Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meremeer schreef:Als het daadwerkelijk een piriformis syndroom is, danwel beginnende ischias, zou ik me eens laten verwijzen naar de neuroloog. Daar kunnen ze tegenwoordig veel mee, ook met lokale verdoving soms. Piriformis syndroom kan heel rot zijn, maar zolang een arts niet de diagnose stelt kan je ook niet goed behandeld worden. Sterkte en succes! Hopelijk vind je iets dat helpt.
Tatjanaa schreef:Even de situatie aan m’n vriend voorgelegd, hij is pijnconsulent.
Er is een mogelijk tot het zetten van een injectie, maar dit zal waarschijnlijk niet afdoende zijn. Vaak spelen er meerdere factoren een rol die van invloed zijn op de pijn. Gezien jou/jullie verhaal is er erg veel gebeurd in afgelopen jaar wat ook een grote psychosociale invloed heeft gehad (of nog steeds is). In combinatie met dat je over je eigen grenzen bent gegaan qua pijn, zou een revalidatie traject passend zijn. Hierbij kunnen ze niet alleen helpen met eventuele injecties om de zenuw te ‘resetten’, maar ook leren omgaan met de pijn en kunnen helpen in het hele proces op fysiek en psychosociaal gebeid.
Je zou via de huisarts een verwijzing kunnen krijgen naar een pijnpoli of voor een revalidatie traject
Romeo2007 schreef:Ik ga mijn best doen om even alles te beantwoorden.
Magnesiumolie heb ik vandaag gehaald. Ik zal het voor ik naar bed ga smeren. Neem ook vaak een warme kruik mee voor de pijnlijke bil en smeer midalgan.
Ik doe dagelijks een aantal maal rekoefeningen speciaal voor de bilspier en achterkant en heup/lies. Doe dit met de stopwatch erbij omdat ik anders smokkel omdat het zo naar is.
Bloedwaarden worden elke 3 maanden gecontroleerd ivm GBP. Zijn goed. Ik heb speciale vitamine b12 die oplost onder je tong omdat idd het stukje maag die normaal b12 opneemt bij mij is uitgeschakeld.
De chiropractor zei dat het een piriformis is met een beginnende ichias wellicht.
Ik slaap nog op mijn zwangerschapskussen voor meer steun en om de boel wat te verlichten.
Ik vraag me dus nog af hoe er nu aangetoond kan worden wat het precies is met wetenschappelijk bewijsmateriaal. Ik vertrouw de chiropractor wel maar wellicht is het alsnog een slijmbeurs ontsteking in mijn bil? Want ik weet dat er daar ook een slijmbeurs zit. Het enige wat iets geholpen heeft was een cortosteroiden injectie in mijn bil door de huisarts vorig jaar oktober. Maar dat was een noodoplossing omdat het vanwege Corona zo druk was in het ziekenhuis.
Er zitten sowieso mega knopen in mijn bil en het gehele gebied eromheen want massage doet gigantisch pijn vanwege de triggerpoints. Ik heb ook een massage gun en heb mezelf een aantal keer gewoon blauwe plekken bezorgd met dat ding.
Janneke2 schreef:Gesteld dat het je spieren zijn (wat de orthopeed zei na een MRI) :
er is een braaf 'huismiddeltje' : ga bad in bad (echt ligbad) met natriumbicarbonaat: een half uur weken in water van 37 graden met 100 gram poeder.
Binnen een week hoor je verandering te merken.
(Koop een pot van een kilo bij een echte drogist : kost 5 euro oid.)
Want gesteld dat het je spieren zijn : de wezenlijke schade moge waarschijnlijk weg zijn - je kunt 'vastlopen' in het verschijnsel dat pijn maakt dat reflexmatig je spieren aanspannen (24/7 om de gedachte te bepalen)
en dat die aanspanning melkzuur creëert (want hard werk)
en dat het melkzuur maar moeilijk weg kan (want in principe 24/7 aangespannen)
en melkzuur zorgt voor spierpijn.
Natrium bicarbonaat helpt om de melkzuur af te breken.