Altijd hoofdpijn bij warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Altijd hoofdpijn bij warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:14

Je kunt wat fruit in een flesje met water doen en dat even in de koelkast laten trekken. Lekker koud, met een smaakje zonder zooi :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:15

Inderdaad veel van wat al genoemd wordt:

-zout (noodles/cup a soup Erin voor mij instant hoofdpijnfixer)
-suiker (ik drink in grote hitte bijna nooit puur water, maar altijd met bv siroop, en bij echt grote hitte en inspanning ook een halve liter cola per dag)
- zonbescherming (petje en/of zonnebril)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:22

veneri schreef:
als ik water drink zonder iets erin, dan drink ik veel te weinig. is er een gezonder alternatief voor slimpie wat wel lekker veel smaak heeft?

voor de nekklachten en schouderklachten loop ik al bij fysio en manueel. dat is ook een ander soort hoofdpijn die ik dan voel.

Ik deed wel eens schijfjes citroen, of bevroren bessen in mijn water :)

Heeft het een smaakje en gelijk gekoeld

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:23

Mijn eerste advies bij het lezen van jouw klachten was ook gelijk ‘stop met al die light siropen’. Je drinkt op een dag 2+ liter aan vloeistof met kunstmatige zoetstoffen. Wanneer ik dit zou doen dan heb ik non-stop hoofdpijn. Ga puur water drinken, of een fruitinfusion, of water met citroen- of limoensap, of..... thee (raar maar waar, ik vind dit lekker bij warm weer).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:24

Ik drink ook gewoon thee bij warmte :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:25

Ik kan ook niet zo goed tegen warmte, maar wij hebben een split airco.
Ideaal met warmte en thuiswerken. Het is hier nu 19 graden binnen.

Krijg je die hoofdpijn trouwens niet van Slimpie en Crystal Clear?
Als ik crystal clear drink dan krijg ik ook hoofdpijn, of mijn darmen raken geheel van slag.

(Waterdrop is heel lekker in je water, dat is wel een aanrader Proefpakketje Waterdrop)
Laatst bijgewerkt door Matheno op 04-06-21 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:27

* team koppijn meldt zich ook *

Goede tips komen hier voorbij. Stom eigenlijk ook om te denken dat het erbij hoort en er vervolgens niks aan doen. Macht der gewoonte enzo. Ik zal weer eens zelf ijsthee gaan maken en vooral ook op extra zout letten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:31

In waterdrops zit sucralose
Als je daar op googeld word je ook niet erg vrolijk...

van aspartaam krijg ik sowieso migraine.
Had niet zo in de gaten wat TS dronk aan zoetstoffen, maar dat is zeker ook iets om naar te kijken :j

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:34

veneri schreef:
als ik water drink zonder iets erin, dan drink ik veel te weinig. is er een gezonder alternatief voor slimpie wat wel lekker veel smaak heeft?

voor de nekklachten en schouderklachten loop ik al bij fysio en manueel. dat is ook een ander soort hoofdpijn die ik dan voel.

Misschien verse munt met citroen erin? En dan een kan of fles klaar maken.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:38

Over je vocht heb je al een hoop bruikbare tips.
Van water zonder smaakje dronk ik eerst ook veel te weinig, maar sinds in het uit een grote beker (700ml) met een plastic rietje kan ik het zó leegdrinken, geen idee waarom maar misschien kan het jouw ook helpen.

Een airco in je slaapkamer kan ik wel echt aanraden hoor. Ik sliep ook wel “oke” in de zomer, maar sinds de airco vorig jaar slaap ik echt veel beter en word ik ook meer uitgerust wakker. We laten hem dan in de slaapkamer, de rest van ons huis is 1 grote ruimte dus daar kan geen airco tegenop. Dan accepteren we de warme overdag maar. :')

Een goede nachtrust help vast ook tegen je hoofdpijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:39

TS, zo te lezen heb je erg behoefte aan suiker, als je normaal veel suikers/suikervervangers neemt, en nu veel meer drinkt, kan daar ook hoofdpijn van komen. Je sugarrush wordt dan niet bevredigd.

Thee zetten (bv aardbeienthee zonder suiker) en laten afkoelen, dus zelf icetea maken geen optie? Is zoet, zonder suikers.
Theine kan ook weer voor problemen zorgen, dus water blijft wel de beste optie.

Ik liep ook bij de fysio en manueel maar nooit klachtenvrij voor langere tijd, na 1x osteopaat al maanden hoofdpijnvrij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:43

Alles met zoetstoffen vermijden , je hoofdpijn neemt toe wanneer je meer drinkt. Neem een kop cupasoup en water met wat vers fruit .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:44

Heb je last van de warmte (dus ook op bewolkte dagen) of van de zonlicht? Als je wat overgevoelig bent voor licht en daardoor onbewust gaat knijpen met je ogen kan je ook hoofdpijn krijgen. Zonnebril of pet op dus :j

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:48

Doorgaand op te weinig zout: hoe is je bloeddruk? Want zeker als die aan de lage kant kan zijn bij jou, dan heb je met dit weer ook gewoon extra zout nodig om je bloeddruk op een 'normaal' niveau te houden. Met warmte kan je bloeddruk namelijk iets verder zakken nog. Met dit weer heb ik er ook altijd snel last van, en de effecten variëren van snel duizelig, hoofdpijn of gewoon hondsberoerd. Met dit weer heb ik altijd dubbel zoute dropjes bij me om aan te vullen zodra ik last krijg van een van deze symptomen. Ben het na de eerste keer tot nu toe altijd voor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:53

DuoPenotti schreef:

Had niet zo in de gaten wat TS dronk aan zoetstoffen, maar dat is zeker ook iets om naar te kijken :j

Ik heb nu een heel aantal waterdrops uitgeprobeerd. Ik vind het niks, net slappe siroop. Ik ben nu aan de smaak "uitgespoelde tandenborstel" bezig. Het heet Clean. Ik rest my case :)

Als mijn lading op is, stop ik er mee. Dan maar weer wat verzinnen. Frisdrank en sap vind ik af en toe één glaasje, wel lekker, verder vind ik het veel te zoet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:56

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb nu een heel aantal waterdrops uitgeprobeerd. Ik vind het niks, net slappe siroop. Ik ben nu aan de smaak "uitgespoelde tandenborstel" bezig. Het heet Clean. Ik rest my case :)

Als mijn lading op is, stop ik er mee. Dan maar weer wat verzinnen. Frisdrank en sap vind ik af en toe één glaasje, wel lekker, verder vind ik het veel te zoet.

Grappig, ik vind Clean juist het lekkerste... ;-)
Maar ik drink bijvoorbeeld ook maar 2 drupjes limonade in een glas water, als ik dat al drink.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:29

Het ook iemand die echt ziek word van de warmte. Twee jaar geleden een vaste airco aangeschaft voor boven (slaapkamer,kleine kamer en overloop) oké is even een kostenpost maar de beste aanschaf van mijn leven. Verder probeer ik de meeste dingen zoals uitmesten en boodschappen in de ochtend te doen . Stress moment van valdisper helpt mij heel erg..en ik let heel goed op mijn ademhaling , ik ga heel snel ademen en krijg dan enorme hoofdpijn met ademhalingsoefeningen is dit ontzettend verminderd die kan je overal op internet vinden. Maar ik ben nog altijd blij als de zomer voorbij is :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:53

In warmere landen hebben ze ook een ander ritme. Het is deels gewenning maar het is ook gewoon een feit dat het niet zo handig is om buiten heel actief te zijn met 37 graden midden op de dag :P

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:22

Ja de bekende hoofdpijn...

Ik ben vorige week met die eerste warme dag bijna van het paard afgevallen, alles begon te draaien wist niet wat voor of achter was.
Kon ook niet meer normaal op mijn benen staan, pas na een lauwkoud bad weer.

Nou na een gesprek met de huisarts ook begrepen dat alleen veel water drinken en voldoende suiker eten niet genoeg is.
Als je alleen veel water drinkt verdun je je zouten blijkbaar te veel (hopelijk leg ik het goed uit).

Voor mijn gevoel deed ik nog redelijk rustig aan, maar wel de stal van te voren nog uitgemest.
Had wel al de hele dag de bekende hoofdpijn.
Zat een minuut of 5 op het paard wel in de zon maar alles verliep soepel voor mijn gevoel.
Paard weigert ineens te lopen ik geef nog been totaal geen erg hebben in de situatie, paard weigert weer, en hoppa alles begon te draaien.
Als hij toen was gaan lopen was ik gevallen.

Moraal van het verhaal, zout nemen als je veel water drinkt en warmte hoofdpijn serieus nemen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:27

We leven natuurlijk ook in een land van uitersten. Een paar weken geleden hadden we nog nachtvorst en een hoop toestanden, en woensdag tikten we hier de 31 graden aan. Wij stomme hollanders zijn dan ook nog maf om gewoon door te blijven gaan zoals we bezig waren want the show must go on. Niet slim :n

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:33

Herkenbaar... Ik moet ook weer erg wennen aan de warmte.
Isotone sportdrank een idee qua zout/mineralen-aanvulling? Denk aan electrolyten die je aan paarden kunt geven bij overmatig zweten.
Kun je in poedervorm krijgen en in water oplossen. Wel zoeken naar een variant waar geen suiker in zit.
Je kunt er beter niet onbeperkt van drinken, dus afwisselen met gewoon water met evt wat citroensap of verse munt erin.
Verder een pet met zonneklep of een zonnehoed met brede rand dragen, en een goede zonnebril. Fel zonlicht kan ook voor hoofdpijn zorgen. Regelmatig de schaduw opzoeken en vooral zorgen dat je binnen een koele plek hebt om af en toe bij te komen ('s nachts ramen open).
Zelf heb ik er minder last van als ik me inspan (erfwerk, sporten) dan wanneer ik rondslenter en alles heel langzaam doe. Dan zweet ik meer en heb ik minder last van de warmte.
Laatst bijgewerkt door Askja op 04-06-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:34

Oscar schreef:
We leven natuurlijk ook in een land van uitersten. Een paar weken geleden hadden we nog nachtvorst en een hoop toestanden, en woensdag tikten we hier de 31 graden aan. Wij stomme hollanders zijn dan ook nog maf om gewoon door te blijven gaan zoals we bezig waren want the show must go on. Niet slim :n

Ja ook met het idee van vorig jaar deed ik met 38 graden dit ook nog allemaal, dus het valt allemaal wel mee met 25 graden.
Maar toen was ik gewend aan de temperatuur en nu gaat het echt van uitersten inderdaad.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:39

Zelfde probleem hier, alleen ben ik nierpatiënt en is het de bedoeling dat ik behoorlijk zoutarm eet. Ik heb nog geen oplossing gevonden en doe op warme dagen dus ook niet bijzonder veel -O-

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:41

Je moet ook echt wel meer drinken dan alleen water. Denk aan de watervergiftiging, Aanvullen met een sportdrank is dan ook niet verkeerd. Geen energiedrankje, dat is heel wat anders. Eerder al genoemd, Isostar poeder. Werkt erg goed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:41

janouk schreef:
"Grappig" te lezen dat mensen zelf niet aan genoeg zout denken bij warm weer.
Maar hun paarden hebben wel een zoutblok en krijgen met warm weer vaak electrolyten bij.

Klopt... :')
Als mijn paard een kuchje heeft, komen er dierenarts rekeningen van honderden euro's...

Zelf neem ik een lepel honing en een borrel bij een longontsteking _O-