Proberen twee liter water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:33

Ik herken het hoofdpijn krijgen bij te weinig drinken en snap dus ook je vraag om meer te willen drinken. Zelf heb ik het idee dat het altijd een paar dagen duurt voordat mijn lichaam weer is 'ingesteld' op meer vocht. Na een paar dagen meer naar de wc te moeten wordt dat ook minder. Ik weet niet hoe lang jij het al probeert?

sureido

Re: Proberen twee liter water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 22:38

Toch al wel eventjes, maar niet altijd even consequent. Ik merk ook wel als ik bijvoorbeeld aan het werk ben en veel drink, ik niet per se vaak hoef. Of als ik rondloop en iets aan het doen ben. Maar zodra ik op de bank zit gaat het mis.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:39

Ik plas ook heel veel, drink ook veel water of thee en een beetje een kleine blaas denk ik. Merk dat het erger wordt door kou, maar dat schijnt ook iets van een reflex te zijn. Ik stoor mij er niet zo aan, even opstaan en een stukje wandelen is ook niet verkeerd. Persoonlijk hoef ik alleen zelden tot nooit ‘s nachts dus dat stoort niet. Alleen last van als het niet kan, bijvoorbeeld tijdens het sporten, soms moet ik zo nodig dat ik me niet eens meer kan concentreren.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:45

Ik ben (minimaal) 2L water per dag gaan drinken na een flinke nierbekkenontsteking. Dit is uiteraard niet de oplossing ervoor, ik heb ook antibiotica gekregen maar ik was zo geschrokken door hoe slecht ik me voelde en begon als een soort coping mechanism heel veel water te drinken. Zo van, als ik dit doe dan kan ik dat nooit meer krijgen.

Ik heb uiteindelijk inderdaad nooit meer blaasontstekingen of een nierbekkenontsteking gehad :+ als ik niet genoeg water drink merk ik dat aan mijn energieniveau, mijn concentratie en mijn huid. Dat constante plassen was bij mij vooral in de eerste paar weken zo, ik heb het idee dat mijn lichaam er toen aan ‘gewend‘ was. Of ik ben zelf aan het constante plassen gewend geraakt haha, dat kan ook.

Ik zorg dat ik ongv 45min tot 1 uur voordat ik naar bed ga weinig drink. En inderdaad als ik weet dat ik lang in de auto moet zitten dan hou ik daar ook rekening mee.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:59

Ik zit op ongeveer 3 à 4 liter thee / water per dag, als het warm is, is dit siginificant meer. Daar komen dingen zoals sapjes ed bij. (Voor mensen hierover vallen: er komen alleen maar positieve geluiden over vanuit mijn arts, no worries.) Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo makkelijk doortikt en jezelf forceren is geen goed idee.

Wat betreft drinken: ik drink eigenlijk vrij gedachteloos door als ik met iets bezig ben. Ik zorg dat ik een theepotje heb staan en tank die weg. Ik schenk inmiddels uit automatisme een kopje erbij. Inmiddels merk ik het ook als ik "maar" een liter per dag drink.

Ik ga niet zo vaak naar de wc. Wat Eapy ook zegt: je lijf raakt eraan gewend en traint er ook op.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:03

Precies ja. Ik heb ook altijd een waterfles mee, waar ik ook heenga. Dat is in het begin een gedoe’tje maar daar wen je ook aan. Op die manier drink ik de hele dag door.

Was vergeten te zeggen, ik heb als ‘regel’ (vinden jullie me al gek?) dat die 2L echt puur water moet zijn. Thee en sapjes komen er nog bovenop.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:06

Eapy schreef:
Precies ja. Ik heb ook altijd een waterfles mee, waar ik ook heenga. Dat is in het begin een gedoe’tje maar daar wen je ook aan. Op die manier drink ik de hele dag door.

Was vergeten te zeggen, ik heb als ‘regel’ (vinden jullie me al gek?) dat die 2L echt puur water moet zijn. Thee en sapjes komen er nog bovenop.

Nieuwsgierig, waarom is thee niet puur? Thee versterkt over het algemeen de zuiverende werking. Moet hier wel bijzeggen dat ik hoofdzakelijk gember- en kruidenthee drink momenteel.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:09

Wat ik bedoel met ‘puur’ is echt voor mezelf, die 2L moet uit alleen water bestaan bedoel ik. Wat ik daar nog bij drink is mooi meegenomen :) Ik weet wel dat sommige theesoorten (ik denk dan met meer theïne?) uitdrogend kunnen werken.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:29

2 liter water drinken heb ik een tijdje gedaan een paar jaar geleden. Mee gestopt toen ik voort 4 keer op een nacht uit bed moest om te plassen... :')

Nu drink ik gewoon wanneer ik dorst heb, soms is dat nog geen 1,5 liter- soms bijna 3.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:50

Ik drink eigenlijk de hele dag door. ‘s Avonds voor ik naar bed ga nog een groot glas water en nog een volle mee voor naast het bed. Die gaat soms in de nacht nog leeg. Ik houd de hoeveelheid niet bij maar aan de twee liter kom ik zeker wel.

Ik heb een sterke blaas. Kan ‘s morgens eerst de hond voeren en dan pas na toilet gaan. Ik heb mezelf ook aan moeten leren om regelmatig te gaan. Thuis doe ik dat wel automatisch maar vroeger of school of nu op kantoor kan ik gerust de hele dag niet gaan.

Tips heb ik niet echt. Doe wat goed voelt. Ik krijg ook hoofdpijn al ik niet voldoende drink. Daarnaast heb ik veel beweging en frisse lucht nodig om me prettig te voelen, dus ook daar geef ik gedurende dag gehoor aan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:56

Het is niet per se gezond om 2 liter te drinken. Het heeft echt geen enkel nut. Je moet gewoon drinken als je voelt dat je moet drinken. Anders plas je inderdaad alleen maar heel veel
Interessante aflevering waarin dit wordt uitgelegd:
https://m.youtube.com/watch?v=2Rrr6vM0kXA

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 07:29

Bedankt iedereen, fijn om te lezen dat er meer water drinkers zijn :) ik kan ‘s nachts trouwens echt goed blijven liggen ook al moet ik plassen. Als ik geen zin heb om mijn bed uit te gaan doe ik dat ook vooral niet. Maar overdag is mijn hele getrainde blaas opeens weg :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:56

Ik probeer ook meer water te drinken!

Ik ben nogal een zout eter en voor ik begon zat ik op een schamele 0,5L drinken per dag, nog niet eens water want dat vind ik vies.

Sinds eind februari ben ik op dieet en ik heb al een poos last van acne door mondkapjes. Ik probeer nu minimaal 1,5L water op een dag te drinken maar dat gaat echt heel erg moeizaam. Als ik zou moeten drinken naar behoefte red ik het op 2 glazen sap per dag dus die theorie gaat ook niet helemaal op.

Sinds ik meer water drink val ik sneller af en is mijn huid verbeterd. :)
Ik moet er wel bij zeggen dat het echt nog elke dag een gevecht is om voldoende binnen te krijgen.

Als ik de som hier trouwens uitreken over 30ML op 1 kg lichaamsgewicht zou ik over de 2,5 liter moeten drinken, dat lukt mij helaas echt niet.

Wat mij wel heeft geholpen is een grote drinkfles met rietje te kopen, hier drink is ‘sneller’ en makkelijker uit dan een glas en ik neem deze gewoon overal mee naar toe. Steeds kleine beetjes ipv ineens een heel glas leeg drinken heeft mij wel geholpen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:02

Ik liep hier ook tegenaan. Begon een baan op een kantoor en ineens dronk ik nog meer frisdrank dan ik al deed. Daarnaast vind ik water echt niet lekker dus het was tijd voor iets anders.

Ik ben Waterdrop gaan proberen. Dit zijn tabletjes die je in het water oplost. Mooi starterspakket met een fles van 700ml erbij besteld en inmiddels drink ik met gemak 2/3 flessen leeg op een dag. Daarnaast ben ik veel meer thee gaan drinken.

Ik drink alleen nog frisdrank voor de lekker, en max. 1 glas per dag :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 08:10

Ja, een drinkfles kopen helpt echt heel goed bij meer water drinken. Ik drink vooral in de winter ook meer thee, dat helpt ook wel echt om te blijven drinken. Maar straks met 40 graden thee is niet helemaal mijn ding.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:20

Ik heb nu een karaf (750ml) op m'n thuiswerk bureau staan, dat maakt het net wat makkelijker om genoeg te drinken aangezien ik regelmatig meerdere aaneengesloten meetings heb.

Onderweg heb ik ook altijd een fles water bij me,zodat ik een slokje drink als ik dorst heb. Ik drink gerust 2L per dag. Ik merk wel dat de verdeling zo is, dat ik s morgens het meeste drink, s middags een beetje en bij het avondeten nog 1-2 glazen en de rest van de avond nog wat slokjes. Daardoor valt het mee hoe vaak ik naar het toilet moet.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:23

Ik vind veel/genoeg drinken ook een lastige. Maar zeker nu ik zwanger ben een must.

Even: thee werkt inderdaad vochtafdrijvend zeker groene thee staat hierom bekend. Evenals koffie.. :)
Als je plas doorzichtig is drink je eigenlijk te veel.
En uit voedsel haal je ook vocht, denk aan soep, pudding en dergelijke. Maar ook uit je warme maaltijd.

@Marjo, maar hebben die drops dan een smaakje? Heb het al een paar x voorbij zien komen en aan het denken ze ook te bestellen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:24

meisje_ schreef:
Ik vind veel/genoeg drinken ook een lastige. Maar zeker nu ik zwanger ben een must.

Even: thee werkt inderdaad vochtafdrijvend zeker groene thee staat hierom bekend. Evenals koffie.. :)
Als je plas doorzichtig is drink je eigenlijk te veel.
En uit voedsel haal je ook vocht, denk aan soep, pudding en dergelijke. Maar ook uit je warme maaltijd.

@Marjo, maar hebben die drops dan een smaakje? Heb het al een paar x voorbij zien komen en aan het denken ze ook te bestellen.

Ja, ze hebben verschillende smaken. Tot nu toe vind ik ze allemaal lekker :D

Plus dat je er een mooi spaarsysteem bij hebt waardoor je gemakkelijk spaart voor gratis flessen enzo.

Spoiler:
En je kan ook punten verdienen als je iemand refereert O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:25

Dat vele plassen word vanzelf minder als je doorzet.
Ik vul sochtends een kan thee. Die ik voor 12 uur meestal op heb. Dan in de middag nog een kan en in de avond zet ik meestal een nieuwe. Dat komt neer op ca 2,5 liter per dag
Als ik bijv maar 1 liter drink krijg ik ook hoofdpijn

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 03:58

kiwiwitje schreef:
Ik vul sochtends een kan thee. Die ik voor 12 uur meestal op heb. Dan in de middag nog een kan en in de avond zet ik meestal een nieuwe. Dat komt neer op ca 2,5 liter per dag

Dat lijkt me eerder het gevolg van het “tekort” aan thee. Cafeïne verslaving

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 04:47

Ik krijg ook hoofdpijn als ik maar 1 liter water drink de hele dag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:25

Dorine92 schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat lijkt me eerder het gevolg van het “tekort” aan thee. Cafeïne verslaving

:')
Ik drink niks anders dan kruidenthee
Gember, brandnetel etc..

En ja, van te weinig drinken krijg je gewoon hoofdpijn..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:09

's morgens begin ik met 600ml thee. Dan moet ik die ochtend echt wel 5 keer naar de wc. 's middags drink ik ook weer zo'n grote mok thee, en dan hoef ik niet vaker. Ik moet altijd 's morgens vaker plassen, misschien is het hormonaal. Zelfs als ik het bij 1 bekertje hou (<200ml) moet ik 's morgens vaker plassen.

Van te weinig drinken krijg je hoofdpijn, vermoeidheid en zelfs duizeligheid.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:01

Wat bij mij wel helpt is hoeveelheden in één keer drinken ipv elke keer een slokje.

Heb je het ook bij andere drankjes? Ook bij bijv thee ipv water. Ik kan thee veel makkelijker verdragen. En dan is het echt maar twee tellen een zakje erin voor een heel licht smaakje.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:21

Pharootz schreef:
Ik zit op ongeveer 3 à 4 liter thee / water per dag, als het warm is, is dit siginificant meer. Daar komen dingen zoals sapjes ed bij. (Voor mensen hierover vallen: er komen alleen maar positieve geluiden over vanuit mijn arts, no worries.) Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo makkelijk doortikt en jezelf forceren is geen goed idee.

Wat betreft drinken: ik drink eigenlijk vrij gedachteloos door als ik met iets bezig ben. Ik zorg dat ik een theepotje heb staan en tank die weg. Ik schenk inmiddels uit automatisme een kopje erbij. Inmiddels merk ik het ook als ik "maar" een liter per dag drink.

Ik ga niet zo vaak naar de wc. Wat Eapy ook zegt: je lijf raakt eraan gewend en traint er ook op.

Bijzonder dat jouw arts dit aanprijst. Toen ik in het ziekenhuis lag, lag ik op zaal met iemand die 5 liter per dag dronk, onder het mom ‘hoe meer hoe beter’. De artsen in het ziekenhuis dachten daar toch heel anders over en ze moest per direct permanent over naar maximaal 2 liter per dag. Had overigens niks te maken met haar aandoening.

Ik drink zelf ong 2 liter en plas denk ik 8 keer per dag. Veel, maar het is niet anders.