Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
plutolover schreef:Fruit bij water toevoegen doe ik ind al.
Ik eet niet elke avond chips, ik weet dat ik meer moet eten in gezonde dingen. Ik ga eens verdiepen in diëtiste.
Ik moet ook mijn mindset veranderen
En heel leuk dat m’n lichaam gewend is aan de beweging van nu en ik snap dat ik dan meer moet bewegen, maar uiteindelijk went je lichaam daar ook aan???? En moet ik nog meer en meer bewegen. Of zie ik dit totaal verkeerd.
plutolover schreef:Fruit bij water toevoegen doe ik ind al.
Ik eet niet elke avond chips, ik weet dat ik meer moet eten in gezonde dingen. Ik ga eens verdiepen in diëtiste.
Ik moet ook mijn mindset veranderen
En heel leuk dat m’n lichaam gewend is aan de beweging van nu en ik snap dat ik dan meer moet bewegen, maar uiteindelijk went je lichaam daar ook aan???? En moet ik nog meer en meer bewegen. Of zie ik dit totaal verkeerd.
Mindim schreef:Het is een kwestie van meer verbranden dan er in gaat. De werkelijke beweging wat ik je hoor noemen in is les geven, grondwerk en paardrijden. Allemaal niet echt 'verbrandend'.
Probeer eens een 1800 kcl aan te houden per dag. En zorg dat je eiwitten hoog zijn en je vet laag.
Ik vind dat je aardig 'vet' eet.
Afvallen is niet leuk, ook volhouden als je er even geen zin meer in hebt, hoort er bij. Zodra het niet leuk is of niet snel resultaat geeft, gooi je de handdoek in de ring. Afvallen is vooral volhouden en bewust zijn wat je eet.
Veel apps die bijhouden wat je verbrand tijdens een activiteit, schalen de calorieen rijkelijk in. Vaak verbrand je veel minder dan ze aangeven. Ik zou daar persoonlijk niet naar kijken. Probeer eens 3 maanden 1800 kcl per dag aan te houden en kijk wat er in voeding zit aan voedingsstoffen. Dieten helpt niet, vaak jojo je net zo snel weer terug,
Je hebt een verandering in mentaliteit en omgaan met voedsel nodig een andere levensstijl en dat duurt even.
Om heel bot te zijn, het lukt je niet, je vind het niet leuk en hebt er geen zin in en de spiraal wordt als excuus opgegooid zodat je eigenlijk niet hoeft af te vallen, want je kunt er immers niets aan doen. Heel begrijpelijk, er zijn velen met je, maar als je werkelijk af wilt vallen, moet je wel van die gedachtengang af.
ingedebruijn schreef:Mindim schreef:Het is een kwestie van meer verbranden dan er in gaat. De werkelijke beweging wat ik je hoor noemen in is les geven, grondwerk en paardrijden. Allemaal niet echt 'verbrandend'.
Probeer eens een 1800 kcl aan te houden per dag. En zorg dat je eiwitten hoog zijn en je vet laag.
Ik vind dat je aardig 'vet' eet.
Afvallen is niet leuk, ook volhouden als je er even geen zin meer in hebt, hoort er bij. Zodra het niet leuk is of niet snel resultaat geeft, gooi je de handdoek in de ring. Afvallen is vooral volhouden en bewust zijn wat je eet.
Veel apps die bijhouden wat je verbrand tijdens een activiteit, schalen de calorieen rijkelijk in. Vaak verbrand je veel minder dan ze aangeven. Ik zou daar persoonlijk niet naar kijken. Probeer eens 3 maanden 1800 kcl per dag aan te houden en kijk wat er in voeding zit aan voedingsstoffen. Dieten helpt niet, vaak jojo je net zo snel weer terug,
Je hebt een verandering in mentaliteit en omgaan met voedsel nodig een andere levensstijl en dat duurt even.
Om heel bot te zijn, het lukt je niet, je vind het niet leuk en hebt er geen zin in en de spiraal wordt als excuus opgegooid zodat je eigenlijk niet hoeft af te vallen, want je kunt er immers niets aan doen. Heel begrijpelijk, er zijn velen met je, maar als je werkelijk af wilt vallen, moet je wel van die gedachtengang af.
Eens. Ik vind 1800 echter wel veel hoor voor haar beweging. Ik woog 66kg,ben 167 en bewoog ook weinig. Daarbij mocht ik 1300kcal om rustig af te vallen. Ik zit nu op 1500kcal en blijf zo op gewicht. Met 1800kcal zou ik langzaam maar zeker gewoon weer aankomen en TS is nog kleiner dan ik ben.
SusanH schreef:Wat al veel zou schelen is als je de bolletjes vervangt door 2 snee volkoren brood. Een bolletje bevat net zoveel kcal als 2 boterhammen. En jij eet 2 bolletjes.
Wat ik heb geleerd is, afvallen is 1. Maar op gewicht blijven is een blijvend proces. Ik ben 4 jaar terug begonnen, en bijna 20 kg eraf. Inmiddels wel stabiel, maar helaas niet meer het gewicht wat ik na afvallen had. Er is toch weer zo'n 3 kg bij, ondanks dat ik nog steeds hetzelfde eet. Alle kleding past nog prima, dus het zouden ook spieren kunnen zijn ivm meer bewegen. Hoop ik dan toch. Maar dat weet mijn weegschaal niet. Ik vind het wel fijn om nog steeds bij te houden wat er in en eruit gaat, en dat is ook nodig om op gewicht te blijven voor mij. Ik vind 1500 kcal trouwens wel echt heel weinig. Zo weinig heb ik zelfs niet gegeten toen ik aan het afvallen was.
ingedebruijn schreef:SusanH schreef:Wat al veel zou schelen is als je de bolletjes vervangt door 2 snee volkoren brood. Een bolletje bevat net zoveel kcal als 2 boterhammen. En jij eet 2 bolletjes.
Wat ik heb geleerd is, afvallen is 1. Maar op gewicht blijven is een blijvend proces. Ik ben 4 jaar terug begonnen, en bijna 20 kg eraf. Inmiddels wel stabiel, maar helaas niet meer het gewicht wat ik na afvallen had. Er is toch weer zo'n 3 kg bij, ondanks dat ik nog steeds hetzelfde eet. Alle kleding past nog prima, dus het zouden ook spieren kunnen zijn ivm meer bewegen. Hoop ik dan toch. Maar dat weet mijn weegschaal niet. Ik vind het wel fijn om nog steeds bij te houden wat er in en eruit gaat, en dat is ook nodig om op gewicht te blijven voor mij. Ik vind 1500 kcal trouwens wel echt heel weinig. Zo weinig heb ik zelfs niet gegeten toen ik aan het afvallen was.
Maar ben jij van dezelfde lengte en activiteit als TS? 1500 is echt niet weinig als je niet groot bent en niet veel beweegt.
Goof schreef:Ghostattack schreef:Daarnaast zou ik niet zomaar een random grens van kcal aannemen, iedereen is verschillend.
Nou inderdaad. TS heeft niets aan al die getallen want die zeggen niets over haar.
Ik zou inzetten op (veel) meer bewegen en beter eten. Niet minder eten.
Mindim schreef:Goof schreef:
Nou inderdaad. TS heeft niets aan al die getallen want die zeggen niets over haar.
Ik zou inzetten op (veel) meer bewegen en beter eten. Niet minder eten.
Het is toch meestal een combinatie van de twee. Als ik naar de OP kijk, gooit TS vrij rap de handdoek in de ring wat bewegen betreft. Dan is je eetpatroon aanpassen eerst misschien gemakkelijker.
Het belangrijkste is dat ze eerst bij gaat houden wat er in gaat. Dan zie je de valkuilen en ook bijhouden wat er uit gaat. Daar zijn reken methodes voor. Maar het is een combi van de twee. Je zult eerst moeten weten hoe de vlag er nu bij hangt, om te zien wat je moet veranderen.
TS sommige sportscholen hebben een traject hiervoor met begeleiding op het vlak van voeding en beweging.