Sporthorloge én smartwatch? Opties gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 12:39

Yv_ schreef:
Fijn dit topic, ik ben namelijk ook op zoek.
Ik twijfelde tussen de Watch Fit van Huhawei (goedkoop +, veel functies +, kun je mee zwemmen +, maarrr... niet alle functies werken samen met iPhone - en hij is net zo lelijk als de fitbit --. Dus had mijn zinnen gezet op de rosegouden Vivomotive. In de veronderstelling dat je er dus gewoon mee kon zwemmen. Niet dus. Ik ga weer even verder zoeken, thanks ook voor de link hierboven, die ga ik ook even uitspitten.

Die ignite 2 in het blauw vind ik ook wel heel mooi, maar vind ;m echt veel te groot. Ziet er niet uit aan mijn gratenboutpolsen.

Ik begreep zelf dat de watches van Huawei ook niet met Strava konden, iets wat ik wel veel gebruik. Daarom zijn deze voor mij afgevallen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:42

Oh, Strava heb ik zelf niet, dus dat zou voor mij geen minpunt zijn. Ik moet opbouwen na operatie en dan vind ik het heel fijn om iets te hebben wat ik altijd bij me heb en waar ik meteen resultaten op kan zien. Mooi meegenomen als het uiteindelijk natuurlijk ook nog eens voor een fanatieke sporter te gebruiken is.

Ik ben net bij Zier Runnin geweest om even naar die Ignite 2 te kijken en die gaat het worden. Ik bestel 'm alleen wel via hun site, want daar kan ik een ander bandje kopen én krijg ik 10% korting. Het wordt de rosegouden met het witte bandje :D. Hij was in het echt zelfs een stukje kleiner dan de Garmin en stond eigenlijk wel netjes om mijn pols. Grappig eigenlijk hoe foto's dan zo kunnen vertekenen, want ik dacht een half uurtje geleden nog dat-ie echt veel te grof/groot zou zijn.

Edit: dit is om een polsomtrek van bijna 14cm

Afbeelding

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 13:35

Yv_ schreef:
Oh, Strava heb ik zelf niet, dus dat zou voor mij geen minpunt zijn. Ik moet opbouwen na operatie en dan vind ik het heel fijn om iets te hebben wat ik altijd bij me heb en waar ik meteen resultaten op kan zien. Mooi meegenomen als het uiteindelijk natuurlijk ook nog eens voor een fanatieke sporter te gebruiken is.

Ik ben net bij Zier Runnin geweest om even naar die Ignite 2 te kijken en die gaat het worden. Ik bestel 'm alleen wel via hun site, want daar kan ik een ander bandje kopen én krijg ik 10% korting. Het wordt de rosegouden met het witte bandje :D. Hij was in het echt zelfs een stukje kleiner dan de Garmin en stond eigenlijk wel netjes om mijn pols. Grappig eigenlijk hoe foto's dan zo kunnen vertekenen, want ik dacht een half uurtje geleden nog dat-ie echt veel te grof/groot zou zijn.

[ [url=m/xtEmcC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! Laat je weten of hij je bevalt? *\o/*

Sakura789

Re: Sporthorloge én smartwatch? Opties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:39

Hier ook een Ignite om een bottenpolsje :') :')

Vind dat nog steeds de meest elegante, daarnaast superfijne app en registratie.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 13:57

Eleeke schreef:
Ik zie nog niemand de whoop noemen. Dat is wel een van de beste. Door de hoeveelheid data die ze hebben, kan de app je ontzettend goed adviseren over hoeveel herstel je nodig hebt, hoe uitgerust je bent, of je tegen ziek worden aanzit ( heel interessant na mijn vaccinatie dit weekend dook mijn recovery even heel hard het rood in terwijl dat normaal alleen gebeurd na een zeer zeer zware sport inspanning of een nacht niet slapen oid ).

https://www.whoop.com/membership/strap/
Wel volledig op sport en herstel gefocused en geen smartwatch
Hij leert van je. Mijn man hersteld beter als hij geen vlees eet. En ik heb een betere en diepere slaap als ik nog even met mijn telefoon filmpjes kijk voor het slapen ( blijkbaar ontspant me dat ).

Ik heb even gekeken naar de whoop, omdat bovenstaande erg goed klinkt!
Ik lees dat het meer een armband is als een sporthorloge?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:15

Binnenkort komt de Samsung active watch 4 uit. Die krijg ik nog voor moederdag. Volgens mijn vriend, die altijd alle ins en outs kent en alle reviews en filmpjes kijkt zou dat een hele goeie moeten zijn. Maar ik wil hem niet alleen voor sport maar ook als gewone smartwatch.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:17

madeliefw schreef:
Binnenkort komt de Samsung active watch 4 uit. Die krijg ik nog voor moederdag. Volgens mijn vriend, die altijd alle ins en outs kent en alle reviews en filmpjes kijkt zou dat een hele goeie moeten zijn. Maar ik wil hem niet alleen voor sport maar ook als gewone smartwatch.

Vooral als smartwatch en minder geschikt voor sport. Tenminste, de eerdere versies voldeden voor mij als fanatieke sporter totaal niet.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:23

Zelf polar (Vantage serie) maar die kan zwemmen in zee en dieper onder water echt prima aan, ook met borstband er bij geen problemen oid. Meldingen kunnen wel maar nooit geprobeerd dus daar geen idee van

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:35

uggy schreef:
Eleeke schreef:
Ik zie nog niemand de whoop noemen. Dat is wel een van de beste. Door de hoeveelheid data die ze hebben, kan de app je ontzettend goed adviseren over hoeveel herstel je nodig hebt, hoe uitgerust je bent, of je tegen ziek worden aanzit ( heel interessant na mijn vaccinatie dit weekend dook mijn recovery even heel hard het rood in terwijl dat normaal alleen gebeurd na een zeer zeer zware sport inspanning of een nacht niet slapen oid ).

https://www.whoop.com/membership/strap/
Wel volledig op sport en herstel gefocused en geen smartwatch
Hij leert van je. Mijn man hersteld beter als hij geen vlees eet. En ik heb een betere en diepere slaap als ik nog even met mijn telefoon filmpjes kijk voor het slapen ( blijkbaar ontspant me dat ).

Ik heb even gekeken naar de whoop, omdat bovenstaande erg goed klinkt!
Ik lees dat het meer een armband is als een sporthorloge?

Het is geen horloge dat klopt helemaal. Alle informatie zit in de app. de data wordt verzameld via de band. Hij herkend de sport die je doet vanzelf ( tot nu toe alleen hardlopen en fietsen en wandelen uitgeporbeerd) , maar je kan hem ook aanzetten" op een sport die je wil , dan neemt hij gps mee. Of achteraf toevoegen.
Hij herkent je slaap, ziet hoe snel je ademt tijdens je diepe slaap, herkent alle slaap patronen ( deep, rem etc )

En je kan er dus prima mee zwemmen.

Ik gebruik al jaaaaren allerlei soorten sporthorloges en heb deze nu bijna drie maanden en ben ontzettend fan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 00:03

Eleeke schreef:
Het is geen horloge dat klopt helemaal. Alle informatie zit in de app. de data wordt verzameld via de band. Hij herkend de sport die je doet vanzelf ( tot nu toe alleen hardlopen en fietsen en wandelen uitgeporbeerd) , maar je kan hem ook aanzetten" op een sport die je wil , dan neemt hij gps mee. Of achteraf toevoegen.
Hij herkent je slaap, ziet hoe snel je ademt tijdens je diepe slaap, herkent alle slaap patronen ( deep, rem etc )

En je kan er dus prima mee zwemmen.

Ik gebruik al jaaaaren allerlei soorten sporthorloges en heb deze nu bijna drie maanden en ben ontzettend fan.

Maar dan krijg je tijdens het sporten geen feedback over je tempo, hartslag afgelegde afstand etc? Of begrijp ik het verkeerd?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:53

uggy schreef:
Yv_ schreef:

[ [url=m/xtEmcC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! Laat je weten of hij je bevalt? *\o/*

Ondertussen heb ik het horloge een ruim weekje in gebruik. Ik ben er erg tevreden mee, maar er zijn een paar kleine dingetjes waar ik me aan stoor:
- Het scherm gaat automatisch uit en bij een polsbeweging zou-ie aan moeten gaan, maar dat doet-ie niet altijd even goed.
- Het reactievermogen op het touchschermpje is niet altijd even direct
- Telefoonmeldingen op het horloge zijn niet altijd en-en. Soms is het zo dat als ik de melding op mijn horloge zie van whatsapp, de melding in mijn telefoon verdwijnt.
- Qua layout van de wijzerplaats/achtergrond zit je gebonden aan wat Polar in de aanbieding heeft, je kan er niet zelf iets opzetten helaas.

Pluspunten:
- Nauwkeurige GPS
- Sierlijk model en heel vrouwelijk
- Eigen (opbouwende) hardloos trainingssessies toe te voegen
- Waterdicht
- Erg compleet