Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Ik lees hier graag mee
Geef momenteel onze eerste dochter, die 17-04 geboren is borstvoeding. Ik was dit eigenlijk helemaal niet van plan… het leek me niks voor mij en van vrienden hoorde ik niets dan horrorverhalen. Bij de meesten wilde het niet op gang komen wat mentaal echt een wissel op de nieuwe mama’s trok.
In overleg met mijn vriend haar toch aangelegd naar de geboorte met de intentie te kijken hoe het voor mij voelt, ook al hadden we alles in huis voor kunstveiling. Het voelde eigenlijk best oké en de kleine bleek een natuurtalent. Ze is in de kraamweek zelfs niet afgevallen. Na drie dagen was ze al aangekomen. Gezien het zo makkelijk gaat en ze het er goed op doet toch besloten door te gaan![]()
Ik zag heel erg op tegen het openbaar voeden, dus heb goede, draadloze kolven gekocht van Elvie. Die kolven bevallen super! Maar ook het live voeden in het openbaar vind ik minder erg dan gedacht. Ik heb een handigheidje gevonden met een dunne XXL hydrofiel, waardoor ik heel discreet kan voeden.
Bijzonder wat je lichaam kanik vind het vooral nog bijzonder als ik na het kolven de melk in een flesje giet. Dan heb ik echt een “heb ik dit echt gemaakt?!
“ gevoel
Lieke schreef:99681, en kijk vooral eens naar je kindje. Ik vond dat een heel bijzonder idee dat ik haar bijna helemaal had ‘gemaakt’ toen ze een maand of 5/6 was.
Ik vind het soms wel eens jammer dat de discussies over wel/geen bv zo fanatiek zijn, waardoor veel moeders onzeker worden en dat is zo jammer. Want imo is beide goed, het is voor een baby veel belangrijker dat hij met liefde en aandacht wordt verzorgd.
Qua hechting: bv zorgt inderdaad voor hechting, maar andere dingen ook, dus imo is het zeker niet noodzakelijk. Wel merk ik dat het voor mij veel makkelijker is dan voor mijn man. Hij heeft snel het idee dat hij niets voor de baby kan doen. Bij mij kan hij natuurlijk drinken voor honger en troost. En na een maand ben ik beter ingespeeld op de baby dan hij. Dat komt straks we weer goed, maar soms heeft hij wel het gevoel aan de zijlijn te staan. Met een flesje lijkt me dat makkelijker te verdelen.
Britt schreef:Maar het zorgt er wel voor dat ik nu met 32 weken zwangerschap alvast begonnen ben met een koemelkvrij dieet, zodat ik vanaf 36-37 weken kan gaan voorkolven en straks met een schone lei kan beginnen met baby 3 (zonder bijvoeding met KV) en misschien ook eens een rustige kraamtijd kan ervaren
Ann_moi schreef:Zijn er hier nog tips voor welke kolf te kopen? Ik moet pas over een week of 7 bevallen, maar ben me al wel wat aan het orrienteren. Ik ga nog niks voor de bevalling kopen want ik wil eerst natuurlijk afwachten of het gaat lopen.
Of is het verstandig om al wel een handkolf in huis te hebben? En welke zouden jullie dan aanraden?
__danielle__ schreef:Maar de 1e 6 weken wordt kolven sowieso afgeraden ivm vraag/aanbod wat nog op elkaar afgestemd moet worden.