Ik sta er wel van te kijken dat je lactatiekundige hier nog nooit van gehoord heeft.
22 jaar geleden (tijdens mijn 1e zwangerschap, toen ik mezelf voorbereidde op borstvoeding) hoorde ik al dat dit mogelijk was.
Volgens mij hoorde ik dat via mijn eigen lactatiekundige ( BV door een adoptiemoeder), maar kan ook zijn dat ik dit via mijn zus te weten kwam die toen erg actief was binnen een borstvoedingsclub.
Mijn advies: zoek naar een lactatiekundige die hier wel ervaring mee heeft, die moeten gewoon bestaan. Het zal vast heel leerzaam zijn voor je huidige lactatiekundige, maar zelf heb je echt meer baat bij een kundige met ervaring op dit gebied.
Informeer eens bij borstvoedingsclubs (sorry, ik ben er helemaal uit, ik weet geen namen meer maar er zullen er nog heus wel zijn, evt facebookgroepen) Er zullen echt meer vrouwen zijn die BV geven/gegeven hebben zonder eigen zwangerschap.
Ik heb destijds zelf veel problemen gehad om mijn eigen BV op gang te krijgen (na zwangerschap)
Bij mij bood toen een neusspray uitkomst ( Oxytocine ) voor de toeschietreflex.
Misschien kan die spray in jouw situatie ook nog helpen.
(zelfs die neusspray is bij normale zwangerschappen nog niet eens goed bekend bij verloskundigen, of ze schrijven die pas voor als je er om vraagt - moet je wel eerst van het bestaan af weten)
Ik wens jullie het beste met jullie zwangerschap en ik hoop van harte dat het je gaat lukken.
O, en nog een laatste advies:
zorg voor een goede achterban als steun op BV gebied (iemand anders dan je partner)
Ik had die in de vorm van mijn zus, destijds een soort van BV goeroe

Toen alles misging wat kon mislukken met het opgang brengen van de BV, ondanks de bijstand van mijn lactatiekundige, toen was het mijn zus die in me geloofde dat ik het kon en me door een heel moeilijke periode heeft heen gesleept. Iemand die GELOOFT dat je het kan en die je daarin blijft steunen.
Er wordt namelijk al zo snel geroepen als de BV niet gelijk lukt: "stop er maar een fles in".
Als je partner dan niet achter je staat en niemand steunt je, dan geef je het makkelijk op.
OK, dit geldt vooral in geval van BV na een eigen bevalling, voor je partner is het dus ook een goed plan dat zij zich zelf ook goed voorbereidt voor de BV. (samen op cursus

Maar omdat BV bij jou dan helemaal een unieke situatie betreft, is het heel fijn als je nog iemand anders dan je partner hebt die je kan steunen bij het op gang brengen van je BV.
Die morele steun is zooooo belangrijk.
Edit: v.w.b. BV clubs: mijn zus zat bij La Leche League en die omschrijven dit ook op hun site, wellicht via hen in contact komen met mensen met meer ervaring op dit gebied? LLL noemt overigens BV na adoptie ook relacteren.
https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... relacteren