Ziek van eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:33

Cappuccino uit de automaat van mijn werk, gegarandeerd dagen diarree. -O-

Combinatie van karnemelk met fruit, hevige darmkrampen.

Bepaalde zoetstoffen, maar proef ik meteen, krijg ik darmkrampen.

Teveel chocolade pepernoten :+ is diarree.

Cerosa

Re: Ziek van eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:39

Voor mij enkel en alleen verse paprika, krijg ik onwijze jeuk van. Zo te lezen meer mensen die geen paprika eten, waar krijgen jullie dan last van, als ik vragen mag?
Heb nog nooit eerder 'medestanders' hierin gevonden, dus ik ben wel nieuwsgierig :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:39

Kikkererwten en lupine ( vaak ook in vleesvervangers ) . Heel handig als je geen vlees en vis eet.

Ik wist trouwens echt niet dat meer mensen dat hadden. Ik dacht dat ik gewoon een rare uiting van een allergie heb. 1 hap is al genoeg om over te moeten geven ( ook als het verborgen zit in meel bv ) . En als ik meer krijg ben ik minimaal een halve dag ziek en dat begint na een kwartier.
Nooit beseft dat dat overgevoeligheid is.

Ja dat ik naar de wc kan rennen van smintjes ( zoetstof ) dat snapte ik wel, maar met kikkererwten noem ik het altijd maar allergisch.

Verder nergens problemen mee

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:43

"Nepsuiker", dan gaat bij mij alles mis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:46

Cerosa schreef:
Voor mij enkel en alleen verse paprika, krijg ik onwijze jeuk van. Zo te lezen meer mensen die geen paprika eten, waar krijgen jullie dan last van, als ik vragen mag?
Heb nog nooit eerder 'medestanders' hierin gevonden, dus ik ben wel nieuwsgierig :D

Paprika is in ieder geval darmkramp en leegloop aan de onderkant en bij paprikapoeder komt er ook nog erge jeuk bij en mogelijk huidontstekingen bij. Naast de darmellende. -O-

Lupine en kikkererwten zijn beiden peulvruchten. Bij mij is de ellende begonnen door melk te vervangen door sojamelk ivm lactose problemen. Daar is een allergie voor soja ontwikkeld en zijn eigenlijk alle peulvruchten weggevallen. (En nog heel veel meer aan spul histaminehouders en histaminevrijmakers en oa veel kleurstoffen) Alleen erwtjes de gewone groene gaan goed mits niet teveel en hooguit een keer per week en sperciebonen ook mits hetzelfde als erwtjes. Alle andere peulvruchten reageer ik hetzelfde als bij soja. En helaas vooral in brood en broodproducten wordt het als goedkope vervanger van meel gebruikt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:53

verootjoo schreef:
Van verse ananas krijg ik een jeukende mond en opgezwollen keel.
Maar ik vind het onwijs lekker en eet het dus wel. En achteraf vraag ik me elke keer af waarom ik dit eet :')

Haha dit! En met (water)meloen helaas ook steeds meer maar ook dat is te lekker om te laten staan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:20

Cerosa schreef:

Ik krijg last van mijn maag en darmen, weliswaar alleen met verse paprika inderdaad, goed dat jij het even vermeldde.

Een student van mij met een darmziekte vertelde mij ooit dat bij darmklachten vrijwel altijd als eerste paprika geëlimineerd wordt uit het dieet. Paprika schijnt dus best een dingetje te zijn voor veel mensen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:22

Van zalm en chocomel ga ik vaak aan de diarree. Ik word er niet echt ziek van maar leuk is anders

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:52

Ik word echt beroerd van recepten met rauwe eieren, niet helemaal doorgekookte eieren of juist te hard gebakken.

En hier ook Chinees eten.

Ik krijg koortsaanvallen en buikkrampen waarvan ik van ellende niet meer weet wat ik moet doen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:17

"Leuk" om te lezen dat nog meer mensen reageren op sla. Mijn dochter en ik worden ook voor gek verklaard. We hebben er allebei regelmatig last van (buikloop), maar gek genoeg ook niet elke keer. Dus blijven we sla eten omdat we het ook wel lekker vinden. 8 op 10 keer gaat het goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:19

Herkenbaar, ik heb het ook niet elke keer.
Heb wel het idee dat het meestal wel 1 keer kan, maar eet ik het 2 dagen achter elkaar weer niet.
Hebben jullie dat ook soesita?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:19

Courgette en paddestoelen kan mijn maag niet verdragen. Gegarandeerd dat het er van boven of van onder uit komt. Verder kan ik slecht fruitsuiker verdragen.
Edit...meerdere tomaten geeft diarree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:21

Ja, hier een best lange lijst door prikkelbare darm syndroom. Tarwe krijg ik een opgezette bolle buik van, koolsoorten krijg ik enorme pijnscheuten van. Zo ook met appel. Er valt voor mij helaas best veel af daardoor.
Jammer dat ik chocola wel gewoon kan eten, ik kan wel wat kilo's missen :') Oh en prei is echt mijn dood.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:21

DuoPenotti schreef:
Herkenbaar, ik heb het ook niet elke keer.
Heb wel het idee dat het meestal wel 1 keer kan, maar eet ik het 2 dagen achter elkaar weer niet.
Hebben jullie dat ook soesita?

Hee, dat zou natuurlijk kunnen, wat je daar zegt. Ik zal er eens op letten.
Mijn dochter houdt het op kleinere porties en vaart daar wel bij.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:41

Ik kan ook niet tegen ananas. Ik krijg dan jeuk in mijn mond.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:44

Dat jeuk in je mond of tintelende tong bij ananas is toch heel normaal, door een bepaald stofje dat er veel in zit?

Ik heb niks op de lijst staan gelukkig.
Vind een paar dingen uiteraard minder lekker, maar er is nou niks waar ik last van krijg. Alleen als het te pittig is, maar ook dat lijkt me vrij normaal.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:47

Koemelk, krijg ik buikpijn van.
In gerechten zoals witte saus ofzo voel ik er echter niets van.

Kokosnoot, de geur alleen al maakt me misselijk. Ooit ook kokosmelk gedronken op school (je was zowat verplicht) resulteerde in misselijk worden en buikpijn.

Ook bepaalde soorten kazen, die triggeren dan hoofdpijn. Liefst eet ik zachte kaas zoals mozzarella en feta.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:49

Hier vooral smaakversterkers. Zitten vaak in chips, knabbelnootjes, hartige kant-en-klaar dingen. Op feestjes altijd uitkijken dus := Als ik 's nachts dan ineens onrustig word, het benauwd krijg, snelle hartslag, zweten, gevoel dood te gaan dan weet ik al dat ik even terug moet denken wat het in hemelsnaam geweest kan zijn :=

Bij mij werkt het innemen / smeren van magnesium dan wel goed om de boel weer redelijk op de rit te krijgen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:54

aspartaam en knoflook. Kan ik echt niet tegen. En van lactose krijg ik eczeem.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:04

Ik krijg alleen een tintelende tong van light frisdrank. En toen ik veel crystal clear dronk ook last van stilliggende darmen. Dus nu maar gewoon water helaas, want echt dol ben ik er niet op.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:06

Het enige wat ik echt niet eet, is rauwe appel.
Dingen die ik met mate eet, zijn alle gerechten met tomaat, eten met veel vet (frietjes, speklap, pasta carbonara..), producten met lactose..
Ik heb PDS en zit gegarandeerd met krampen op de wc als ik niet uitkijk.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:09

Ik kan niet tegen garnalen sinds een paar jaar. Helaas, ik vind ze erg lekker. De kleine hollandse garnalen gaan nog wel goed.
Ik krijg een peperig gevoel in mijn mond, en het voelt alsof al die garnalen rechtop in mijn slokdarm staan.... heel naar word ik ervan.
Aanvallen van diarree na het eten heb ik ook wel eens, maar ik kan het niet linken aan een bepaald voedingsmiddel. ik houd het maar op een prikkelbare darm.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:17

Hier is de Chinees, Thai of iets in die categorie een enkeltje wc pot knuffelen. Ik krijg dan enorme buikpijn en het komt er of vanonder of vanboven weer uit. Dus daar blijven we ver uit de buurt. Helaas vinden ze thuis Chinees enorm lekker, dus ik maak of bestel zelf wat anders als ik weet dat ze dat gaan eten. :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:22

Gebakken ei, als ik dat in de tosti-ijzer doe dus zonder vette boter gaat het goed, maar gebakken in een pan word ik zó ontzettend misselijk, zelfs eraan denken en ik voel de misselijkheid al, :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:27

Fitzroy schreef:
Ik krijg alleen een tintelende tong van light frisdrank. En toen ik veel crystal clear dronk ook last van stilliggende darmen. Dus nu maar gewoon water helaas, want echt dol ben ik er niet op.

En een beetje limo erin mengen? Ik vind kraanwater hier ook echt niet lekker, maar met wat limo gemengd-of flessenwater- gaat prima