'Ineens' apart plekje op arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:38

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:21

Morganlefay schreef:
Lindsey_99 schreef:
Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.

Ben jij een dokter???

Jezus :')

Als ervaringsdeskundige en paramedicus zou ik dit ook absoluut doen. Dat gepiep altijd om elk plekje en dingetje naar de dokter. Eerst even zelf smeren. Is t er na 2 weken nog een heb je er last van of maak je je zorgen: gaan.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:29

Morganlefay schreef:
Lindsey_99 schreef:
Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.

Ben jij een dokter???

Zodan!
"Ik zou Paracetamol nemen tegen hoofdpijn."
"Ben jij een dokter?"

Je hoeft niet voor alles een doktersopleiding te hebben gedaan.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:21

Morganlefay schreef:
Lindsey_99 schreef:

Ben jij een dokter???

Bij mij was dit exact het advies wat de dokter gaf ook. _O-

Ballard_L

Re: 'Ineens' apart plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:37

Ik heb soms ook van dit soort plekjes en dan is het eczeem. Dat zou kunnen verklaren waarom het soms meer en soms minder is.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 13:38

Ik denk idd toch dat het iets richting eczeem is. Heb geen andere plekken gekregen en plek werd ook niet groter of had een donkere ring eromheen. Ben iig blij dat het nu weg gaat :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:49

Lous schreef:
Ziet er uit als ringworm. :j
Ik heb dat ooit opgelopen van een cavia met schurft.
Alleen dan in mijn gezicht, een plek zo groot als een 2 euro muntstuk. :=

Kreeg capsules om te slikken en een crème van de HA. Toen was het binnen 2 weken weg.

Ik durf niet goed iets medisch te zeggen omdat ik dan meteen gecorrigeerd word door modjes!Maar,schurft is echt iets heel anders dan ringworm. Ringworm is een schimmel,terwijl schurft een parasiet is.Allebei is eenvoudig te bestrijden,maar wel met hele verschillende middelen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:52

anjali schreef:
Lous schreef:
Ziet er uit als ringworm. :j
Ik heb dat ooit opgelopen van een cavia met schurft.
Alleen dan in mijn gezicht, een plek zo groot als een 2 euro muntstuk. :=

Kreeg capsules om te slikken en een crème van de HA. Toen was het binnen 2 weken weg.

Ik durf niet goed iets medisch te zeggen omdat ik dan meteen gecorrigeerd word door modjes!Maar,schurft is echt iets heel anders dan ringworm. Ringworm is een schimmel,terwijl schurft een parasiet is.Allebei is eenvoudig te bestrijden,maar wel met hele verschillende middelen.

Correct. Beide komen overigens voor bij cavia's. Huidschimmel, bij mensen ringworm genoemd, is bij cavia's een bekend verschijnsel (als ze een dip in hun weerstand hebben). Schurft overigens ook. Schurft is wel gemakkelijker te behandelen, huidschimmel geneest regelmatig ook weer vanzelf, maar als het wel behandeld moet worden is het langdurig smeren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:06

Zit het alleen op je armen?

Ik heb bijna 2 jaar terug ineens vergelijkbare vlekken gekregen. Begon met een kring op mijn been, toen ontplofte het op mijn romp en kwam het op mijn armen.
Ik wist zeker dat ik ringworm had (al wist ik niet waarvan, want was voor zover ik wist niet in contact geweest met dieren die ringworm hadden). Dat bleek pityriasis rosea te zijn, compleet onschuldig en trekt vanzelf weg.
Baalde er wel van, want was midden in de zomer en schaamde mij dood met een bikini aan. :')

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:54

Morganlefay schreef:
Ben jij een dokter???

kun jij begrijpend lezen???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:58

Heb jij je niet heel toevallig gewoon verbrand daar?

Dan krijg ik ook zulke plekken...

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 16:24

Kaitlyn: is alleen 1 plek op mijn arm, zover ik weet nergens anders :)

Jolliegirl: nee niet verbrand, begon ook niet als een normaal verbrand plekje. Kreeg eerst hele kleine bultjes en na een week werd het pas dik en rood. Het doet ook helemaal geen pijn of iets in die richting.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:18

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:28

Winged schreef:
Het lijkt een beetje op pityriasis rosea. Even in de gaten houden of je komende weken nog kleine plekjes krijgt. https://www.huidarts.com/huidaandoening ... sis-rosea/

(is niks ernstigs, maar wel vervelend met jeuk)

Ik zou niet gaan voor pityriasis rosea. Vooral omdat dit een huidaandoening is dat snel verspreid
ik heb het zelf gehad, begon als een klein plekje net onder mijn sleutelbeen bij mijn bh-bandje. Ik dacht dat het een droog plekje was en na 5 dagen zat het over mijn hele bovenlichaam heen en na een maand was het ineens verdwenen. Ben na die 5 dagen naar de huisarts geweest omdat ik er best wel van schrok haha
Dit lijkt toch wel iets anders.
pityriasis rosea verdwijnt na ong 3 weken spontaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:37

daphne_xxx schreef:
Winged schreef:
Het lijkt een beetje op pityriasis rosea. Even in de gaten houden of je komende weken nog kleine plekjes krijgt. https://www.huidarts.com/huidaandoening ... sis-rosea/

(is niks ernstigs, maar wel vervelend met jeuk)

Ik zou niet gaan voor pityriasis rosea. Vooral omdat dit een huidaandoening is dat snel verspreid
ik heb het zelf gehad, begon als een klein plekje net onder mijn sleutelbeen bij mijn bh-bandje. Ik dacht dat het een droog plekje was en na 5 dagen zat het over mijn hele bovenlichaam heen en na een maand was het ineens verdwenen. Ben na die 5 dagen naar de huisarts geweest omdat ik er best wel van schrok haha
Dit lijkt toch wel iets anders.
pityriasis rosea verdwijnt na ong 3 weken spontaan.

Ik heb het ook gehad. Begon bij mij met een plek op de bovenarm, 2 weken later had ik de rest. 2 weken daarna was ik ervanaf.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:39

Lindsey_99 schreef:

Miconazolcreme en daktarin zijn hetzelfde. Daktarin is een merknaam met als werkzame stof miconazol. Als je een andere werkzame stof wilt voor een schimmelinfectie dan kan je canasten gebruiken.

Zelf ook jaren terug zo een plek gehad. Naar de huisarts geweest en zij dat het een bacteriële infectie was. Zelf vermoeden ik al ringworm (schimmel) toen langs de dierenarts en die zij idd ringworm. Toen heb ik zelf imaverol geruikt dun aangebracht met een wattenstaafje en ging toen heel snel weg.

Bij mij is het ondanks dat ik lang niks heb gedaan er aan bij 1 plek gebleven al werd hij wel steeds groter en dikker.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 20:22

Helaas gaat het plekje toch niet weg zoals ik gehoopt had. Ben nu een week later na mijn laatste update en is eigenlijk niet meer minder geworden. Is wel minder dik dan helemaal aan het begin maar blijven bultjes en rood.
Morgenochtend toch dan maar bellen naar de huisarts :')

Afbeelding
(Deze foto genomen direct na het douchen dus is roder dan normaaal hoor)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:28

lijkt wel nummulair eczeem, denk dat je dan wel iets als fucidinzalf mee krijgt :j

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:36

Ik heb ook zo'n soort plek gehad op mijn arm. Jeukte gigantisch en begon uiteindelijk te vervellen. Uit de bultjes kwam uiteindelijk een hele hoop pus. :D Is nu al een tijdje weg, maar de huid op die plek is nog steeds wit.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:05

Ik denk ook nog steeds eczeem. Als het een beetje hardnekkig is, gaat dat niet zo snel uit zichzelf weg. Als ik zo’n plekje krijg is het een paar keer een hormoonzalf erop smeren en dan is het weg. Verder wel vettig houden

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 09:28

Mag zo een foto opsturen en dan word ik erover terug gebeld. Ben benieuwd wat ze zeggen!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:10

Ik heb chronisch last van deze plekjes. Bij mij is het een schimmel. Mij is toen verteld door mijn huisarts dat het een schimmel is die standaard op je huid leeft. Bij mij is vaak het uit balans waardoor ik plekjes krijg. Ik heb standaard een crème van de huisarts liggen thuis en anders gebruik ik Selsun(bij de drogist te halen).

Ik wil wel ooit nog naar een dermatoloog.... Ik heb al ruim 10 jaar deze plekjes en ik ben het zat (in de zomer blijft die huid ook witter, wat storend is voor mijzefl) :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:28

en,wat was het?

luusje waarom vraag je niet om een verwijzing dan

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 20:49

Moest een weekje smeren met een zalfje met miconazol. Als dat niet helpt moet ik een zalf op recept halen met corticosteroïden. Maar dat willen ze liever eerst nog niet proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:53

vermoeden dus op een schimmel ofzo.
ja kan best zijn hoor, komt vast wel in orde :j