Onhoudbare kiespijn, maar reden onbekend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Onhoudbare kiespijn, maar reden onbekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:36

Ik denk hierbij toch aan aangezichtspijn.. bij mij begon het ook zo, heftige pijn in het gebit aan rechterzijde, hooft bonken tegen de muur, kon niet meer eten of drinken, zowel koud als heet eten kon vreselijk veel pijn doen... bij mij was een ontsteking in het gebit uitgesloten, ook bijholteontsteking en uiteindelijk bij de neuroloog geëindigd en nu aan de lamotrigine op 150 mg. Deze dosis lijkt redelijk aan te slaan. Bij mij zit de pijn (stroomstoten) vooral ik mijn gebit, kaken en bij mijn oor en voorhoofd. Zowel links als rechts met een druk achter mijn jukbeenderen , neus en ogen. Nu heb ik ook pijnvrije momenten maar eerst had ik dat dus niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:44

Ik zou hiermee ook even naar een normale arts gaan want het hoeft niet uit je gebit te komen..
Ik heb ooit een kaakholte ontsteking gehad, waarbij ook eerst aan een kies werd gedacht.
( en een wortelpunt ontsteking, toen wilde ik ook echt m’n hoofd overal tegenaan slaan. Was toen 12)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:36

Lithya schreef:
Antibiotica mag niet meer worden voorgeschreven als je geen ontsteking ziet.

Ts geeft spoelen met koud water verlichting?

AB wordt gewoon voorgeschreven, daarnaast zegt TS dat koud drinken de pijn verergerd.

Ik kreeg in december nog AB en Tramadol wegens zeer erge kaak/zenuw/kiespijn.
Op de foto geen ontsteking te zien, maar omdat ik zeer ernstige pijnklachten had gingen ze uit van een ontsteking in mijn kaak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:38

Voor mij idd hetzelfde , had ook AB gekregen, kuur van 10 dagen.

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:15

Yep, ook zoiets meegemaakt. Enorme kiespijn, zeurende kaak. Ik was ervan overtuigd dat ik een rotte kies had ofzo. Bij 2 verschillende tandartsen geweest. Foto's alles, niets te zien. Ik snapte er niks van. Toen kwam mijn bindweefsel masseur langs (die komt elke maand voor andere klachten) En die keek er ook ff naar. Wat bleek? Zenuwen in mijn kaak zaten bekneld door een knoop in mijn spieren. Kaakgewricht stond ook niet helemaal goed. Boel los gemasseerd en kaak letterlijk weer goed gedrukt en jawel: alle pijn was weg

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 14:37

Huisartenpost net gebeld maar die willen me laten wachten tot morgen en eventueel tramadol voorschrijven. Moet ik morgen maar naar mijn eigen huisarts.

Dus weet niet goed waar ik goed aan doe, morgen eerst naar de huisarts of eerst naar de tandarts. Buitenkant van mijn kaak doet bij aanraking zoveel pijn. ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:25

Allebei, ts? Bij mij was het dus 2 keer iets anders. Met die kaakpujn moest ik bij de kaakfysio zijn maar dat hoorde ik van de huisarts. Bij tandvleesontsteking kreeg ik spul van tandarts... echt vreselijke pijn allebi, maar bij die kaak deed het ook buiten mond zeer

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:29

Linsey1998 schreef:
Huisartenpost net gebeld maar die willen me laten wachten tot morgen en eventueel tramadol voorschrijven. Moet ik morgen maar naar mijn eigen huisarts.

Dus weet niet goed waar ik goed aan doe, morgen eerst naar de huisarts of eerst naar de tandarts. Buitenkant van mijn kaak doet bij aanraking zoveel pijn. ;(

Bel de spoed tandarts om te overleggen. Die mogen ook antibiotica voorschrijven als ze dat nodig achten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:48

Ik heb dit ook gehad, hele heftige aangezichtspijn, ik zat 's nachts te janken in bed ondanks maximale pijnstillers. Alles op de foto, niks te vinden. Ik ben toen ook naar de huisarts gegaan maar deze wilde dat ik toch nog één keer naar de tandarts ging.
Mijn tandarts heeft toen op de gok één van mijn verstandskiezen getrokken omdat hij vermoedde dat er teveel spanning op mijn bovenkaak stond door te weinig ruimte! Dit heeft gewerkt, de pijn was vrijwel gelijk weg!
Ik weet niet of je al je verstandskiezen nog hebt, maar wellicht kun je het daar met je tandarts over hebben.
In elk geval heel veel sterkte!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:49

Ik heb ook van de spoedtandarts antibiotica gehad, gewoon bellen hoor, met hun afwachten, echt even jezelf een schop geven en op je strepen gaan staan :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 16:01

Ik heb de spoedtandarts gebeld die aangesloten zit bij mijn eigen tandarts. Echter kon er geen tandarts terugkomen hiervoor want niet ernstig genoeg dus moet het tot morgen maar gewoon afwachten. Irritant %)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:16

Heel veel sterkte ts, bij mij werkte spoelen met vodka het beste :7 heb mij de eerste week daarmee geholpen. Ook vodka drinken. Verdoofd redelijk kan ik je zeggen, beter dan welke morfine pijnstilling dan ook. :Y) verspreide het over de gehele dag kleine hoeveelheden (1 mini slokje) en werd het te erg dan iets meer. Ik had nog wel pijn maar minder moeite er mee. Maar dat kon ik natuurlijk niet lang volhouden dus toen idd overgegaan op tramadol. Heb dit ook maanden geslikt.

Edit;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 13-05-21 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:20

Linsey1998 schreef:
Zeurende en stekende pijn, echt een soort prikkel iedere keer {:)-:(

Zou het zenuwpijn kunnen zijn?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:31

ruitje schreef:
Lithya schreef:
Antibiotica mag niet meer worden voorgeschreven als je geen ontsteking ziet.

Ts geeft spoelen met koud water verlichting?

Sinds wanneer?

Ik heb vorig jaar jankend in de auto gezeten, was in staat mijn hoofd tegen het dashboard aan te rammen. 2 x geweest, foto's gemaakt en niets te zien.

Vermoeden van een ontsteking, antibiotica gehad, serieus, binnen 1 dag werd de pijn minder. Na de kuur helemaal weg.

Sinds jaren omdat er teveel resistentie optreedt. Er moet echt een gegronde reden zijn. Dat het niet mag, zegt niet dat het niet gebeurd . Er is namelijk gesteld dat in de tandheelkunde zelden antibiotica geïndiceerd is. Tuurlijk kan het soms even fijn werken.

https://www.ntvt.nl/tijdschrift/editie/ ... tijk/num/0

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:43

Ik vind mijn kop tegen het dashboard aan willen slaan en janken van de pijn een gegronde reden haha :') . Ben blij dat het vorig jaar wel gebeurde zeg :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:48

Oh die wodka heb ik ook geprobeerd ja :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:51

Het werkt soort van, je zenuwen worden verdoofd en de pijn is minder intens :)) maar een oplossing is het niet om elke dag straalbezopen te zijn _O- ik noem het heilig water :Y)

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:53

Mijn man had precies hetzelfde..zo klinkt het in ieder geval...hij bleek een afgestorven zenuw te hebben...was nergens op te zien...dus zenuwbehandeling gehad, afgestorven boel weggehaald, daarna nog een paar dagen pijn, en toen was het helemaal weg...ellende hoor kiespijn!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:55

Rennie89 schreef:
Het werkt soort van, je zenuwen worden verdoofd en de pijn is minder intens :)) maar een oplossing is het niet om elke dag straalbezopen te zijn _O- ik noem het heilig water :Y)

Ik slikte het niet door, dat ging niet goed met andere medicatie. Ik heb al enorm zware pijnstillers standaard maar daar knalde het dwars doorheen. Ik spoelde en spuugde uit. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:59

Ik heb ook een hoop gespoeld maar ook gedronken, en had ook AB toen en tramadol :+ pfff, pijn in je gezicht is vreselijk, slapen een hel, eten een drama, alles wat gewoon zwaar k*t. Nu eindelijk pijnloze momenten na een half jaar, en daar geniet ik van...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:04

Spoelen met wodka levert bij mij juist veel meer pijn op, ik denk door de kouprikkel.

Het nadeel is dat ik niet weet welke kies het is dus dat is compleet gissen. Dus als ze het dan niet op de röntgenfoto’s kunnen zien heb ik ook geen idee. Ze zullen ook niet lukraak maar een zenuwbehandeling gaan doen denk ik...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:09

Je zou het echt in mini slokjes moeten nemen en spoelen, niet grote slokken, zo deed ik het ook. Kon ook niks pijnvrij drinken.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:14

Probeer in iedergeval te koelen met ice packs, dit kan goed helpen tegen de pijn. Poosje terug zelfde gehad, en wel antibiotica gehad en te tip van ice packs. Veel sterkte, goed balen dit :-(

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:17

Linsey1998 schreef:
Spoelen met wodka levert bij mij juist veel meer pijn op, ik denk door de kouprikkel.

Het nadeel is dat ik niet weet welke kies het is dus dat is compleet gissen. Dus als ze het dan niet op de röntgenfoto’s kunnen zien heb ik ook geen idee. Ze zullen ook niet lukraak maar een zenuwbehandeling gaan doen denk ik...

Maar hebben ze ook geen testen gedaan naast maken foto's? Kloppen, koud watje enz?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:23

Linsey1998 schreef:

Heb je mijn bericht gezien TS? Heb je weinig ruimte in je kaak? Klinkt echt precies als wat ik heb gehad...