Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:25

Art_Ificious schreef:
Ik word dinsdag gevaccineerd. Mijn opa van 82 is ook al 2x gevaccineerd en zover we weten niet ziek geworden.

Echter vraag ik me wel af... Stel ik krijg over 2 jaar plots kanker of een tumor ofwhatever... Zou er dan verband gemaakt worden dat het door vaccinatie komt? (stel dat meerdere mensen dit krijgen en ik dus geen individueel geval ben).

In mijn hoofd vind ik dat wij proefpersonen zijn. Het vaccin is er nog maar pas en er is dus niets bekend over bijwerkingen na x aantal jaar.

Het astrazeneca vaccin wordt wel niet meer bijbesteld in België (geen idee voor Nederland) . Dat heeft ook een reden.
Ik weet wel dat mensen zieker werden van het astrazeneca vaccin dan van Pfizer bv.
Zo ook mijn weidebaas. Die werd paar uur na het astrazeneca vaccin al zwakker. Lag uiteindelijk hele avond met barstende hoofdpijn en 's anderdaags kon die niets... Hele dag plat gelegen.

Kanker zal je er niet door krijgen.
Als er lange termijn effecten zijn, verwacht ik die eerder in de vorm van allergies aangezien er wordt gesleuteld aan het immuunsysteem.
Maar op zulke lange termijn is dat nooit te bewijzen.
Bvb de enting voor rhino... veel ervaringen van mensen wiens paard later headshaking kreeg. Maar om hier een causaal verband aan te tonen op die termijn... phoeh, vrijwel onbegonnen werk.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:32

Mijn ervaring is toch dat sommige oorzaken niet goed onderzocht worden, of dat artsen het snel afwimpelen en geen moeite willen doen om te kijken of er een link is met vaccinatie.

Mijn dochter is na de tweede DKTP enting, ernstig ziek geworden als baby.
Een oorzaak is nooit gevonden, ze gaan ervan uit het het een virus is geweest wat op haar hart is geslagen.
De diagnose toen, gedilateerde cardiomyopathie, gelukkig na jaren goed hersteld .
Vaccinatie hebben wij toen geopperd, maar werd snel weggewuifd, terwijl de oorzaak nooit gevonden is. Zelfs geen virus in het bloed. Geen genetische afwijking, had een goede thuisbevalling, zij had een goede score en na 3,5 maanden doodziek.

Ik ben niet tegen vaccinatie, maar ben wel uiterst voorzichtig geworden. En wik en weeg alles goed af.
Mijn zoontje is pas vanaf 6 maanden geënt.

Ik ben nu weer zwanger en heb wel de 22 weken (DKTP) prik gehaald.
En dit kindje wordt ook weer pas na 6 maanden geënt, na mijn mening is een baby dan net even sterker en heeft meer weerstand.

Corona vaccinatie haal ik niet, het is mij te snel ontwikkeld en ben ongerust over de lange termijn effecten.
Nu zit ik in principe ook niet in een risicogroep, dus mocht ik Corona krijgen, verwacht ik daar niet ernstig ziek van te worden, uitzonderingen daargelaten, maar garanties heb je nooit in het leven.

Lynnepinny

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:35

Een vriendin van een huisgsnoot hier kreeg last van migraine/hoofdpijnen na haar eerste prik. Duurde wel een paar weken, geloof ik. Verder heb ik niet echt wat vernomen in m'n directe omgeving.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:43

Mijn moeder heeft nierfalen (met de bijbehorende nierdialyses elke week) en ze is 2x zonder problemen gevaccineerd.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:45

Ik vind t best bijzonder dat, mensen met onderliggend lijden die corona krijgen, worden gezet onder overlijden door corona. En mensen die overlijden na vaccin met onderliggend lijden, dan is t door t onderliggende en niet door t vaccin.. Terwijl bij beide t wrs de druppel geweest kan zijn.

Ik ken niemand met echte klachten na vaccin, maar ik ken ook niemand die corona heeft gehad laat staan in t ziekenhuis is beland..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:49

In mijn omgeving (prive/werk) heb ik nog niemand gehoord die aanhouden klachten heeft na vaccinatie.
Wel hoofdpijn/misselijk enz in de eerste dagen na de prik, maar niet langdurig of andere zaken.

Wel mensen die na Corona nu weken verder zijn en moeten revalideren. Hier is een 65 jarige man bij, met MS, die nu 2 maand na de eerste besmetting, langzaamaan van het zuurstof kan en gaat revalideren.
Hij was (nog) niet gevaccineerd en heeft lang op het randje van de dood gezweeft.

Vind het trouwens een zeer interessant topic!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:00

Lynnepinny schreef:
Een vriendin van een huisgsnoot hier kreeg last van migraine/hoofdpijnen na haar eerste prik. Duurde wel een paar weken, geloof ik. Verder heb ik niet echt wat vernomen in m'n directe omgeving.

Laat me hopen van niet... Heb daarnu al enorm snel last van.

Tevens ook problemen met mijn gehoor en had ergens gelezen dat gehoorverlies ook een bijwerking KAN zijn.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 09:21

Gelukkig lees ik tot dusver hoofdzakelijk wat ik had verwacht. Dat bijna niemand iemand direct kent met ernstige problemen na vaccinatie. :D Ik zelf ook niet gelukkig. Toch vraag ik mij wel eens af wat nog boven water komt. We hebben al de trombose en bloedplaatjes bij AstraZenica waardoor die niet meer wordt gebruikt. Nu loopt er een onderzoek naar ontstoken hartzakje (en nog iets met het hart) wat meerdere kerrn na Pfizer is gemeld. What's next? Uiteraard kan je van Covid zelf ook ernstig ziek worden, maar zeker bij jonge mensen die dat waarschijnlijk niet zullen worden snap ik dat dit doet twijfelen. Je zult immers maar net diegene zijn die een ernstige "bijwerking" krijgt.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:29

Mijn vader heeft 3 dagen na het vaccineren (AZ) een herseninfarct gehad. Verband kan niet aangetoond worden en kan heel goed zijn dat het vaccin er helemaal niets mee te maken heeft maar heeft er toch voor gezorgd dat ik minder gerust ben in een vaccin.
Mijn moeder is vorige week gevaccineerd en had nergens last van.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:29

wat mij opvalt is dat men zich heel druk kan maken om die ene die vocht heeft in het hart van de prik, zegt men, of iets anders.. terwijl er al miljoenen wereldwijd zijn geprikt 1 of 2x. Dan zouden ze toch bij bosjes moeten overlijden als het door de prik komt.

Ook dat families zelfs recht zaken aan willen spannen omdat oma van 89 volgens hun nooit door corona is overleden, maar wel de verschijnselen had, en nu op de lijst staat als overleden door corona. Je krijgt er niemand mee terug wat daar ook is ingevuld...

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:31

Misschien ook nog aanvullend: huisartsen die risicogroepen hebben gevaccineerd, doen vaak wel melding bij Lareb. Ze moeten echter zo'n administratief proces door, dat een gedeelte bij voorbaat al afhaakt daardoor. Hierdoor worden niet alle (eventuele) medische problemen na vaccinatie niet gerapporteerd. Waarmee ik niet(s) wil insinueren dat er meer gevallen zijn of e.d. Want het verband dient vervolgens ook nog eens uitgezocht en überhaupt weerlegt te worden of er een verband bestaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:32

WiPaLa schreef:
Mijn vader heeft 3 dagen na het vaccineren (AZ) een herseninfarct gehad. Verband kan niet aangetoond worden en kan heel goed zijn dat het vaccin er helemaal niets mee te maken heeft maar heeft er toch voor gezorgd dat ik minder gerust ben in een vaccin.
Mijn moeder is vorige week gevaccineerd en had nergens last van.

Wat ontzettend naar en ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor!
Je moeder is ook dapper!

Het 1 hoeft inderdaad helemaal niet met het ander te maken te hebben. Hoe gaat het nu met je vader?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:47

Inmiddels alle broers en zussen gevaccineerd waarvan de oudste, 82 ernstig hartfalen, zeer veel bloedverdunners, pacemaker en nog een hele rits medicatie heeft . Allemaal behalve één buiten wat wattig en pijnlijke arm nergens last van. Die ene is de gezondste en is een week goed ziek geweest van Pfizer . Er sterven wekelijks 3000 mensen in ons land en met deze prik hoeveelheden is het absoluut zeker dat daar mensen bijzitten die gevaccineerd zijn. En ja, er zullen mensen na vaccinatie overlijden want voor sommigen met een zeer slechte gezondheid is koorts al fout. En ook zal er veel trombose voor komen na vaccinatie, elk de dag krijgen 250 mensen trombose in Nederland waarvan er 40 per dag overlijden. Om over hartaanvallen, hersenbloedingen enz maar niet te spreken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:55

bigone schreef:
Inmiddels alle broers en zussen gevaccineerd waarvan de oudste, 82 ernstig hartfalen, zeer veel bloedverdunners, pacemaker en nog een hele rits medicatie heeft . Allemaal behalve één buiten wat wattig en pijnlijke arm nergens last van. Die ene is de gezondste en is een week goed ziek geweest van Pfizer . Er sterven wekelijks 3000 mensen in ons land en met deze prik hoeveelheden is het absoluut zeker dat daar mensen bijzitten die gevaccineerd zijn. En ja, er zullen mensen na vaccinatie overlijden want voor sommigen met een zeer slechte gezondheid is koorts al fout. En ook zal er veel trombose voor komen na vaccinatie, elk de dag krijgen 250 mensen trombose in Nederland waarvan er 40 per dag overlijden. Om over hartaanvallen, hersenbloedingen enz maar niet te spreken.

Dat juist de gezondste het meest ziek is geweest van de vaccinatie is enigszins logisch toch? Het sterkste immuunsysteem zal het heftigst kunnen reageren? Hier in mijn omgeving ook alleen de jonge mensen die erg ziek waren van de vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:58

Ja klopt maar dat is weer een tegenstelling met oudjes/slechte gezondheid/ dood door vaccin. Want die zouden er dan weinig van merken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:01

Mariposa11 schreef:
Ik vind t best bijzonder dat, mensen met onderliggend lijden die corona krijgen, worden gezet onder overlijden door corona. En mensen die overlijden na vaccin met onderliggend lijden, dan is t door t onderliggende en niet door t vaccin.. Terwijl bij beide t wrs de druppel geweest kan zijn.

Ik ken niemand met echte klachten na vaccin, maar ik ken ook niemand die corona heeft gehad laat staan in t ziekenhuis is beland..

Dit vind ik ook intrigerend (een ander woord voor zorgwekkend)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:02

Poekkie schreef:
Als er lange termijn effecten zijn, verwacht ik die eerder in de vorm van allergies aangezien er wordt gesleuteld aan het immuunsysteem.
Bvb de enting voor rhino... veel ervaringen van mensen wiens paard later headshaking kreeg. Maar om hier een causaal verband aan te tonen op die termijn... phoeh, vrijwel onbegonnen werk.

Dit vind ik nonsens. Er wordt helemaal niet "gesleuteld" aan het immuunsysteem. En het rhino vaccin veroorzaakt geen headshaking.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:09

Het blijft grotendeels ook gissen of het door de vaccinatie komt of dat je t sowieso wel had gekregen.

Iemand in mijn directe familie heeft met trombose en daardoor meerdere longembolieën in het ziekenhuis gelegen, dit is ontstaan na de vaccinatie. Maar zij is sowieso niet gezond en de kans dat het ergens anders van komt is misschien wel groter dan dat het van de vaccinatie komt. Het wordt nu wel onderzocht.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:11

BigBen schreef:
Poekkie schreef:

Dit vind ik nonsens. Er wordt helemaal niet "gesleuteld" aan het immuunsysteem. En het rhino vaccin veroorzaakt geen headshaking.

Je verwacht toch het opwekken van een respons van het immunosysteem en het ontwikkelen van antilichamen en geheugencellen daarvoor door dat laatste? Aan je immunosysteem zit je dus zeker wel, dat is het doel van vaccinatie juist. En dan hoop je dat er tegen andere zaken geen respons / andere reactie wordt getriggerd, wat tot nu toe wel redelijk prima lijkt te gaan.

En headshaking: Ik schrijf toch ook dat een causaal verband moeilijk aan te tonen is. Er spelen zo veel effecten mee op lange termijn, dat dat volgens mij ook nooit te bewijzen zal zijn.
Maar ervaringen van ontwikkeling headshaking + rhino genoeg, incl. Het paard van mijn instructrice die daarna ook heel veel opzoekwerk heeft gedaan. Dus zo even zeggen dat er geen enkel verband is en rhinovaccins zeker weten geen effect hebben, is wel heel stellig en imo wetenschappelijk fout.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:17

Er word wel “ gesleuteld “ aan het immuunsysteem, niet aan dna . Juist je immuunsysteem moet aan het werk om antistoffen te produceren. Dat gaat in 99,9 % van de gevallen goed maar er kan wel degelijk een overijverige reactie komen waardoor ook onschuldige zaken ( pollen) gezien worden als indringers.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:20

bigone schreef:
Er word wel “ gesleuteld “ aan het immuunsysteem, niet aan dna . Juist je immuunsysteem moet aan het werk om antistoffen te produceren. Dat gaat in 99,9 % van de gevallen goed maar er kan wel degelijk een overijverige reactie komen waardoor ook onschuldige zaken ( pollen) gezien worden als indringers.

Precies! Jij verwoordt het beter! :)
Dna blijft idd onveranderd tenzij er iets heel ergs mis is gegaan. Vaccinatiecentrum opgericht in een oude kerncentrale ofzo :+
edit: die radioactieve straling van die kerncentrale is maar een grapje, dna zal niet wijzigen door vaccinatie.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 16-06-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:21

MoniqueT schreef:
Dat dus …

Ik ken inmiddels ook heel veel gevaccineerden. Een paar mensen die echt goed ziek zijn geweest van zowel Astra Zeneca als Pfizer, zelf vooral een hele pijnlijke arm van Moderna. De een reageert heftiger dan de ander blijkbaar.

Maar allemaal na drie dagen weer op de been.

Inderdaad. Vrouw waar ik soms samen mee train in de sportschool werd een week voor mij ingeënt, allebei Pfizer. Zij stond met koorts en kon haar arm bijna niet gebruiken, heeft nog 3 dagen aangehouden. Ik had spierpijn in mijn arm, maar kon die volledig belasten en na de training was de spierpijn van de vaccinatie eruit. Zij reageerde heftiger maar ook niks serieus.

Ik ken verder niemand die complicaties had. En Facebook, tja, zeker op dit vlak toch een beetje het riool van Nederland aan het worden IMHO.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:29

Poekkie schreef:
bigone schreef:

Precies! Jij verwoordt het beter! :)
Dna blijft idd onveranderd tenzij er iets heel ergs mis is gegaan. Vaccinatiecentrum opgericht in een oude kerncentrale ofzo :+

Wel, de vraag is natuurlijk wat je met "sleutelen" bedoelt. Maar in principe blijft de fundamentele werking van het immuunsysteem precies hetzelfde. Alleen het arsenaal aan antistoffen wordt uitgebreid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:31

bigone schreef:

Dit is bij ziek worden ook zo, dan moet je immuunsysteem ook aan het werk. Bij vaccinatie moet je immuunsysteem aan het werk, zonder ziek te worden. Is minder belastend voor je lichaam.

Hoe kun je allergisch voor pollen worden van een vaccinatie? Is daar ook een causaal verband aangetoond? Het klinkt voor mij niet logisch.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:39

Poekkie schreef:
En headshaking: Ik schrijf toch ook dat een causaal verband moeilijk aan te tonen is. Er spelen zo veel effecten mee op lange termijn, dat dat volgens mij ook nooit te bewijzen zal zijn.
Maar ervaringen van ontwikkeling headshaking + rhino genoeg, incl. Het paard van mijn instructrice die daarna ook heel veel opzoekwerk heeft gedaan. Dus zo even zeggen dat er geen enkel verband is en rhinovaccins zeker weten geen effect hebben, is wel heel stellig en imo wetenschappelijk fout.

Je schrijft dat een causaal verband moeilijk aan te tonen is. Daarmee suggereer je dat het wél bestaat. Op basis van een persoonlijke "ervaring", die hoe ingrijpend ook, geen enkele reeële betekenis heeft. Het rhino vaccin is uitgebreid getest, en al minstens 10 jaar in gebruik. Er is geen verband met head shaking.