Olympia96 schreef:Zo. Als evenement organisator wil ik bij deze zeggen dat ik zó ontzettend klaar ben met de mentaliteit die TS hier ook tentoon spreidt. TS ik veroordeel je in dit bericht op een stuk van jouw gedrag (het sturen van een mail waarin je geld terug eist). Ik veroordeel je niet als persoon. Maar ik ken de andere kant. De kant van de ondernemer die soms beslissingen moet nemen die niet leuk zijn. De kant waarin je wordt bedolven onder gezeik op een moment dat het zwaar genoeg is.
De ‘ik wil/heb recht op/eis/schakel de Consumentenbond in/de wereld draait om mij en mijn achterlijk grote ego’ mentaliteit mag wat mij betreft keihard de kop worden ingedrukt.
Waarom denk jij niet aan de reden waarom jouw yoga school gaat verkassen? Zou het vanuit financieel oogpunt kunnen zijn? Het is inderdaad te belachelijk dat ze niet met jou in overleg zijn gegaan voordat ze überhaupt aan verhuizen dachten omdat jij al die maanden voor niks hebt betaald.
Sorry hoor TS, maar denk je eens in hoe moeilijk deze ondernemers het misschien wel niet hebben vanwege deze crisis. Gelukkig stel je jezelf wel de vraag of jij het verkeerd ziet misschien.
Mijn antwoord is ja.
Maar dat komt omdat ik inmiddels heel veel mailtjes met een dergelijke strekking heb gehad toen wij ons event moesten afgelasten vanwege gevaarlijk weer. Je wilt niet weten wat dat aan ellende opleverde (en levert, ruim 1,5 jaar na dato!) door die mensen die 22,50 (ja serieus) terug gingen eisen omdat ze niet mochten rijden.
Dat wij leveranciers gewoon moesten (en wilden) betalen én dat ze akkoord waren met een reglement waarin dit alles stond beschreven, dat deed er niet meer toe.
Goed, eigen frustratieknop uit. Ik wil je 1 ding meegeven:
Denk goed na. Pick your battles. Mijn gevoel zegt dat dit er niet 1 is. Realiseer je dat jij niet de enige bent die geld terug eist. Realiseer je dat ‘mensen zoals jij met deze acties’ het plezier om iets te organiseren voor anderen (of dat een yoga les is of een event) compleet wegnemen, waardoor jij met lege handen achterblijft.
Ik snap je teleurstelling. Want ja, €200,- is behoorlijk veel geld. Maar soms zijn er omstandigheden waarin je domme pech hebt. Een andere keer heb je een onverwachte mazzel.
Maar dat geld dan misschien ook wel voor de personen die het geld terug willen hebben? Zijn misschien ook wel hun baan kwijt door de crisis, dan is elke maand een sport abonnement waar je niks mee kan echt wel veel geld om te moeten missen!
Overigens heb ik daar geen last van. Alle kaartjes voor evenementen waar we heen zouden gaan, hebben we gewoon zo gelaten. We kunnen op een vervangende datum alsnog gebruik maken ervan. Zo niet, jammer, dat geld zijn we al kwijt. Maar terwijl je elke maand al de eindjes bij elkaar moet knopen en elke maand betaald voor iets wat je niet kan gebruiken..... Ik kan me dat heel goed indenken dat je dan zegt, ik betaal niet meer!