Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Lindsey_99 schreef:Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.
Ben jij een dokter???
Morganlefay schreef:Lindsey_99 schreef:Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.
Ben jij een dokter???
Lous schreef:Ziet er uit als ringworm.
Ik heb dat ooit opgelopen van een cavia met schurft.
Alleen dan in mijn gezicht, een plek zo groot als een 2 euro muntstuk.
Kreeg capsules om te slikken en een crème van de HA. Toen was het binnen 2 weken weg.
anjali schreef:Lous schreef:Ziet er uit als ringworm.
Ik heb dat ooit opgelopen van een cavia met schurft.
Alleen dan in mijn gezicht, een plek zo groot als een 2 euro muntstuk.
Kreeg capsules om te slikken en een crème van de HA. Toen was het binnen 2 weken weg.
Ik durf niet goed iets medisch te zeggen omdat ik dan meteen gecorrigeerd word door modjes!Maar,schurft is echt iets heel anders dan ringworm. Ringworm is een schimmel,terwijl schurft een parasiet is.Allebei is eenvoudig te bestrijden,maar wel met hele verschillende middelen.
Winged schreef:Het lijkt een beetje op pityriasis rosea. Even in de gaten houden of je komende weken nog kleine plekjes krijgt. https://www.huidarts.com/huidaandoening ... sis-rosea/
(is niks ernstigs, maar wel vervelend met jeuk)
daphne_xxx schreef:Winged schreef:Het lijkt een beetje op pityriasis rosea. Even in de gaten houden of je komende weken nog kleine plekjes krijgt. https://www.huidarts.com/huidaandoening ... sis-rosea/
(is niks ernstigs, maar wel vervelend met jeuk)
Ik zou niet gaan voor pityriasis rosea. Vooral omdat dit een huidaandoening is dat snel verspreid
ik heb het zelf gehad, begon als een klein plekje net onder mijn sleutelbeen bij mijn bh-bandje. Ik dacht dat het een droog plekje was en na 5 dagen zat het over mijn hele bovenlichaam heen en na een maand was het ineens verdwenen. Ben na die 5 dagen naar de huisarts geweest omdat ik er best wel van schrok haha
Dit lijkt toch wel iets anders.
pityriasis rosea verdwijnt na ong 3 weken spontaan.
Lindsey_99 schreef:Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.