Herstel zenuwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:58

He wat naar van de paniek aanvallen. :(:) Maar het is natuurlijk ook een heftig ongeluk. Iedereen verwerkt dat / reageert daar op, op z'n eigen manier. En inderdaad wat Boompje zegt: als het aanhoudt gewoon hulp voor zoeken. Mentaal herstel is ook belangrijk!

Tramadol kreeg ik overigens heel makkelijk na mijn ongeluk. Ook zonder waarschuwingen e.d. Misschien dat het ook met dosering te maken heeft?

Reina_Lucia

Re: Herstel zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 21:35

Bedankt, ik mag maximaal 200mg dus 4 pillen per dag. Tramadol kan heel verslavend zijn dus ik probeer ze alleen te nemen als ik echt veel pijn heb.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:48

Ik ben wel heel blij voor je dat tramadol je helpt. Bij sommige mensen (zoals ik) is het ook nog een hele zoektocht naar een pijnstiller die iets doet, die is je in elk geval bespaard *\o/* .

Pijnstillers werken wel beter als je een niveau op peil houdt. Dus ik zou je toch aanraden om in het begin regelmatig te slikken, en dan na een week of wat eens te kijken of je kan verminderen.

Als je pas iets gaat slikken als je het niet uithoudt heb je meer nodig om terug op een acceptabel pijnniveau uit te komen.

Daarbij geeft pijn je lichaam heel veel stress wat je herstel niet helpt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:49

Toch is het met tramadol beter om daar een spiegel van op te bouwen in je bloed.
Een weekje tramadol maakt je niet perse direct verslaafd.
Ik heb na mijn genoemde operatie 2 weken aan de oxycodon gezeten, nog verslavender dan tramadol, en kon daar zonder problemen mee stoppen.
En dan ben ik iemand die iedere bijwerking van het lijstje krijgt...

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 21:54

Bedankt voor de info dat wist ik niet! Ik zal er op gaan letten dat ik het regelmatiger ga slikken.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:01

tirzasarah10 schreef:
Jolynne schreef:
Ik denk ook wel dat het afhangt per plek, de impact etc. Zenuwen groeien heel traag aan, in het 1e jaar merk je eigenlijk pas de meeste verbetering. Alles wat nadien is, moet je als leuke extra en geluk aanzien. Je kunt last krijgen van zenuwpijnen, maar na het 1e jaar leer je er automatisch mee omgaan zegmaar. Zo hebben de chirurgen/artsen mij uitgelegd en zo heb heb ik het ook ervaren na trauma aan elleboog (met diverse operaties er bovenop) en rugoperatie. :)

Ik kan je verkeerd begrijpen maar mag hopen dat je niet zo makkelijk over zenuwpijn praat :wow:
Als je zenuwpijn chronisch word dan is het niet zo dat je na een jaar er wel aan gaat wennen is mijn ervaring...

Heel veel sterkte TS klinkt heel naar. Herstel zenuwen kan heel lang duren en is niet makkelijk voorspelbaar.

ik heb chronisch zenuwpijn, zelf spasmesaanvallen en zenuw die gekneld zit tegen mijn titanium (scolioseoperatie).. 3 keer per week kiné..tramadol, contramal, lyrica in hoogste dosis, meermaals per jaar door mijn aanvallen op de eerste hulp voor mij plat te krijgen dmv meerdere infusen morfine..maar dat kan aan mij liggen omdat ik hier al jaren mee rondloop, al sinds kleuter..ik weet dus ook niet anders. :)

Ikl bedoel dan ook wennen in de zin van dat je er mee leert omgaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:47

Ik heb 3 jaar geleden mijn pols gebroken en bij de hersteloperatie is een zenuw geraakt in mijn hand. Die zenuw loopt over mijn hand en verdwijnt ongeveer tussen mijn wijsvinger en middelvinger. Een stuk van mijn hand en die 2 vingers waren lang gevoelloos maar het gevoel is weer teruggekomen. Dat voelt als een prikkeling in de vingers en/of een kriebel op/in de huid.

Ik heb in het begin van de blessure en na de hersteloperatie ook pijnstilling gehad. Belangrijk daarbij was om die regelmatig in te nemen. Volgens mij had ik 4x 2 pillen per dag, dus ongeveer om de 6 uur zodat de pijn ongeveer stabiel blijft en niet te erg gaat pieken. Dat zal die spiegel zijn die hiervoor al ergens genoemd wordt.

Ik zie de aanleg of het herstel van een zenuw als hogere electronica: het gaat niet vanzelf en het heeft tijd nodig. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het aanleggen of herstellen van bloedvaten: dat is meer loodgieterwerk.

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 23:28

Het is natuurlijk niet allen zenuwen en dat is ook niet het enigste wat moet helen. Door de 7 pezen die kapot zijn word het bewegen van mijn hand ook lastig en dat duurt natuurlijk ook lang om weer op te bouwen. De chirurg vertelde me dat ik me geen zorgen hoef te maken over de slagader omdat dat snel heelt dus dat scheelt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:38

Die pezen zijn gemaakt van stug spul dus dat duurt ook wat langer. Je hebt echt een lelijk ongeluk gehad.

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:30

Jup, achja 25 mei krijg ik mijn spalk dan kan ik gelukkig al wat meer dan nu met dit gips.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:03

Oei wat naar! Allereerst heel veel beterschap! :(:)

Bij mij hebben ze tijdens een operatie in mijn hals per ongeluk mijn 11de hersenzenuw door gesneden. Ik heb een zenuwtransplantatie gehad van mijn kuit naar mijn hals.
In functie ben ik redelijk hersteld, al heb ik iets minder kracht in mijn arm. Helaas is de zenuwpijn bij mij nooit meer weg gegaan. Dit is nu sinds 13 jaar en het zal ook nooit meer beter worden.
Ik kan niet meer zonder fentanylpleisters (morfine) en amitriptyline. Ik heb 1 x in de 10 weken een qutenza behandeling en ongeveer elke 3 tot 4 maanden een injectie tegen de zenuwpijn in mijn gezicht.

Nu betekent het niet dat dit bijjou ook het gevolg gaat zijn. Wanneer ik eerder de transplantatie had gehad had ik waarschijnlijk minder restschade gehad.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:21

Jeetje wat een ongeluk. Beterschap aan jou, maar ook sterkte gewenst aan je moeder, het zal haar ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten.

Ik heb een aantal kaakoperaties gehad (gepland), het duurde bij mij ongeveer een jaar voor ik weer gevoel had in bepaalde delen van mijn gezicht, ongeveer 2 jaar voordat het niet meer heel raar voelde (sommige dingen voelde ik niet en sommige dingen was het net of er een bliksemschicht door mijn wang ging) en nu ik ongeveer 6 jaar verder ben kan ik zeggen dat ik er (bijna) geen last meer van heb.

Neem je tijd voor je genezing, echt waar. Alle tijd die je nu extra neemt, gaat je veel pijn en ongemak schelen in je hopelijk nog heel lange toekomst. Als je nu te snel gaat, zul je er veel langer last van houden.

En zorg dat je ook psychologische hulp krijgt want anders gaat dat ook misschien van kwaad tot erger.

Sterkte en een goed herstel gewenst.

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 13:46

Bedankt, ik zal proberen zoveel mogelijk mijn rust te nemen ook al is het lastig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:47

Brrr. wat een naar ongeluk. Geen advies voor je maar wil je beterschap wensen :knuffel:

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:31

Jeetje wat een rot ongeluk. Wat naar voor jou, maar ook voor je moeder.
Hopelijk herstel je goed, veel beterschap en sterkte!

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 13:28

Bedankt <3

Gister ben ik flauwgevallen, waarschijnlijk teveel gedaan op een dag...

Voor nu is mijn pink en de zijkant vab mijn hand verlamd. Pijn word gelukkig wel langzaam minder.