_Floortje schreef:Kun je ook burgerhulpverlener worden met een BHV, of moet je een EHBO diploma hebben?
Met bhv ook ja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Pumpina, dat idee had ik ook. Dat is ook bekend, het is "maar" een cursusje. Maar vergeet niet, de persoon was waarschijnlijk sowieso gestorven, door tussenkomst van een (burger) hulpverlener is de kans op overleven iets groter. De meeste mensen zijn juist dankbaar dat je het geprobeerd hebt. Dat ze niet alleen waren of dat het slachtoffer niet alleen was. (Dit stuk is niet banketstaaf naar jou bedoeld of om je over de streep te trekken, maar om eea in perspectief te zien. Niemand is verplicht en eenieder maakt een beslissing op eigen gevoel. Daarom doe ik bv niks met EHBO, omdat ik gestrekt ga of ga braken als ik bloed zie of ledematen die een hoek hebben op plekken waar ze niet horen)
Nikass schreef:Blacky nee misschien niet, maar lopend is het gebied waarin je hulp kan bieden wel erg klein lijkt me..?
culaccino schreef:Ik hoop dat ik dit topic weer wakker mag schudden. Denk dat er net een reanimatie heeft plaatsgevonden hier in de straat.
Ik overweeg al een tijdje om me ook aan te melden als burgerhulpverlener, maar ik heb geen ervaring met zulke heftige situaties en ben mentaal niet zo stabiel. Maar het is zo'n mooi en belangrijk concept! Ik weet dat je sowieso iemand meer kans geeft dan wanneer je niet zou helpen, maar zeker met dierbaren erbij lijkt het me echt heel aangrijpend. En toch, zo waardevol. Hoe hebben de ervaringsdeskundigen hier de nazorg ervaren?
En klopt het dat er geen actuele kaart/app is van locaties waar AED's hangen, of kijk ik verkeerd?
Suzanne F. schreef:Ik zou bij een ongeluk bang zijn om te reanimeren denk ik omdat ik dan denk dat hij zijn ribben gebroken kan hebben ofzo iets. Dat ik dan meer kwaad dan goed doe.