Ik wil uiteraard ook geen dierbaren verliezen en ben er zeker wel een verloren aan het coronavirus. Dood hoort nou eenmaal bij het leven, of je dit wilt of niet of je iemand nou niet wilt verliezen of niet daar heb je geen zeggen over. Ik wil ook wel eens iets maar kan ook niet altijd alles krijgen. De dood hoort er nou eenmaal bij, de manier waarop is niet altijd leuk en het verdriet wat er aan overblijft ook niet maar dat betekend niet dat het geen natuurlijk proces is. Ik merk dat er een groot aantal mensen is die grip willen hebben op een natuurlijk proces en dit willen voorkomen omdat ze hun dierbaren niet willen verliezen. Begrijpelijk uiteraard maar zeer zeker een onmogelijk iets om te bereiken. Leven = dood, dood = verlies en verdriet, verlies en verdriet en daarmee ook de dood = niet te voorkomen, te stoppen en niet aan ons om zich mee te bemoeien en uit te stellen enkel omdat wij iemand niet willen/kunnen verliezen.
Citaat:
Nou, heel misschien omdat mensen niet hun dierbaren willen verliezen aan een potentieel heel erg nare ziekte, als er manieren zijn om dat te voorkomen, of althans om het risico te verkleinen?
Een Cynische riedel is wat jij ervan vindt, betekend niet dat het zo is. Dat is jouwn mening over dat van ons. Mag je prima hebben uiteraard maar betekend niet dat het daadwerkelijk is zoals jij het ziet. Zoals je aangeeft geeft het voor jou weer dat wij enkel onder het motto lang leve de lol en geen verantwoordelijkheid nemen leven. Dit is iets wat jij invuld voor anderen op basis van jouwn mening. Wie zegt dat wij zo door het leven gaan en dat de reden is waarom wij anders denken over bepaalde dingen? Er is niets mis met ergens anders over denken en een mening hebben maar dingen voor anderen invullen gaat ver en is onnodig.
En op je laatste zin ingaande; het heeft de afgelopen 2 jaar zichtbaar geen zin gehad om "verantwoordelijkheid" te nemen, tevens kan je anderen ook niet verplichten zich verantwoordelijk te voelen voor de rest van deze gehele aardbodem of de oma via via van een kennis die blablabla... nee, daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor. En nee dat is niet omdat ik geen respect heb voor anderen of omdat ik lekker lang met lol leef of omdat het toch geen zin heeft (wat wel degelijk zo is maar dat is weer een ander discussiepunt) maar omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen leven en ik dat toch belangrijker vindt als dat van een ander. Noem het egoïstisch of niet maar er is niets mis met voor jezelf en je eigen kiezen. Zowel qua ziektes als in het dagelijkse leven. Je moest eens weten hoeveel kastplantjes er in leven blijven voor een ander terwijl het voor hun niet meer hoeft, dat is pas egoïstisch.
Nogmaals is dit jouwn mening die jij op een manier invuld waarin jij denkt te weten waarom wij bepaalde dingen denken en enkel maar leven voor de lol. Jammer dat je jouwn mening zo stellig vasthoud dat je hierbij dergelijke gedachtenpatronen gaat creëren en andermans denkwijze niet accepteert.
Citaat:
De cynische riedel over de mens die de wereld verpest, overbevolking en opschonen kennen we onderhand wel. Dat is al heel snel vooral een gemakkelijk excuus om onder het mom van après nous le déluge gewoon, lang leve de lol in het hier en nu, lekker geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen, 'want dat heeft toch geen zin'