Soms extreem autoziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 05:29

Tip: echt het proberen waard
Doe in 1 oor een watje. Ben je linkshandig dan die je het in je rechteroor, ben je rechtshandig dan doe je het in je linkeroor
Dit heeft mij al heel vaak geholpen, zeker bij kortere ritten, omdat je van primatour vaak moe en sloom wordt.

Schijnt dat wagenziekte te maken heeft met je evenwichtsorgaan die in je oor zit, weet niet precies hoe dat werkt... maar dit helpt bij mij enorm

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 12:12

Ah dat watje in mn oor kan ik altijd eens proberen. Het stomme is dus, dat ik een hele tijd nauwelijks last had. Dan kon ik zelfs gewoon lezen. Wel moet ik altijd voorin zitten, achterin is niet zo'n succes.

Gisteren na het plaatsen van dit topic moest ik een stukje rijden en ik was nogal moe, en werd ik dus zelfs wat weeig tijdens dat ik zelf reed :') Wat een ellende is dat zeg _O- Gelukkig niet heel ziek ofzo hoor, maar wel wat misselijk.

Elegante, dat ga ik eens proberen. En primatour doe ik het ook niet top op, ik gebruik suprimal. Maar daar ging ik laatst dwars doorheen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Soms extreem autoziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:26

Dat watje kan ik ook eens proberen.

Hier ook al mijn hele leven wagenziek.
Juist de korte stukjes met veel optrekken en bochtjes is verschrikkelijk.
Standaard misselijk, veel moeten gapen.
Lezen of op de telefoon iets doen gaat sowieso al niet.
Vaak word ik ook snel slaperig, maar dat vind ik wel fijn, als ik slaap ben ik het minste misselijk.
Alleen zo saai voor mijn vriend :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:30

Cinnazirine al geprobeerd? Ik rijd áltijd zelf omdat ik anders gegarandeerd hondsberoerd word. Als ik niet zelf kan rijden, altijd een reispil erin.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 12:35

Narcissa schreef:
Cinnazirine al geprobeerd? Ik rijd áltijd zelf omdat ik anders gegarandeerd hondsberoerd word. Als ik niet zelf kan rijden, altijd een reispil erin.

Is dat een sterkere werking dan Suprimal/meclozine?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:53

Ik ben al heel mijn leven autoziek. Het ding dat voor mij redelijk helpt is vrij simpel; Frisse lucht. Als ik doodziek word hang ik met mijn hoofd buiten en is het weer oké. Of raam ver open. Ik weet niet of je er iets aan hebt hoor, vooral als je zelf moet rijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 12:54

Nou ik maak nog wel eens lange trips van een aantal uur. Dan kan ik niet 6 uur met mijn hoofd uit het raampje hangen :') Dat is een beetje een nadeel :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:22

In de metro kan je niet echt een raampje open doen, en met dat mondkapje op. Het enige voordeel aan het mondkapje is dat ik erin kan overgeven als het zover komt _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:25

Ik heb het vooral als bijrijder. Het maakt niet meer uit of ik voorin of achterin zit. In de bus heb ik het ook. Heb ook erg last van motion sickness. Opstijgen in vliegtuig is ook drama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:27

Herkenbaar. Ook heel veel last als bijrijder en voor mij de reden om nooit met een reisbus op reis te gaan. Als ik er last van heb in de auto van mijn vriend dan zeg ik dat en hij let dan meer op zijn optrekken en de bochten. Hij durft best sportief te rijden en daar kan ik echt niet tegen. Temperatuur speelt inderdaad ook een rol maar ook stress heeft bij mij vaak een invloed of al moe zijn. Dan kan ik er ook slechter tegen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:30

Earth schreef:
Nou ik maak nog wel eens lange trips van een aantal uur. Dan kan ik niet 6 uur met mijn hoofd uit het raampje hangen :') Dat is een beetje een nadeel :')

:D Ik krijg beeld.

Maar zonder gekheid, moet je dat dan wel willen ? ik bedoel, als bijrijder regelmatig trips maken van een aantal uur als je heel erg wagenziek wordt.
Kan je dan niet beter zelf rijden ? Of minderen met die trips ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:50

Ja het gekke is, dat ik er in het vliegtuig of op zee veel minder last van heb. Eigenlijk bijna niet :=

Pandora ik ga wel meer zelf rijden denk ik, et de trips wil ik niet minderen want dat is mijn (uit de hand gelopen) hobby :P

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:54

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar toevallig recent van auto en daarmee ook brandstof soort gewisseld?

Ik merk zelf dat ik in een diesel auto veel sneller misselijk wordt als in een benzine auto. In een diesel wordt ik ook misselijk als ik zelf rijdt, terwijl ik dat in een benzine auto nooit heb gehad...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 14:07

JustMe8484 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar toevallig recent van auto en daarmee ook brandstof soort gewisseld?

Ik merk zelf dat ik in een diesel auto veel sneller misselijk wordt als in een benzine auto. In een diesel wordt ik ook misselijk als ik zelf rijdt, terwijl ik dat in een benzine auto nooit heb gehad...

Wat bijzonder, nee hier alleen maar dezelfde benzine auto.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:54

Elegante05 schreef:
Tip: echt het proberen waard
Doe in 1 oor een watje. Ben je linkshandig dan die je het in je rechteroor, ben je rechtshandig dan doe je het in je linkeroor
Dit heeft mij al heel vaak geholpen, zeker bij kortere ritten, omdat je van primatour vaak moe en sloom wordt.

Schijnt dat wagenziekte te maken heeft met je evenwichtsorgaan die in je oor zit, weet niet precies hoe dat werkt... maar dit helpt bij mij enorm

Dat watje heb ik ook ooit als tip gekregen en helpt goed bij mij.
Verder helpt pepermunt (kauwgom of mentos) goed. En als bijrijder sowieso naar buiten kijken en niet iets lezen in boek of telefoon.

Als ik primatour slik kan ik beter maar niet meer rijden, ik werd daar helemaal sloom van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:17

Ik heb het als bijrijder vaak. Maar rijstijl van de bestuurder doet heel veel. Mijn moeder is iemand die nogal "schuddend" rijdt alsin: vrij bruusk remmen en draaien en even bruusk weer op trekken. Dan ben ik binnen de halve minuut misselijk en draaierig. Bij mijn man ben ik het zelden tot nooit omdat die niet meer remt dan absoluut nodig en de bochten rustig neemt en rustig op trekt. Hij rijdt normaal sportief maar met mij in de auto dus niet omdat ik dan gewoon hondsberoerd ben. Op een rechtstuk (snelweg bv) heb ik er veelal geen last van. Dus dan rijdt ie zo sportief als ie wil maar binnen door moet ie rustig doen met mij in de auto. :') Ik heb het dan weer sneller in die typische kleine auto's ook overigens. :) Zet mij niet in een ford ka of een fiesta want ik moet geheid een uur bekomen. Hogere auto's heb ik het veel minder in. Iets lezen op mijn gsm of de gps instellen is een no go. Dan ben ik ziek voor ik aan het adres ben. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:39

Earth schreef:
Ja het gekke is, dat ik er in het vliegtuig of op zee veel minder last van heb. Eigenlijk bijna niet :=

Pandora ik ga wel meer zelf rijden denk ik, et de trips wil ik niet minderen want dat is mijn (uit de hand gelopen) hobby :P

Het zou voor jou kunnen helpen om een open dakje te hebben.

Ik heb al jaren auto's met open daken, juist omdat het zo lekker frisse lucht geeft maar niet de enorme wervelingen van een open raam.
Iemand die beweert dat airco hetzelfde doet (dat zeggen ze nogal eens tegen mij) die heeft nooit met een open dak gereden. Het heeft niets met elkaar te maken; open dak en airco hebben hun eigen funktie in de auto.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 19:41

ikke schreef:
Earth schreef:

Ik heb al jaren auto's met open daken, juist omdat het zo lekker frisse lucht geeft maar niet de enorme wervelingen van een open raam.
Iemand die beweert dat airco hetzelfde doet (dat zeggen ze nogal eens tegen mij) die heeft nooit met een open dak gereden. Het heeft niets met elkaar te maken; open dak en airco hebben hun eigen funktie in de auto.

Nou, dan moet ik manlief even aankijken of ie een andere auto wil kopen :')
Ik heb nu cinnazirine gekocht, eens kijken of dat beter werkt.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:47

Drink je veel koffie? Dat kan (en is bij mij) een trigger voor wagenziekte...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 19:52

spottedponie schreef:
Drink je veel koffie? Dat kan (en is bij mij) een trigger voor wagenziekte...

Nee helemaal niet. Wel veel cola, maar daar wordt het meestal minder van :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:54

Hm dan lees ik nog even mee voor tips...

Cola helpt hier inderdaad ook trouwens

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:55

Nog eentje waar misselijkheidsbandjes ontzettend bij helpen! Ik koop Sea-Bands, even goed zoeken waar het nopje moet en zo goed als opgelost. Echt top.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:58

Earth schreef:
ikke schreef:

Nou, dan moet ik manlief even aankijken of ie een andere auto wil kopen :')
Ik heb nu cinnazirine gekocht, eens kijken of dat beter werkt.

Nee, je hoeft niet met gierende banden naar de garage te rijden, maar je zou het eens kunnen uitproberen bij iemand die een auto met open dak heeft.

Het punt blijkt toch vooral: iedereen heeft z'n eigen versie en dat maakt het enerzijds lastig maar de andere kant is dat er oplossingen langs komen die voor anderen weer zinvol kunnen zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:16

Ik ben vooral wagenziek als ik moe ben en bij "sportief rijdende" chauffeurs.
Wat helpt is gemberthee, mariakaakjes en primatoer.

Je hebt pleisters tegen zeeziekte : die doe je achter je oor, ze blijven 3 dagen zitten en die werken top +:)+
Alleen hebben sommige mensen er last van dat ze dan niet goed scherp kunnen focussen met lezen.
Ik had daar geen last van, daarnaast, kotsmisselijk wilde het lezen toch ook niet.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:34

ikke schreef:
Earth schreef:

Open daken helpen mij ook ja, en inderdaad, er gaat niets boven een open dak!
We hebben wel één auto zonder open dak waar ik niet beroerd om wordt, maar om daar nou dagelijks lange stukken mee te gaan rijden :')

Afbeelding