de gordijnen dicht voor de ramen, dit scheelt aanzienlijk!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:23

Ik heb het na mijn 2e vaccinatie ineens heel warm ondanks een niet werkende schildklier
Nachtzweten, ontploffen... echt niet leuk.

Ben nu begonnen met de pilletjes van dr vogel voor overgang en nachtzweten.
Het helpt wel heb ik het idee maar stukje stress kan ook triggeren.

Als de druppels niet voldoende helpt ga ik weer naar de Homeopaat die heeft me vorig jaar ook goed geholpen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:31

Ik kan sinds gedoe met mijn hormonen niet meer tegen de warmte, echt niet :n
Het was de laatste dagen echt benauwd, de druppels liepen van mijn hoofd als ik wat deed en daarom ben ik zo blij met de airco _/-\o_

Mando stress triggert mij ook hoor!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:48

Hier precies het tegenover gestelde...ik heb het echt altijd koud! Vanochtend rond uurtje of 10 gereden, ik merk natuurlijk wel dat het benauwd is, maar zelfs met intensief rijden, heb ik nog kippevel van de kou :+

Ons huis is momenteel ook al een aantal dagen tussen de 23 en 25 graden...denk dat het voornamelijk de benauwdheid is die je zo plakkerig en warm maakt.

Ik zou willen dat ik het wat vaker warm had :+ mijn vriend en ik slapen (zelfs nu het 's avonds nog +-20 graden is op slaapkamer) nog steeds onder onze zelfde deken als die we in de winter erop hadden liggen _O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 19:17

kim_1990 ooh daar zou ik echt onderuit drijven! Gek he zoveel verschillen! Als ik naar stal fiets in de ochtend heb ik het bloedheet als ik overkom. Hooguit even fris omdat ik plakkerig ben als ik overkom en wat afkoel maar met rijden meteen weer warm. Je kunt daar met voeding misschien ook nog wel wat mee. Ik ga me in de Chineze voedingsleer inlezen, daar schijn je wel een en ander mee te kunnen sturen (twee kanten op) dus wie weet.

Chanicha, toch weer die rothormonen! Al zou ik het ook weer niet waard vinden om er een heel proces aan te wijden. Ben verder volgens mij gezond en fit maar ik vind dat gezweet gewoon zo ongemakkelijk! Wel weer fijn te weten dat ik niet de enige ben. Net naar de gym geweest maar ik zweette harder dan de anabooltjes daar ;)

Mando, dat is zuur! Toch even een tik op je weerstand misschien?

Sabri, recent niet. Dit is ook niet een recent ding, meer dat ik me er steeds meer aan begin te ergeren of het valt me in ieder geval steeds meer op. Of toch verergerd door inderdaad dit warme huis, woon hier nu 1,5 jaar.

Mando, wat voor verschil merkte je na de homeopaat?

Daffodil ik heb nog nooit van mijn leven een bloedonderzoek laten doen. Ben ook niet echt dol op naalden. Eerst donderdag maar de covid inenting overleven en daarna afspraak maken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:23

Ja ik ook. Op mijn werk loop ik de hele dag met een vaatdoekje om het zweet van mijn hoofd te vegen, anders loopt het in mijn ogen. Ik heb het vandaag ook echt heel warm, in mijn korte broek en blouse zonder mauwen. En het was hier maar 20 graden. Ik heb het sinds ik een autoimuunziekte gehad heb ik 2015, daarbij is mijn termostaat ontregeld, en dat is zo gebleven. Ik kan bijvoorbeeld vanavond in lange broek en trui op de bank zitten omdat ik het koud heb

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:07

Siersma, wat ontzettend naar! Als je weet dat je het warm of koud hebt doorsnee, kun je je daar in ieder geval op voorbereiden, jij moet dus meestal maar gokken wat je lijf voor fratsen uithaalt?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:15

danoesje schreef:
Siersma, wat ontzettend naar! Als je weet dat je het warm of koud hebt doorsnee, kun je je daar in ieder geval op voorbereiden, jij moet dus meestal maar gokken wat je lijf voor fratsen uithaalt?

Ja is heel raar idd. Heb het vaak overdag heel warm en s'nachts koud, hele jaar door ook. Ik heb dus ook geen tips voor je, ik onderga het maar gewoon

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:17

Nou ja misschien moet ik dat ook gewoon maar doen, dus toch een tip :)
Ik vind het nu ook gewoon lastig omdat het er helemaal niet zo warm uitziet/per direct warm voelt ofzo... Merkte dat ik op de sportschool ook zat te loeren of andere mensen ook zweetten wat in een aantal gevallen ook zo was, plus dat ik vrij fanatiek was ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:23

Vanmiddag een uurtje gewandeld met de hond in het bos, ik droop van het zweet. Had ik ook niet helemaal verwacht, maar het is echt benauwd. Ik loop stevig door en de route had aardig hoogteverschil, maar dan nog.

Mijn huis is ook 25 graden en koelt niet af, ik ben wel weer klaar met de zomertemperaturen :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:29

Toch wel fijn om te lezen dat meer mensen het helemaal warm hebben, en dat ik niet de enige vrouw ben met zweet ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:57

Siersma schreef:
danoesje schreef:

Ja is heel raar idd. Heb het vaak overdag heel warm en s'nachts koud, hele jaar door ook. Ik heb dus ook geen tips voor je, ik onderga het maar gewoon

Wow herkenbaar dit. Ik roep ook dat mijn thermostaat stuk is, maar hier hier vaak bij golven, ineens steenkoud voor de verwarming kruipen gebeurt best vaak. Maar sinds 2 weken ofzo weer steeds bloedheet en zweten als een gek. Dan vind ik vanalles over opvliegers maar ditv trekt vrijwel nooit na een paar minuten weer weg!

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 01:00

Niet stom bedoeld, maar heb je overgewicht? Toen ik wat zwaarder was had ik het ook altijd heet of iig warm, nadat ik een stuk was afgevallen had ik het juist altijd koud. :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 05:46

Ik zweet vaak ook echt veel.
Vooral sochtends wil ik het koud in huis of in de auto hebben.
Als ik sochtends met de honden loop zweet ik flink veel meer dan savonds :o?
Geen idee..
Maar aan de andere kant, zweten is. Ansich gezond.
Je lichaam houd zich daarmee op temperatuur.

Gister 1.5 uur met de honden gelopen en door de extreme hoge luchtvochtigheid ook flink gezweten... Maarja niks aan te doen helaas

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:22

Ik kan er ook niet tegen als het ‘s morgens warm is in huis, er komt dan niets meer uit mijn handen :n

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 07:40

Texnex, ik ben wel wat te zwaar, maar ook flink gebouwd en behoorlijk sportief dus wel redelijk ´strak´zeg maar. Ja er zou wat af mogen maar ben niet heel veel te zwaar en ook geen corona-kilo´s ofzo ;)

Afgelopen dagen in ieder geval meer mensen last dus zal ook een deel aan het weer liggen gelukkig.

Nu maar lekker alles open gezet. Gisteravond koelde het gelukkig wel wat af, voor het eerst zonder ventilator geslapen!

En jullie?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:05

Ik had mijn wapper lekker aan naast mijn bed :))

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:33

Chanicha, bizar eigenlijk toch dat het officieel 20 graden ofzo is overdag en toch zo warm?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:54

Ik vind het de afgelopen weken sowieso erg warm ondanks dat de temperatuur niet zo hoog komt. Van mij zou het best een dag 14 graden mogen zijn...maar inderdaad vies benauwd ook door het vocht. Ik heb ook veel last van de warmte. Misschien helpt het om koelbandjes om je polzen te doen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:02

Danoesje ik woon in een oud huis en het duurt hier lang eer het warm is binnen maar ook lang eer het weer weg is.
We wilden ook een airco boven laten plaatsen maar omdat we graag gelijkvloers willen gaan wonen doe ik dat niet.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:39

Schildklier kan te snel zijn zonder de gewichtsafname.... Ik viel geen kg af, maar de mijne was destijds zo erg veel te snel dat de internist erg schrok waarom ik niet eerder was doorverwezen. Want bij nader inzien waren de symptomen al langer aanwezig en heeft mijn huisarts niet goed gereageerd ("je valt niks af dus niks mis met je schildklier zei ze meerdere keren").
Kan geen kwaad een keer bloed te prikken en even schildklierwaardes te laten checken.
Inmiddels is mijn schildklier te langzaam, maar zweten doe ik nog steeds heel snel.

danoesje schreef:
Toevallig net even een migraineaanval gehad maar te snelle schildklier kan ik me haast niet voorstellen. Ben eerder te zwaar dan te licht ook en te snelle schiildklier zorgt vaak voor gewichtsafname toch? Wel veel stress gehad de afgelopen tijd dus misschien daar ook nog een restverschijnseltje van? Hormonen nog in de war? Ik ga wel eens ff googlen :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:05

Ik ben te zwaar en dat weet ik. Maar ik denk dat het misschien ook wel een stuk erfelijkheid is. Mijn moeder loopt ook leeg als het warm is, loopt dan thuis met een natte handdoek in haar nek. Zodra het benauwd is zoals nu dan heb ik daar last van met mijn adem maar dus ook qua zweten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:07

Ik heb het ook altijd warm en zweet heel snel. Zodoende sport ik bij een sportschool met airco, en heb ik zelf airco thuis (die nu al een poosje lekker op 18 graden staat te draaien).
Te paard hoef ik in principe nog niets te doen en dan zweet ik al. Stap er dus ook altijd drijfnat af :')

Mijn gezondheid, gewicht en conditie is prima. Had altijd het idee dat het "gewoon bij me hoort".

Maar afgelopen dagen is het ook gewoon erg broeierig en vochtig. Niets een persee warm.
Gisteravond was mijn paard helemaal nat van het zweet terwijl we maar een half uurtje wat losrijdwerk hadden gedaan.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 14-07-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:25

Texnex schreef:
Niet stom bedoeld, maar heb je overgewicht? Toen ik wat zwaarder was had ik het ook altijd heet of iig warm, nadat ik een stuk was afgevallen had ik het juist altijd koud. :+

En ook dat dacht ik...ik ben mijn hele leven te zwaar geweest maar 5 jaar geleden geopereerd en sindsdien een bijzonder gezond bmi, nul overgewicht en nog steeds bloedverziekend heet. Vooral smorgens, dan heb ik het standaard bloedheet.