Wat te doen bij enorme zenuwpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Wat te doen bij enorme zenuwpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:55

Hoi TS, vervelend he die zenuwpijn. Ik slik er ook amitriptyline voor. Het is een hele puzzeltocht wat wel en niet werkt, want wat voor de een werkt, werkt niet voor de ander.

Tramadol werkte bij mij ook niet bijzonder. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op buprenorfine pleisters met amitriptyline en oxycodon indien nodig.

Hoop dat je iig beter geslapen hebt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:57

Mijn moeder heeft een dwarslaesie en daarmee ook dagelijks zenuwpijn. Ze slikt op de meest slechte dagen Lyrica en dat helpt wel. Wordt ze wel suf van. Droog en warm weer doet ook wonderen, helaas is het hier in Nederland vaak vochtig.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:23

Sluit me aan bij de meeste hier, terug gaan met je spalk want die mag geen pijn doen namelijk. Verder kwa pijnstilling zal ik zeker aangeven je nog last hebt en zelfs gebroken nachten. Als ze in pijnstilling niks willen doen heb je ook nog verschillende pillen voor zenuwpijn. (oa wat hier al is genoemd is)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:51

Electra63 schreef:
Ik had het ook voor mijn stenose aan 3 nekwervels. Daardoor zenuwpijn met name in mijn linkerarm. Ik heb een periode gehad, dan wilde ik mijn arm er af hakken, zo erg.
Door een andere aandoening, heb ik een tijdje in het zkh gelegen en maanden rustig aan gedaan en is de zenuwpijn weg.

Dat van die arm er af willen hakken is heel herkenbaar! En totaal niet kunnen concentreren. Een schrikreactie is een hel qua pijn (voorbeeld paard wil vlieg wegslaan en je staat even verkeerd met hoeven uitkrabben) (of een onverwachtse harde knal buiten). Maar wat super fijn dat bij jou de zenuwpijn weg is zeg. Wat een verademing en wonder.

genja schreef:
Amitriptyline moet je eigenlijk standaard slikken .
Of slik je het dagelijks maar wisselt de doses ?

Ik ga niet standaard pillen slikken als ik ze het grootste gedeelte van het jaar niet 'nodig' heb.. waar ik dankbaar voor ben trouwens.

Een aantal jaar geleden heb ik ze wel langere periodes geslikt hoor / een paar jaar. Maar nu komt de (extreme) zenuwpijn een paar keer per jaar voor een paar weken. Ik heb altijd wel pijn, sinds mijn 19e, nu bijna 33. Maar ik moet ECHT veel pijn hebben voordat ik medicijnen ga slikken. Inderdaad ben ik op de hoogte van het langzaam op- en weer afbouwen.

@ TS; Hoe gaat het nu, hoe heb je geslapen?

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 20:40

Ik heb ook momenten ja dat ik echt denk bak doe arm er maar af.

Mijn spalk doet geen pijn meer en morgen heb ik ook weer een afspraak bij de handtherapeut. Ik slaap ook beter door de pijn stilling al is de pijn af en toe alsnog niet te doen. Gelukkig heb ik een afspraak bij de pijnpoli donderdag.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:17

Ja amitriptyline helpt je gelukkig ook met slapen. Succes alvast donderdag.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:13

Fijn dat je iets beter slaapt! Hopen dat de pijnpoli iets voor je kan betekenen. (voor mij helaas niet)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:33

Gabapentine wordt bij ons in ziekenhuis voor zenuwpijn gegeven.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:05

Ik weet niet of het al genoemd is, maar soms helpt een TENS bij zenuwpijn. Persoonlijk vind ik het wel een rompslomp het plakken van die stickers ed.

Verder kan een zenuwblokkade mogelijk helpen via injectie of een implantaat maar volgens mij doen ze dat alleen als je verder uitbehandeld bent.

En tenslotte, mijn man heeft eens zenuwpijn gehad in zijn wang. Hij is toen bij een klassiek homeopaat geweest. Nu heb ik dat zelf ook eens gehad, klassieke en gewone homeopathie, mij heeft het nooit echt geholpen maar bij mijn man was het toen: korreltjes erin, en na 5 minuten was alles weg. We vinden dat allebei tot op de dag van vandaag een heel rare herinnering. Maar daar moet je maar net geluk mee hebben. Toch als je in de roos schiet kan het dus wel helpen! Je zou eens kunnen beginnen met Arnica (wat je zelf kunt kopen is alleen lage potenties D4 of D6) na een operatie of trauma is dat best een goed idee. Kan er nog wel meer bedenken maar je kunt dan beter een homeopaat vragen.