Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:53

Op grote schaal mee eens! Tevens ben ik van mening dat als je een milde vorm van een zwakkere immuniteit hebt (geld in zekere zin ook voor een zware verzwakking) er genoeg mogelijkheden en levensstijlen zijn om je immuunsysteem te ondersteunen en zelfs te versterken. Iets wat uiteraard niet over een nachtje ijs gaat maar het kan zeker. Maar mensen, waarvan velen in mijn omgeving, kiezen liever voor een ongezonde levensstijl vol met drank, fastfood, stress, een lading medicijnen waarvan een groot deel onnodig of ook op een andere manier ondersteund kan worden e.t.c.

Palmera schreef:
Mindim schreef:
Ben je dan uberhaupt tegen het in leven houden van mensen bij ernstige ziekten, zoals kanker, hart en vaatziekten en dergelijke?

Nee. Degelijke ziekten zijn geen pandemie.
Die treffen iemand die daar in meer of mindere mate zelf de hand in heeft gehad. Het individueel kan daarin zelf beslissen hoever hij wil gaan, hoewel ik mijn wenkbrauwen optrek bij de zoveelste levensverlengende behandeling van iemand van 86 die al hardstikke seniel is.

Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:55

Palmera schreef:
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

Gelazer is dat een ziekte niet discrimineerd. Ook mensen die onmisbare kennis en kunde hebben om op zijn minst een basis aan machines, etc. gaande te houden en opnieuw te bouwen zullen sterven. Het vrij rond laten gaan van zo'n ziekte werpt ons terug naar voor het stenen tijdperk (toen konden mensen nl wel zo ongeveer alles zelf maken wat ze nodig hadden) en gooit daar een lading straling en chemisch afval boven op. Al die fabrieken, etc. zijn dan nl ook zonder toezicht en onderhoud.

Bevolkingsreductie zonder nog grotere schade voor de planeet is niet op een ongecontroleerde manier mogelijk en wel gecontroleerd niet ethisch acceptabel te bereiken. Beste kansen zijn vrouwenonderwijs en maatschappelijke druk op multinationals om echt verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen rotzooi.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:55

Sorry maar ik wil toch even inhaken op iedereen die denkt dat je beschermd ben door het vaccin. Ik hoor door mijn werk genoeg mensen aan de telefoon die gevaccineerd zijn maar toch positief testen op corona. Deze mensen klinken ook niet al te best aan de telefoon, en die gaan vaak ook niet zingend door het proces heen.

Met het werk wat ik doe heb ik mijn eigen mening opgesteld, daarom laat ik mij (NOG) niet vaccineren. Ik vind een hoop te onduidelijk om van alles in mijn lichaam te spuiten. Ik vertrouw voor nu op mijn eigen lichaam, ik ben een gezond en laat mij testen als ik een vermoeden heb van ziek zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:56

Ibbel schreef:
Pfizer geeft 95% effectiviteit, de 5% die wel ziek wordt, wordt niet ernstig ziek en overlijden na complete vaccinatie is (nog) niet voorgekomen bij mijn weten (geen publicaties over te vinden). Kans op ziekte na AZ of Janssen is groter, maar opnieuw geeft dat alleen milde ziekte en zijn er geen overlijdens gemeld.

Tenzij je met een Chinees vaccin bent gevaccineerd, want daar is de werkzaamheid niet denderend van.

Precies dit inderdaad!

De kans dat je nog Corona krijgt na een vaccinatie is heel erg laag en meestal ben je er dan veel milder ziek van. Het is totaal niet bewezen dat je als gevaccineerde nog besmettelijk kunt zijn, laat staan nog even besmettelijk kunt zijn als een niet gevaccineerde. Sterker nog ... er zijn veel signalen dat je veel minder of niet meer besmettelijk bent na vaccinatie.

Ik stel mezelf inderdaad ook vaak dezelfde vraag als ts. Ik denk dat de enige twee opties zijn dat mensen zich jarenlang aan maatregelen moeten gaan houden. Of alles op zijn beloop laten en de natuur zijn gang laten gaan. Twee situaties die ik nooit zou willen meemaken.

Ik ben nu voor iedereen die dit wilt zich laten vaccineren en dan de boel open gooien.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:59

Corona gaat de wereld niet uit door vaccineren, dat is een vrij naïeve stelling. Alleen al vanwege de nu al verschillende mutaties. Wij kunnen het makkelijk veroorloven financieel om te vaccineren maar het merendeel van de wereldbevolking kan dat niet.

Ik zet 'm overigens wel, ben de halve wereld al overgereisd waarvoor ik mij heb laten enten. Kan deze ook wel bij :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:02

JoellaLoves schreef:
Sorry maar ik wil toch even inhaken op iedereen die denkt dat je beschermd ben door het vaccin. Ik hoor door mijn werk genoeg mensen aan de telefoon die gevaccineerd zijn maar toch positief testen op corona. Deze mensen klinken ook niet al te best aan de telefoon, en die gaan vaak ook niet zingend door het proces heen.

Met het werk wat ik doe heb ik mijn eigen mening opgesteld, daarom laat ik mij (NOG) niet vaccineren. Ik vind een hoop te onduidelijk om van alles in mijn lichaam te spuiten. Ik vertrouw voor nu op mijn eigen lichaam, ik ben een gezond en laat mij testen als ik een vermoeden heb van ziek zijn.

Omdat de besmettingsdruk momenteel nog heel hoog is, zijn er idd nog best wat mensen die positief testen na een vaccinatie. Bescherming is niet 100%.

Ik werk in de revalidatie waar de écht heftig zieken na covid revalideren, en daar is het enorm veel rustiger sinds er gevaccineerd wordt.
Er worden ook weer veel meer mensen opgenomen na operaties die uitgesteld waren.

Ik vind een pandemie zonder maatregelen laten uitrazen trouwens behoorlijk onethisch.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:05

Askja schreef:
Palmera schreef:
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden

Nou, heel misschien omdat mensen niet hun dierbaren willen verliezen aan een potentieel heel erg nare ziekte, als er manieren zijn om dat te voorkomen, of althans om het risico te verkleinen?

De cynische riedel over de mens die de wereld verpest, overbevolking en opschonen kennen we onderhand wel. Dat is al heel snel vooral een gemakkelijk excuus om onder het mom van après nous le déluge gewoon, lang leve de lol in het hier en nu, lekker geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen, 'want dat heeft toch geen zin'.
Je zou ook kunnen stellen dat we als mensheid een juist heel stuk actiever aan de slag moeten met het verminderen van de druk op het milieu, en met het remmen van de bevolkingsgroei, om het voor de generaties na ons een beetje leefbaar te houden. Omdat we dat aan die generaties verplicht zijn.
Waar een wil is, is een weg. Hoe moeilijk die weg ook is.

Die weg hadden we 20 jaar geleden al kunnen beginnen te bewandelen. En dat hebben we niet gedaan. En doen we nog steeds niet, de mens heeft geen zak geleerd hiervan.

Oerwouden verdwijnen nog net zo snel, mensen eten nog meer vlees, goedkope troep uit de andere kant van de wereld word nog steeds massaal op internet besteld, ieder jaar een nieuwe telefoon, iedereen heeft recht op alle kinderen die hij wil, etc, etc.

Dus nee, een nog wat steviger pandemie zou gewenst zijn. Want de wereld houd dit niet lang meer vol, ondanks dat jin het saai vind om te horen.

En dat mensen hun dierbaren niet willen verliezen: heel begrijpelijk, ik ben bekend met verlies.
Maar dat is natuurlijk een egoïstisch belang en niet in het belang van de wereld

Sheran

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:07

Zou liever zien dat de overheid ingrijpt op dat soort dingen. Maar dan moeten we niet met ons allen op Rutte gaan stemmen :'). Het wordt toch echt tijd dat de overheden verplicht in gaan grijpen. We willen toch allemaal onze planeet houden...

JoellaLoves

Citaat:
Omdat de besmettingsdruk momenteel nog heel hoog is, zijn er idd nog best wat mensen die positief testen na een vaccinatie. Bescherming is niet 100%.

Ik werk in de revalidatie waar de écht heftig zieken na covid revalideren, en daar is het enorm veel rustiger sinds er gevaccineerd wordt.
Er worden ook weer veel meer mensen opgenomen na operaties die uitgesteld waren.

Ik vind een pandemie zonder maatregelen laten uitrazen trouwens behoorlijk onethisch.

Maar ik ben ook zeker niet tegen vaccineren, en tuurlijk doet het wat in nederland. Alleen vind ik het moeilijk om zoveel mensen te horen die er dan toch nog zo ziek van worden. het Geeft mij gewoon op dit moment geen lekker gevoel om het te doen. Ik vind het fijner als er meer duidelijkheid over is.

Kristy1998x

Ik wil uiteraard ook geen dierbaren verliezen en ben er zeker wel een verloren aan het coronavirus. Dood hoort nou eenmaal bij het leven, of je dit wilt of niet of je iemand nou niet wilt verliezen of niet daar heb je geen zeggen over. Ik wil ook wel eens iets maar kan ook niet altijd alles krijgen. De dood hoort er nou eenmaal bij, de manier waarop is niet altijd leuk en het verdriet wat er aan overblijft ook niet maar dat betekend niet dat het geen natuurlijk proces is. Ik merk dat er een groot aantal mensen is die grip willen hebben op een natuurlijk proces en dit willen voorkomen omdat ze hun dierbaren niet willen verliezen. Begrijpelijk uiteraard maar zeer zeker een onmogelijk iets om te bereiken. Leven = dood, dood = verlies en verdriet, verlies en verdriet en daarmee ook de dood = niet te voorkomen, te stoppen en niet aan ons om zich mee te bemoeien en uit te stellen enkel omdat wij iemand niet willen/kunnen verliezen.

Citaat:
Nou, heel misschien omdat mensen niet hun dierbaren willen verliezen aan een potentieel heel erg nare ziekte, als er manieren zijn om dat te voorkomen, of althans om het risico te verkleinen?

Een Cynische riedel is wat jij ervan vindt, betekend niet dat het zo is. Dat is jouwn mening over dat van ons. Mag je prima hebben uiteraard maar betekend niet dat het daadwerkelijk is zoals jij het ziet. Zoals je aangeeft geeft het voor jou weer dat wij enkel onder het motto lang leve de lol en geen verantwoordelijkheid nemen leven. Dit is iets wat jij invuld voor anderen op basis van jouwn mening. Wie zegt dat wij zo door het leven gaan en dat de reden is waarom wij anders denken over bepaalde dingen? Er is niets mis met ergens anders over denken en een mening hebben maar dingen voor anderen invullen gaat ver en is onnodig.

En op je laatste zin ingaande; het heeft de afgelopen 2 jaar zichtbaar geen zin gehad om "verantwoordelijkheid" te nemen, tevens kan je anderen ook niet verplichten zich verantwoordelijk te voelen voor de rest van deze gehele aardbodem of de oma via via van een kennis die blablabla... nee, daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor. En nee dat is niet omdat ik geen respect heb voor anderen of omdat ik lekker lang met lol leef of omdat het toch geen zin heeft (wat wel degelijk zo is maar dat is weer een ander discussiepunt) maar omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen leven en ik dat toch belangrijker vindt als dat van een ander. Noem het egoïstisch of niet maar er is niets mis met voor jezelf en je eigen kiezen. Zowel qua ziektes als in het dagelijkse leven. Je moest eens weten hoeveel kastplantjes er in leven blijven voor een ander terwijl het voor hun niet meer hoeft, dat is pas egoïstisch.

Nogmaals is dit jouwn mening die jij op een manier invuld waarin jij denkt te weten waarom wij bepaalde dingen denken en enkel maar leven voor de lol. Jammer dat je jouwn mening zo stellig vasthoud dat je hierbij dergelijke gedachtenpatronen gaat creëren en andermans denkwijze niet accepteert.

Citaat:
De cynische riedel over de mens die de wereld verpest, overbevolking en opschonen kennen we onderhand wel. Dat is al heel snel vooral een gemakkelijk excuus om onder het mom van après nous le déluge gewoon, lang leve de lol in het hier en nu, lekker geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen, 'want dat heeft toch geen zin'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:12

Simpel antwoord op de vraag die bovenaan gesteld wordt.
Nooit, corona is een virus en virussen muteren.
Uitzitten is de enige optie.
Pokken is zover ik weet uitgeroeid behalve dat er in enkele laboratoria wat stammen bewaard worden voor het geval dat. }>
De een krijgt een keer corona en daarna niet(merkbaar) meer omdat de afweer een boost heeft gekregen.
Het duivelse dilemma waar veel regeringen mee zitten is hoe er mee om te gaan.
Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben waarom de ene wel corona krijgt maar niet ziek wordt en de ander dood gaat. Is dat aan onderliggende zaken te danken of spelen er andere factoren mee.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:15

Palmera schreef:
.....
Die weg hadden we 20 jaar geleden al kunnen beginnen te bewandelen. En dat hebben we niet gedaan. En doen we nog steeds niet, de mens heeft geen zak geleerd hiervan.

Oerwouden verdwijnen nog net zo snel, mensen eten nog meer vlees, goedkope troep uit de andere kant van de wereld word nog steeds massaal op internet besteld, ieder jaar een nieuwe telefoon, iedereen heeft recht op alle kinderen die hij wil, etc, etc.

Dus nee, een nog wat steviger pandemie zou gewenst zijn. Want de wereld houd dit niet lang meer vol, ondanks dat jin het saai vind om te horen.

En dat mensen hun dierbaren niet willen verliezen: heel begrijpelijk, ik ben bekend met verlies.
Maar dat is natuurlijk een egoïstisch belang en niet in het belang van de wereld

Goh Palmera, en ik maar denken dat alleen ik er een heel vreemde overtuiging op na houd. Ben dus niet de enige die er zo in staat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:15

Wat een bizarre denkwijzes houden mensen erop na, "laat de zwakkere" maar dood gaan, onder deze zwakkere mensen bevinden zich ook vele jonge mensen met aandoeningen waarmee ze prima oud kunnen worden en een heel gelukkig leven hebben, maar ook kinderen met kanker of andere aandoeningen die bij dit virus het niet zouden overleven..

Mamma's en Pappa's die wegvallen in een gezinnetje, omdat de virus maar gewoon zijn gang moet gaan, dan nog niet te spreken over oudere mensen die helemaal niet dood willen, die nog vol genieten van het leven wat ze nog hebben...

Echt kan er met mijn verstand niet bij dat er zo luchtig over gedaan kan worden , een virus laten razen waarbij de ziekenhuizen zo vol komen te liggen met mensen met Covid ( want ja, niemand wil dood en als je de moord stikt wil je écht geholpen worden) waardoor andere mensen niet meer geholpen kunnen worden, hoe zien mensen dat dan voor zich?? Je breekt je arm, en dan is dat een "jammer"dan?

Brandweer korpsen die volledig gaan uitvallen, nou ja paar huizen minder die affikken, maakt ook niet uit als de bevolking toch inkrimpt..

Tuurlijk moet je een virus bestrijden die zo'n impact heeft op de samenleving en tuurlijk moet je mensen beschermen, en het is fantastisch dat er zó snel een vaccinatie is, dat gaat veel sneller het leven weer naar normaal terug brengen...

Valt mij alleen op dat de grootste afzetters tegen de maatregelen nou niet echt degene zijn waarvan je het einde van de pandemie moet verwachten, roeptoeteren kunnen ze wel, maar ook zorgen dat het leven zo snel mogelijk weer normaal kan worden door te vaccineren doen ze dan weer niet, van hun moeten we het alvast niet hebben..

en overigens is dit onderzoek er geweest en dat is toch veel belovend:
https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 06-06-21 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:19

Palmera schreef:

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

Zo dan. Ik vind dit nogal wat. Het bepalen over de waarde van andermans leven en mensen in feite wegzetten als van geen waarde (want je impliceert nogal dat 'de zwakkeren' maar opgeofferd moeten worden voor iets wat jij een groter goed vindt).

Ik weet niet of je bekend bent met de term ecofacisme, maar dit schurkt er aardig tegenaan. Misschien is dit een interessant artikel dat precies in gaat op jouw uitspraken.

Je zou je bijvoorbeeld kunnen afvragen of overbevolking echt het probleem is, of wat anders (spoiler: het is niet de overbevolking). En al was dat zo, dan is de vraag of de grootste slachtoffers van corona nou echt de grootste veroorzakers zijn het uitputten van de aarde etc... Dus of een pandemie nou echt gaat helpen de oorzaak van het probleem aan te pakken.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:19

Hier ben ik ook wel benieuwd naar maar ben daar nog geen concreet antwoord in tegen gekomen.

Zwager en zus corona gehad waarvan zwager in risicogroep. Zwager 0 klachten maar mijn zus dan weer wel. Beiden na een weekje er goed uit gekomen zonder overblijven de klachten. Mijn opa en oma waarvan mijn oma in risicogroep ook getroffen door corona. Beiden er uit gekomen met een overblijfsel aan klachten. Niet opgenomen geweest of aan de beademing gehoeven. Zo heb ik nog wel meer gevallen in mijn omgeving waarvan alles wat er over corona vermeld word als je een zwak immuunsysteem hebt of tot de risicogroep behoord tegenstrijdig word. Tevens een geval met 0,0 klachten maar wel ineens overleden. Waarvan zijn vrouw met zware obesitas (lees; kan enkel in een auto getakeld worden zwaar) ook op wat milde klachten na niets heeft overgehouden. In mijn ogen erg tegenstrijdig.

Citaat:
Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben waarom de ene wel corona krijgt maar niet ziek wordt en de ander dood gaat. Is dat aan onderliggende zaken te danken of spelen er andere factoren mee.
Meld dit bericht
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 06-06-21 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:20

Ehh ik ga niet op mensen hun ziel staan maar vanuit genetisch oogpunt gaan we als soort steeds zwakker worden.
Ga maar eens kijken hoe er wordt gesleuteld aan voortplanting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:22

Kristy1998x schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar maar ben daar nog geen concreet antwoord in tegen gekomen.

Zwager en zus corona gehad waarvan zwager in risicogroep. Zwager 0 klachten maar mijn zus dan weer wel. Beiden na een weekje er goed uit gekomen zonder overblijven de klachten. Mijn opa en oma waarvan mijn oma in risicogroep ook getroffen door corona. Beiden er uit gekomen met een overblijfsel aan klachten. Niet opgenomen geweest of aan de beademing gehoeven. Zo heb ik nog wel meer gevallen in mijn omgeving waarvan alles wat er over corona vermeld word als je een zwak immuunsysteem hebt of tot de risicogroep behoord tegenstrijdig word. Tevens een geval met 0,0 klachten maar wel ineens overleden. Waarvan zijn vrouw met zware obesitas (lees; kan enkel in een auto getakeld worden zwaar) ook op wat milde klachten na niets heeft overgehouden. In mijn ogen erg tegenstrijdig.

Citaat:
Meld dit bericht

Dat je een bericht quote, maar wat eronder staat snap ik even niet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:25

Morganlefay schreef:
Ehh ik ga niet op mensen hun ziel staan maar vanuit genetisch oogpunt gaan we als soort steeds zwakker worden.
Ga maar eens kijken hoe er wordt gesleuteld aan voortplanting.

Volledig, honderd procent hiermee eens.

nynke55

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:28

Aan de andere kant worden we wel steeds ouder, o.a. door betere voeding en levensomstandigheden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:29

Palmera, wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben, die er zo in staat (met nog een paar, zag ik).

Kijken naar het grote plaatje is blijkbaar heel, héél erg moeilijk voor veel mensen...
Misschien is dát ook wel het grootste probleem op deze wereld.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:33

@NikkiDeKerf
Je doet nu net alsof Palmera dit virus persoonlijk de wereld ingeholpen heeft om korte metten te maken met bepaalde mensen

Je artikel is leuk maar is ook gewoon een mening van iemand. Zo zijn er zoveel meningen

Ik denk ook dat de wereld uit balans is door teveel mensen en vooral ook wat die mensen met die wereld doen. Het natuurlijke evenwicht wordt op zeker moment linksom of rechtsom weer hersteld. Dat wil niet zeggen dat ik dat leuk vind of dat ik dat wie dan ook toewens om slachtoffer te worden van het herstel van dit evenwicht. Sterker nog ik ben me ervan bewust dat ik daar zelf ook slachtoffer van kan worden. Vind het erg raar dat je voor een soort nazi uitgemaakt wordt wanneer je zegt dat de wereld overbevolkt is en dat dat de reden is dat er een pandemie uitbreekt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:34

Twiggy2008, dus eigenlijk ben je tegen elke levensverlengende of misschien wel reddende behandeling bij mensen?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:35

kimmie261 schreef:
Twiggy2008, dus eigenlijk ben je tegen elke levensverlengende of misschien wel reddende behandeling bij mensen?

Wat een rare vraag

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 10:38

Interessante gedachtegangen! Bedankt allemaal. :)

De mening 'laat het uitrazen' lijkt tot nu toe toch te overstemmen onder de niet-vaccers die reageren. Daar is vanuit de overbevolking natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar ik vind dat toch een pittige uitspraak. Zeker gezien de welvaart en gezondheidszorg nou eenmaal niet eerlijk verdeeld zijn... Wie ben ik om zo'n keuze voor een ander te maken. Dat vind ik wel lastig.

@ kimmie261, bedankt voor de link naar het onderzoek! Dat wist ik nog niet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:40

Ik ben het eens met Palmera dat we destructief bezig zijn met het verwoesten van de aarde.

Ik denk wel dat overbevolking een kleinere bijdrage daaraan is dan een selectief, klein groepje (rijke) mensen die dit in stand houden. Zomaar gaan 'snoeien' gaat ons niet helpen, integendeel. Het grootste deel van de bevolking wil dat deze aarde het overleefd, maar wordt het onmogelijk gemaakt. Pas nu komt duurzame kleding een beetje op, maar nog geen 5 jaar geleden was het haast onmogelijk voor een Jan Modaal gezin om voor het hele gezin kleding te kopen die niet bijdroeg aan de verwoesting van de aarde. En dat is nog maar een fractie van de oorzaken.

Mijn moeder (inmiddels overleden aan kanker) was sowieso komen te overlijden aan corona, geen vraag over mogelijk. Die vrouw had zó veel aandoeningen door een auto-ongeluk, ze had geen schijn van kans gehad. En dan kan je nu zeggen, 'jouw moeder had een zwak immuunsysteem dus haar overlijden schoont de zaak lekker op', maar mijn moeder was één van de grootste advocaten voor een betere en meer duurzame leefwijze. Zij leerde mensen hoe ze een biodiverse tuin konden aanleggen. Zij leerde mensen hoe ze duurzaam eten konden maken. Zij leerde mensen elkaar beter te begrijpen en bemiddelde conflicten. Op haar uitvaart waren meer dan 200 mensen, er stonden zelfs mensen buiten het zaaltje, allemaal mensen die zij positief aangeraakt had en die van haar hadden geleerd meer respect voor de aarde en voor elkaar te hebben.

Dat had dus 'gesnoeid' geweest, als we van de redenatie van Palmera uitgaan. Iemand die zeer actief bijdroeg aan het behoud van de aarde was weg gevallen. Terwijl de buurman die géén verzwakt immuunsysteem door een auto-ongeluk had, maar wel zijn destructieve leefwijze doorzette, het heeft overleeft en nu vrolijk op dezelfde toer verder gaat.

Wie had er dan beter 'gesnoeid' kunnen worden, als je even alleen maar kijkt naar het behoud van de aarde?