Wat dapper en goed om dit te delen en om hulp te vragen!!
Goed gedaan!
Als moeder en oma gesproken: jullie hebben keihard je rust nodig!
En die roze wolk, dat is een sprookje. Soms gaat het zo, heel vaak ook niet.
En je hebt ook klap op klap gehad.
Eerst een miskraam.
Dan een bevalling die ik traumatische zou noemen bevalling - ook een kraamvrouw heeft zo haar grenzen, en 30 uur labour: "huuuu!". Zo heet het bij de Britten: bevallen is keihard werk.
En dan een krijsende baby die KISS heeft....
Shellebel93 schreef:En dan hoor je te genieten, te genieten van dat moois wat in je armen ligt.
Maar het enige wat ik dacht was "wat moet ik met jou?"
Ik schaamde me daar zo voor dat ik dat nooit uitgesproken heb, altijd maar leuk doen voor de buitenwereld.
Hij sliep in de nachten enkel op mijn borst, verschrikkelijk vond ik het, ik kon daar echt niet van genieten..
Och lieverd toch....
Op jouw borst was waarschijnlijk de enige plek waar hij kon slapen, en op dat moment wordt jou maar niets gevraagd.
En dan ook nog eens die eenzaamheid en schaamte.
Citaat:
Het krijsen werd ook steeds erger.. hij had standaard van half 5 tot 9 uur soms 10 uur savonds dat hij aan 1 stuk door aan het krijsen was.
Ik sprak vaak uit dat ik hem niet meer wou, dat hij weg moest of zelfs in het ergste geval maar dood..
Standaard kreeg ik als antwoord dat ik normaal moest doen. Ik moest niet zo gek praten en gewoon eens normaal doen..
Als je dat tig keer hoort, dan spreek je niks uit. Dan krop je alles op en dan weet je dat het op een gegeven moment fout gaat.
Babies met KISS maken een gigantisch lawaai. Logisch, want het doet gewoon hartstikke zeer en ukkepuk wordt ook moe.
Maar die razernij van je kindje gaat ondertussen door merg en been.
Dat maakt jou geen slechte moeder, maar ook een moeder heeft zo haar grenzen. En tegenwoordig moet je het allemaal alleen doen, er is geen dorp dat de kinderen opvoedt.
Citaat:
Uiteindelijk toch maar een afspraak bij de huisarts voor mijzelf gemaakt en daar kwam direct uit dat ik een flinke postnatale depressie had.
Hulp werd ingeschakeld en het moest beter worden.
Het ging ook beter, ik werd langzaam aan weer een beetje mezelf, ons zoontje sliep goed, huilde niet meer en ontwikkelde zich razendsnel!
Fijn!!
Citaat:
Tot hij begin maart 2021 dacht : zo nu is het wel klaar met de nachtrust.
Iedere nacht werd hij rond 3 uur wakker. Prima 1 keer in de nacht eraf is nog te overzien. Uiteindelijk werd 1 keer 2 keer.
En dat werd drie keer..
En nu is het zo erg dat hij ieder uur huilend wakker wordt. We hebben sinds maart al geen goede nachtrust meer.
4 uur slaap is nog veel denk ik.
Dit heeft er voor gezorgd dat ik zo'n mega terugval heb dat het voor mij allemaal niet meer hoeft.
Het is klaar.
Ik wil niet meer.
Hij is beter af zonder mij
Dit zijn allemaal dingen die dagelijks door mijn hoofd spoken.
Plus het schuldgevoel wat ik hem in het begin allemaal heb aan gedaan zorgt er voor dat ik totaal niet meer functioneer..
Depressie gedijt op stress.
Slaapgebrek, nu al twee maanden lang is mega stress.
En dan de triggers: jullie slechte start speelt op, nog meer stress.
En schaamte is een hele pijnlijke emotie.
....daarom vind ik jou hartstikke knap en dapper!!
Citaat:
Als ik iedere dag met dit gevoel moet rondlopen en leven hoeft het van mij niet..
Groot gelijk.
Er zijn grenzen en jullie hebben keihard je rust nodig.
Het leven is dan wel geen zoet sprookje, maar zo hoeft het niet te gaan.Hier moet een oplossing voor komen en dat kan ook prima.
Ik hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt, een goede psycholoog krijgt en vooral de gelegenheid om goed te slapen.