Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnebloem92 schreef:We hopen op een of andere manier toch tot hem door te dringen dat hij verteld wat er aan de hand is.
Mijn tante is er nu dus en mijn moeder is alvast het een en ander op papier aan het zetten, financieel gezien zodat hij hopelijk inziet dat hij dit geld eigenlijk niet kan missen als hij nog leuke dingen wil doen.
Hij is 77 jaar, verder wel gewoon gezond, niet vergeetachtig of iets dergelijks maar wel erg goedgelovig en naïef. We dachten dat een computer met internet een goed idee zou zijn, maar we kunnen ons nu wel voor onze kop slaan.
De bank bellen heeft niet zoveel zin, mijn moeder kan gelukkig op zijn rekening kijken maar hij wilt die 17.000 euro dus gewoon cash uit de geldautomaat halen. Volgens mij kun je überhaupt niet op dezelfde dag uit een gewoon pinautomaat 17.000 pinnen.
bulck schreef:Tja blijft toch een dubbel verhaal hoor. Ook kinderen mogen niet zomaar geld ontvreemden of verzetten naar eigen rekeningen, dat is eigenlijk diefstal.
Tenzij iemand echt gemandateerd is tot (voorlopig)bewindvoerder, maar dan nog worden gelden niet versluisd enkel wordt er dan een mandaat gegeven aan een bepaald persoon op de rekeningen. Met zijn leeftijd ook wel een belangrijke om uit te klaren, want geld en erfenis-dingen, zorgen wel vaker voor familietwisten.
Ik begrijp wel dat ze hem tegen zichzelf willen beschermen, maar dan nog is het zijn geld, zijn keuzes en beslissingen. Een depressief man wordt nog niet zo snel van deze rechten beroofd.
bulck schreef:Een depressief man wordt nog niet zo snel van deze rechten beroofd.
MarcoBorsato schreef:bulck schreef:Tja blijft toch een dubbel verhaal hoor. Ook kinderen mogen niet zomaar geld ontvreemden of verzetten naar eigen rekeningen, dat is eigenlijk diefstal.
Tenzij iemand echt gemandateerd is tot (voorlopig)bewindvoerder, maar dan nog worden gelden niet versluisd enkel wordt er dan een mandaat gegeven aan een bepaald persoon op de rekeningen. Met zijn leeftijd ook wel een belangrijke om uit te klaren, want geld en erfenis-dingen, zorgen wel vaker voor familietwisten.
Ik begrijp wel dat ze hem tegen zichzelf willen beschermen, maar dan nog is het zijn geld, zijn keuzes en beslissingen. Een depressief man wordt nog niet zo snel van deze rechten beroofd.
Ik vind er eigenlijk niks dubbel aan. Als opa een lekker jong ding aan de haak slaat en z'n geld opmaakt terwijl ze de bloemetjes buiten zetten zou ik het iets anders vinden maar ik vind het echt je morele plicht je vader te beschermen tegen oplichting.
bulck schreef:Tja blijft toch een dubbel verhaal hoor. Ook kinderen mogen niet zomaar geld ontvreemden of verzetten naar eigen rekeningen, dat is eigenlijk diefstal.
MarcoBorsato schreef:bulck schreef:Tja blijft toch een dubbel verhaal hoor. Ook kinderen mogen niet zomaar geld ontvreemden of verzetten naar eigen rekeningen, dat is eigenlijk diefstal.
Ik vind er eigenlijk niks dubbel aan. Als opa een lekker jong ding aan de haak slaat en z'n geld opmaakt terwijl ze de bloemetjes buiten zetten zou ik het iets anders vinden maar ik vind het echt je morele plicht je vader te beschermen tegen oplichting.
Zonnebloem92 schreef:bulck schreef:Tja blijft toch een dubbel verhaal hoor. Ook kinderen mogen niet zomaar geld ontvreemden of verzetten naar eigen rekeningen, dat is eigenlijk diefstal.
Wij achten hem op dit moment niet echt in staat om helder na te denken over zo'n bedrag.
Mijn moeder vind het uiteraard ook niet prettig om zijn geld op haar rekening te hebben, maar zolang deze vrouw weet waar hij woont en hij nog hetzelfde mobiele nummer heeft gaat zij hem vast en zeker nog een keer benaderen en wanneer zij zielig gaat doen bij hem denken wij dat hij naar de bank gaat om geld op te nemen. Dus tot deze dame weet dat er niets meer valt te halen houdt mijn moeder het geld op haar rekening, daarna krijgt hij uiteraard zijn geld terug.
bulck schreef:Zonnebloem92 schreef:Wij achten hem op dit moment niet echt in staat om helder na te denken over zo'n bedrag.
Mijn moeder vind het uiteraard ook niet prettig om zijn geld op haar rekening te hebben, maar zolang deze vrouw weet waar hij woont en hij nog hetzelfde mobiele nummer heeft gaat zij hem vast en zeker nog een keer benaderen en wanneer zij zielig gaat doen bij hem denken wij dat hij naar de bank gaat om geld op te nemen. Dus tot deze dame weet dat er niets meer valt te halen houdt mijn moeder het geld op haar rekening, daarna krijgt hij uiteraard zijn geld terug.
Maar jullie hebben eigenlijk niets te achten over hem. Dat is jullie recht niet en is eigenlijk een inbreuk op zijn privacy.
Dat zou hetzelfde zijn als morgen mijn zus zou zeggen dat ze mijn rekening maar even overneemt en geld doorsluist naar haar rekening, omdat ik mijn geld aan dingen zou kunnen besteden die in haar ogen niet kunnen/mogen.
Zolang ik bekwaam ben(natuurlijk volwassen persoon), kan en mag ik doen wat ik wil en dat telt ook voor jullie opa.
Hoe vervelend dat mogelijks ook zou kunnen zijn. Ik begrijp uiteraard de situatie wel en het goed willen bedoelen. Fiscaal technisch kan dit ook wel gevolgen hebben, want grotere bedragen(ik meen +10KEUR) zullen ook gedeclareerd dienen te worden.