Dochter trekt haar haren eruit, tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:42

Mijn nichtje heeft dit ook gedaan toen ze twee was. Bij haar was het een uiting van stress/ spanning door scheiding ouders.

Ze heeft een hele tijd kort haar gehad, zodat ze niet kon draaien. Mutsjes, cremespoeling etc werkte niet. Ze heeft nu een prachtige bos haar, dus het is helemaal goed gekomen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:46

Er bestaan ook gewoon menselijke varianten voor Cowboy magic :') is wel bij de Kruidvat te krijgen!

Onthoud wel dat je vloer er gemeen glad van word, dus niet spuiten op tegels/laminaat/ zeil enzo. Ik mocht het thuis wel gebruiken, maar alleen buiten in je haar spuiten xD

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:10

bij een oude wrkgever in de gehandicapten zorg hadden we ook een jonge dame doe dit deed en die kreeg een slaapmuts op. gewoon omdat het haar er allemaal aan ging en dat werkte prima eerst een glad mutsje maar later er eentje met strengen wol er op en geloof het of niet daar kon zij wel aan haar pluk reflex in slaap komen en sliep zij beter en was haar vriendelijke opgewekte zelf weer!.

de strengen wol waren gewoon een paar lapjes van een tshirt in franjes geknipt en er op genaaid, oer simpel , degelijk en zeer effectief!

https://nl.pinterest.com/pin/302585668721322937/

https://www.purlsoho.com/create/wp-cont ... ate_V2.pdf

poes

Re: Dochter trekt haar haren eruit, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:29

Mijn eerste reactie zou toch zijn om even mijn licht op te steken bij de huisarts. Het kan best onschuldig zijn maar wie weet zit er meer achter en kunnen zij je goed adviseren :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:08

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:15

Mijn dochter heeft het heel erg gedaan. Begon toen ze 1,5 was. Zo erg dat mensen dachten dat ze kanker had door dé kale plekken. Ze at het haar ook op. Het is een soort dwangneurose, net als nagelbijten.

Ik heb haar haar heel kort geschoren maar dat hielp niet. Daarna heb ik wanten gekocht, de duim eraf geknipt en iedere avond vastgetaped zodat ze ze niet uit kon doen en toch kon duimen. Dart hielp goed maar ze moest el elke avond haar wanten om. Het stopte pas 100% toen ze stopte met duimen. Blijkbaar hoorde dat voor haar bij elkaar.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 18:09

Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar ze is 1.5 jaar oud. Haar is dus nog vrij kort en ongeveer tot kin lengte.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:16

Maak je geen zorgen,komt allemaal goed.Heeft alleen wat tijd nodig.En misschien een dochter met stekelhaar :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:21

Duimen kan minder worden maar ook nog fanatieker.
Denk dat ik zelf de optie van hierboven zou overwegen met een aan de slaapzak vastgenaaid wantjes. Misschien hoeft er maar 1 en anders bij de tweede idd de duim eraf knippen. Wie weet maar enkele weken nodig om het harendraaien uit haar routine te krijgen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:22

Vind de tip van storm wel een handige :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:26

Misschien helpt een slaapmaatje? Bv heb je een grote knuffelvis als knuffel die je dochter vast kan houden?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 20:34

Er is niets gewijzigd in haar thuisomgeving, we hebben een heel fijn gezin (al zeg ik het zelf) en er is naar mijn weten ook geen stress. Ik denk dat het een manier om in slaap te komen. Ze duimt met links en draait met rechts haar knopen dus misschien is het wel een idee om inderdaad eens haar rechterhand te gaan inpakken. Nu nog even op zoek naar iemand die kan naaien :Y)

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:06

Ik zou het eens proberen met een strikmutsje. Dat lijkt me minder invasief dan het inpakken van haar handje.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 21:18

Is dat veilig genoeg, ze trekt dat misschien gauw open zou ik denken..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:20

Op d'r rug strikken :)

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:29

Een zijden mutsje zodat de warmte gereguleerd wordt dat je op de borst kruist en dan op de rug strikt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 21:33

Ik heb hem besteld bij Ziloen en ga het proberen. Dank voor de tips allemaal _/-\o_

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:44

Hopelijk helpt het! Ben benieuwd

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 03:57

En mocht dat niet werken, dan kun je een washandje over haar rechterhand doen en met grove steken aan haar pyjamajasje vastzetten, dat is supersimpel zelf te doen. Maar hopelijk werkt het mutsje!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 05:29

Ik friemelde vroeger ook altijd tegelijkertijd met mijn duimen aan m’n oor. Of die van iemand anders :+
Zou mij dus inderdaad niet verbazen als het gewoon de connectie voor haar is met duimen.

Hopelijk helpt het mutsje en anders zou ik inderdaad ook zeggen gewoon handjes inpakken en duim erbuiten.
Lastig!

Edit: niet Nederlandse zin :+

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 06:30

Barbabientje schreef:
Ik friemelde vroeger ook altijd tegelijkertijd met mijn duimen aan m’n oor. Of die van iemand anders :+
Zou mij dus inderdaad niet verbazen als het gewoon de connectie voor haar is met duimen.

Hopelijk helpt het mutsje en anders zou ik inderdaad ook zeggen gewoon handjes inpakken en duim erbuiten.
Lastig!

Edit: niet Nederlandse zin :+

Nou dit idee heb ik dus ook dat het dat is bij haar. Ik duimde zelf vroeger ook, maar ik zat dan aan het dekbed te friemelen. Zo heeft ieder zijn ding :))

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 06:31

Storm schreef:
En mocht dat niet werken, dan kun je een washandje over haar rechterhand doen en met grove steken aan haar pyjamajasje vastzetten, dat is supersimpel zelf te doen. Maar hopelijk werkt het mutsje!

Dat kan idd ook, bedankt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:04

Laat je ook weten of het werkt?

SunReggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:34

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter. Ze heeft nooit geduimd, maar voor haar was dit 'duimen'. Haartjes uit haar hoofd trekken en daar speelde ze dan mee in haar mond. Ze was toen 1,5 jaar. Altijd als ze moe was en/of in bed lag. We zijn ermee naar de kinderarts geweest, en daar werd ook van alles gesuggereerd aan eventuele onderliggende redenen, maar voor haar was dit gewoon het rustpuntje. Op een gegeven moment was ze voor een kwart kaal. Toen heb ik ook de tondeuse gepakt en het afgeschoren. Daarna nog 2 keer afgeschoren, zodat ze het echt niet meer kon doen. Toen ze 2 jaar was hebben we het weer gewoon laten groeien en was het klaar. We hebben de tijd maar overbrugd met leuke haarbandjes :P

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 09:42

Ja ik laat weten of het werkt! Dat is wel zonde als ze zo kaal worden ja. Zo erg is het hier gelukkig nog niet, maar als dat zo door gaat dat zal je dat ongetwijfeld binnenkort ook zien. Hier lijkt er ook niets aan de hand te zijn hoor, ze eet en drinkt goed, slaapt goed, heeft plezier thuis, bij de opvang etc. en is prima te pas.