Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eapy schreef:Precies ja. Ik heb ook altijd een waterfles mee, waar ik ook heenga. Dat is in het begin een gedoe’tje maar daar wen je ook aan. Op die manier drink ik de hele dag door.
Was vergeten te zeggen, ik heb als ‘regel’ (vinden jullie me al gek?) dat die 2L echt puur water moet zijn. Thee en sapjes komen er nog bovenop.
meisje_ schreef:Ik vind veel/genoeg drinken ook een lastige. Maar zeker nu ik zwanger ben een must.
Even: thee werkt inderdaad vochtafdrijvend zeker groene thee staat hierom bekend. Evenals koffie..
Als je plas doorzichtig is drink je eigenlijk te veel.
En uit voedsel haal je ook vocht, denk aan soep, pudding en dergelijke. Maar ook uit je warme maaltijd.
@Marjo, maar hebben die drops dan een smaakje? Heb het al een paar x voorbij zien komen en aan het denken ze ook te bestellen.
kiwiwitje schreef:Dat vele plassen word vanzelf minder als je doorzet.
Ik vul sochtends een kan thee. Die ik voor 12 uur meestal op heb. Dan in de middag nog een kan en in de avond zet ik meestal een nieuwe. Dat komt neer op ca 2,5 liter per dag
Als ik bijv maar 1 liter drink krijg ik ook hoofdpijn
Dorine92 schreef:kiwiwitje schreef:Dat vele plassen word vanzelf minder als je doorzet.
Ik vul sochtends een kan thee. Die ik voor 12 uur meestal op heb. Dan in de middag nog een kan en in de avond zet ik meestal een nieuwe. Dat komt neer op ca 2,5 liter per dag
Als ik bijv maar 1 liter drink krijg ik ook hoofdpijn
Dat lijkt me eerder het gevolg van het “tekort” aan thee. Cafeïne verslaving
Pharootz schreef:Ik zit op ongeveer 3 à 4 liter thee / water per dag, als het warm is, is dit siginificant meer. Daar komen dingen zoals sapjes ed bij. (Voor mensen hierover vallen: er komen alleen maar positieve geluiden over vanuit mijn arts, no worries.) Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo makkelijk doortikt en jezelf forceren is geen goed idee.
Wat betreft drinken: ik drink eigenlijk vrij gedachteloos door als ik met iets bezig ben. Ik zorg dat ik een theepotje heb staan en tank die weg. Ik schenk inmiddels uit automatisme een kopje erbij. Inmiddels merk ik het ook als ik "maar" een liter per dag drink.
Ik ga niet zo vaak naar de wc. Wat Eapy ook zegt: je lijf raakt eraan gewend en traint er ook op.