Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 22:24

Hannanas schreef:
Even aankijken hoe het geneest uiteindelijk anders zou ik dit voor toekomstige plekjes en hechtingen altijd vermelden. Dan gaan ze sowieso op een andere manier hechten (onderhuids zigzag, en zonder die gaatjes dus die je hebt) en gebruiken zeer dun zelf-oplosbaar hechtdraad. Mijn dermatoloog heeft me dat uitgelegd.

Oh goeie tip inderdaad! Dankjewel !

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 22:26

bigone schreef:
Dit is gewoon helemaal open, zal je waarschijnlijk een iets dikker litteken aan overhouden en hechtpleisters gaan hier niet meer helpen. Gewoon laten Helen en zorgen dat het niet vochtig word.

Als dat hopelijk het enige is, heb inmiddels wel overal littekens zitten en op mijn bovenbeen zie je eigenlijk alleen in de zomer, daar ben ik niet zo rouwig om. Het enige waar ik bang voor ben is dat het niet gaat ontsteken of andere gekke enge dingen. Yup i know ik ben een pieperd 1ste klas :’)

eline_di

Re: Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:42

Smeer de plek in het honingzalf. Mocht er nu viezigheid in komen dan voorkomt dat de ontsteking en het helpt van binnenuit sneller herstellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:55

Dacht ook mesitran / honingzalf.

Wondrandjes moet je soepel houden. Niet te strakke broek en anders thuis / als het kan geen broek / flodderachtig iets aan en 'bloot' houden (wel dus die wondrandjes soepel met mesitran).

Je hebt hele goede wondpleisters, cutimed, die je erop kunt doen en die zorgen voor een goed 'wondklimaat'(niet te droog / niet te nat) plus dat je het er makkelijk af kunt halen zonder dat het aan de randjes blijft plakken.

Ik denk dat zwaluwstaartjes hier simpelweg niet gaan helpen en dat je helaas een litteken krijgt. Door dun mesitran op de randjes plus afdekken met cutimed en dus je kleding aan te passen hou je het soepel, minder randvorming en kan het van binnenuit genezen.

Colaaa

Re: Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 10:40

Honingzalf zat ik ook al aan te denken inderdaad, straks even naar de kruidvat om even goeie pleisters en dergelijke te halen!

Nogmaals super bedankt iedereen voor zijn advies ! Heb er zeker wat aan

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:46

Ik heb een bijna identieke wond op mijn arm gehad van het er uit halen van de implanon. Heeft wel even een paar weken geduurd en in die tijd heb ik even geen ruwe truien o.i.d. gedragen. Misschien is het voor jou fijn om gewoon een paar dagen een jurk/rokje te dragen i.p.v. een spijkerbroek, dan ontzie je het wondje wat meer. Maar het ziet er zeker niet slecht uit!