Art_Ificious schreef:Ik word dinsdag gevaccineerd. Mijn opa van 82 is ook al 2x gevaccineerd en zover we weten niet ziek geworden.
Echter vraag ik me wel af... Stel ik krijg over 2 jaar plots kanker of een tumor ofwhatever... Zou er dan verband gemaakt worden dat het door vaccinatie komt? (stel dat meerdere mensen dit krijgen en ik dus geen individueel geval ben).
In mijn hoofd vind ik dat wij proefpersonen zijn. Het vaccin is er nog maar pas en er is dus niets bekend over bijwerkingen na x aantal jaar.
Het astrazeneca vaccin wordt wel niet meer bijbesteld in België (geen idee voor Nederland) . Dat heeft ook een reden.
Ik weet wel dat mensen zieker werden van het astrazeneca vaccin dan van Pfizer bv.
Zo ook mijn weidebaas. Die werd paar uur na het astrazeneca vaccin al zwakker. Lag uiteindelijk hele avond met barstende hoofdpijn en 's anderdaags kon die niets... Hele dag plat gelegen.
Kanker zal je er niet door krijgen.
Als er lange termijn effecten zijn, verwacht ik die eerder in de vorm van allergies aangezien er wordt gesleuteld aan het immuunsysteem.
Maar op zulke lange termijn is dat nooit te bewijzen.
Bvb de enting voor rhino... veel ervaringen van mensen wiens paard later headshaking kreeg. Maar om hier een causaal verband aan te tonen op die termijn... phoeh, vrijwel onbegonnen werk.