Deo waardoor je niet zweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:53

Hier een nuud gebruiker. Je zweet wel. Maar het stinkt niet. Oudere shirts waar de bacterie nog in zit kunnen wel gaan ruiken maar mijn nieuwere kleding blijft fris. Ik wil nooit meer anders. Smeer 1 keer in de week. En merk dat hoe langer ik het al gebruik hoe beter het werkt. Het heeft wel tijd nodig want je gaat eerst soort van detoxen.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:54

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:55

Ik heb echt alles geprobeerd en werd wel wanhopig.

Het nadeel was ook dat ik heel snel kapot ga en dan zweet je niet, maar heb je een kapotte huid.

Momenteel gebruik ik al even de deo roll on van Niveau de extra dry. Die doe ik best dik op na het douchen. Als het droog is, spuit ik lichtjes een deobus met lekker luchtje.
Het is nu nooit meer een natte plek en ruiken doe ik niet. En als ik mezelf ver weg een keer ruik, is dat echt minimaal en voor buitenstaander niet te ruiken nog.

Wel raak ik nu wat immuun en gaat mn huid weer minder worden. Dat is zomers met een hemdje of truitje ook geen gezicht.

Het andere nadeel is dat ik geen plekken meer heb onder mn oksels, maar mn rug wel vaak drijfnat is en daarna mn hoofd gaat zweten. Maar goed, dat ruikt niet.

Goed scheren en echt goed schoon houden scheelt wel. Ik kan echt geen deo doen op een ongewassen huid en ik moet wel flink soppen onder mn oksels.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:03

Adidas cool & care control deodorant. Ik woon in de woestijn en heb nooit natte oksels.

Celebi

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:13

Je hebt eigenlijk twee dingen: deodorant en antitranspirant. Het eerste doet alleen wat voor de geur, de tweede stopt als het ware je huid dicht zodat het zweten stopt. Dit spul is vaak op basis van aluminium en dit wordt tegenwoordig veel gekoppeld aan borstkanker. Ik gebruik het dan ook niet meer en baal er ontzettend van. Tot op heden eigenlijk geen enkele deodorant gevonden die ook het zweten verminderd en dat is eigenlijk ook niet gek. Mocht je het niet erg vinden om aluminium op je huid te sprayen of smeren dan kun je dus kijken naar alle antitranspiranten in de winkel. Werken allemaal en zeker als je niet onwijs zweet is het meeste basic spul prima en hoef je dus niet aan dure goedjes te beginnen.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:28

Ik heb de draaistick van rexona, heel tevreden over!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:33

De Odorex extra dry depper heeft mijn leven echt gigantisch veranderd. Ik schaamde me altijd voor mijn zweetplekken in bepaalde shirts, en nu kan ik weer dragen wat ik wil.
Ik gebruik het zo'n 2x per week en ik zweet helemaal niet meer onder mijn oksels.

Edit: https://www.kruidvat.nl/odorex-extra-dr ... r/p/948116
Deze doe je op voordat je gaat slapen want dan kan het goed intrekken. Tip: niet opdoen als je je oksels net geschoren hebt. ;)

Zo'n draaistick van rexona/dove/etc hielp bij mij echt niet voldoende.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:59

michenou schreef:
Je hebt eigenlijk twee dingen: deodorant en antitranspirant. Het eerste doet alleen wat voor de geur, de tweede stopt als het ware je huid dicht zodat het zweten stopt. Dit spul is vaak op basis van aluminium en dit wordt tegenwoordig veel gekoppeld aan borstkanker. Ik gebruik het dan ook niet meer en baal er ontzettend van. Tot op heden eigenlijk geen enkele deodorant gevonden die ook het zweten verminderd en dat is eigenlijk ook niet gek. Mocht je het niet erg vinden om aluminium op je huid te sprayen of smeren dan kun je dus kijken naar alle antitranspiranten in de winkel. Werken allemaal en zeker als je niet onwijs zweet is het meeste basic spul prima en hoef je dus niet aan dure goedjes te beginnen.

Misschien heb je hier wat aan: https://www.kwf.nl/standpunten/deodorant-en-borstkanker

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:12

Ik heb met Nuud toch echt wel het idee dat ik minder zweet naast het grote voordeel dat er geen geur vrijkomt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:15

Hier ook de odorex depper gebruikt en nu de Polar roller. Beide een beetje mee opletten wanneer je het op doet anders gaat het flink prikken, maar ik zweet nu zo goed als niet meer en ook geen geurtjes.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:20

Ik gebruikt ook de odorex dry depper. Ik heb altijd gigantisch last gehad van overmatig zweten (gigantische zweetplekken, ook bij stil zitten en de geur was ook niet oke) waardoor ik ook gepest ben geweest. Door deze deo ben ik echt droog onder mijn oksels maar heb wel het idee dat ik daardoor ergere zweethanden en zweetvoeten heb gekregen omdat het er toch uit moet. Niet gebruiken na het scheren haha.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:21

RoyalMemory schreef:
michenou schreef:

Misschien heb je hier wat aan: https://www.kwf.nl/standpunten/deodorant-en-borstkanker

Interessant! Ik ga me er nog eens in verdiepen. Is natuurlijk al iets wat alweer een tijdje geleden 'ontdekt' is.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:22

ik vind eerlijk gezegd die deo's van Dove 2x niks :n
Ik ruik mezelf na een kwartier al, terwijl als ik Rexona ofzo gebruik ik een hele dag lekker naar deo ruik..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:26

Mijn ervaringen met Nuud:
- ik smeer om de dag
- ik doe gok ik 5 maanden met een tube, iig erg lang, ik smeer er ook niet zo veel op
- mijn kleding ruikt ook niet naar zweet
- ik zweet nog steeds even veel
- enige minpunt: het is wat stroevere crème, en als ik mijn oksels niet eerst goed afdroog voor het opdoen krijg ik wat geïrriteerde huid net achter mijn oksels. ik heb wel een erg gevoelige huid.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:40

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 18:42

Bedankt voor de vele tips en ervaringen etc! Nuud spreekt me nog steeds wel erg aan. Van sommige hoor ik dat het zweten niet vermindert, bij sommige een beetje en bij sommige helemaal. Ik heb geen overmatig zweetprobleem ofzo, dus het is altijd het proberen waard. En voor de geur is het natuurlijk top. Weet iemand waar ik Nuud het goedkoopste kan krijgen?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:49

thirteenn schreef:
Syneo5 is een spray die ik vroeger toen ik snel stonk en zweette 1x in de week sprayde buiten mijn gewone deo om. Werkte perfect.

Deze gebruikte ik in mijn puberjaren ook altijd en werkte perfect!

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:54

Ik heb de "mijne" er nog niet bij gezien, ik gebruik sinds december vorig jaar Native.

Plastic vrij, natuurlijke producten, en voor mensen die aardig zweten erg fijn. Ik loop veel met de hond en moest soms echt bijspuiten met deo.
Maar sinds ik Native gebruik, heb ik geen 'normale' Deo meer aangeraakt. Er zijn vele geuren, maar ik vind persoonlijk de komkommer met aloë vera het fijnst. <3 https://www.nativecos.com/

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 19:11

Zijn er nog meer mensen met ervaringen over salt of the earth of lekkerineenpotje?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:27

Lekkerineenpotje was niks voor mij. Het stopte de zweetgeur totaal niet, en de lekkere geur was ook erg snel weer weg.

Nuud koop ik via de Nuud website, geen idee of het nog ergens anders te krijgen is. Voor een eerste keer om het uit te proberen zou ik gewoon een starter pack bestellen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:30

Odaban, zou dat proberen. Dat houd zweet wel tegen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:36

Ik heb deo van happy soaps geprobeerd maar daar ging ik juist erger van zweten (en ruiken :+ )
Nu gebruik ik Nuud, wat een verademing! Ik zweet minder en de geur is ook weg. Hoef het nu maar 2x per week aan te brengen, ideaal.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:50

Yves rocher had echt een fantastische antitranspirant. ‘S ochtend een beetje op doen en je rook de hele dag fris. Zweten was echt een stuk minder. Maar die verkopen ze helaas niet meer! Ze hebben wel nieuwe zag ik maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 00:11

StellaMay schreef:
Ik heb de "mijne" er nog niet bij gezien, ik gebruik sinds december vorig jaar Native.

Plastic vrij, natuurlijke producten, en voor mensen die aardig zweten erg fijn. Ik loop veel met de hond en moest soms echt bijspuiten met deo.
Maar sinds ik Native gebruik, heb ik geen 'normale' Deo meer aangeraakt. Er zijn vele geuren, maar ik vind persoonlijk de komkommer met aloë vera het fijnst. <3 https://www.nativecos.com/

Volgens mij banketstaaf ik tegen een muur.. :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 00:28

Shetloveerrr schreef:
Zijn er nog meer mensen met ervaringen over salt of the earth of lekkerineenpotje?

Die zoutstick heb ik geprobeerd ja! Was er wel erg content over. Maar wederom hierbij was het vooral de geur die je niet meer rook en niet echt minder zweet. Zat ook geen luchtje aan, iets wat ik wel fijn vond omdat het dan niet tegen parfum ingaat.