Een kleine tegenslag en meteen ... donkere gedachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Een kleine tegenslag en meteen ... donkere gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 06:40

Gelukkig ben ik iemand die vrijwel nooit iets aan trekt van wat anderen zeggen of denken. Als mensen me niet leuk vinden, tja dan is dat zo. Ik hoef echt niet door iedereen lief een aardig gevonden te worden.

Wat een goed boek is, is kiezen voor geluk van kay pollack. De essentie is eigenlijk dat jij degene bent die het gevoel rondom een situatie maakt en dingen interpreteert zoals jij ze doet. Dus als iemand zegt hou je mond ff. Dan kan iedereen dat op zijn eigen manier opvatten, de een denkt, jeetje wat onbeschoft om dat te zeggen, de ander betrekt het op zichzelf en denkt oh hij vind me stom. Terwijl die gene misschien gewoon even druk is en het er niet bij kan hebben en het totaal niet persoonlijk bedoelt. Zo zie je dat je manier van denken al heel veel doet met je eigen gevoel.

In jouw geval in de kroeg, ja wellicht was je wat lomp en was de barman er even klaar mee. Maar is dat erg? Hij zal de volgende keer echt niet denken van oh die krijgt geen biertje meer van me. Hij maakt vast veel gekker mee als barman. Je hoeft toch geen beste vrienden met hem te zijn?

En ja dan vind iemand je maar stom, jij vind vast ook niet iedereen aardig toch? Iedereen is verschillend en dat mag :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:15

Hoi Musiqolog,

... ook even een berichtje in dit topic dat toch echt niet dood ;) is.

Zo te lezen gaat het allemaal nog niet vanzelf, maar wel iets beter - en daar ben ik blij om!
Goed om te lezen, dank je wel voor deze 'melding'. :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:19

Hey Musiqlog,

Ik heb niet bijzonder veel toe te voegen. Maar misschien kan de realisatie helpen dat het zo ernstig omslaan in stemming een onderdeel van ASS kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:26

Leuk TS dat je hier toch een goede vriendschap aan hebt overgehouden :)
Heb ook even op youtube geluisterd, mooi hoor!

Vind het al een erg belangrijke stap dat je het gevoel kan relativeren en plaatsen onder: "oh, het is weer zover...". Neemt niet weg dat het schrijnend blijft natuurlijk. Het is niet fijn om dat gevoel te moeten dragen in je leven. Maar weet dat je niet alleen bent. En ik kan je ook verklappen dat dit bij meerdere muzikanten voorkomt.

Blijf zeker posten als het even wat minder gaat! En ook als het goed gaat natuurlijk :)

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:33

Ik herken heel goed wat je zegt. Ook ASS en depressief. Om meerdere redenen post ik er liever niet openbaar over, maar je mag me altijd pb’en.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:56

Ik heb een kijktip voor je: Gelukkig Autistisch. Een korte docu gemaakt door een jongen met autisme die ik ken, die ook mee wilde komen maar wat niet lukte, en wat hij daaraan gedaan heeft. Wellicht kan je er iets uithalen. :)