Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
michenou schreef:Je hebt eigenlijk twee dingen: deodorant en antitranspirant. Het eerste doet alleen wat voor de geur, de tweede stopt als het ware je huid dicht zodat het zweten stopt. Dit spul is vaak op basis van aluminium en dit wordt tegenwoordig veel gekoppeld aan borstkanker. Ik gebruik het dan ook niet meer en baal er ontzettend van. Tot op heden eigenlijk geen enkele deodorant gevonden die ook het zweten verminderd en dat is eigenlijk ook niet gek. Mocht je het niet erg vinden om aluminium op je huid te sprayen of smeren dan kun je dus kijken naar alle antitranspiranten in de winkel. Werken allemaal en zeker als je niet onwijs zweet is het meeste basic spul prima en hoef je dus niet aan dure goedjes te beginnen.
RoyalMemory schreef:michenou schreef:Je hebt eigenlijk twee dingen: deodorant en antitranspirant. Het eerste doet alleen wat voor de geur, de tweede stopt als het ware je huid dicht zodat het zweten stopt. Dit spul is vaak op basis van aluminium en dit wordt tegenwoordig veel gekoppeld aan borstkanker. Ik gebruik het dan ook niet meer en baal er ontzettend van. Tot op heden eigenlijk geen enkele deodorant gevonden die ook het zweten verminderd en dat is eigenlijk ook niet gek. Mocht je het niet erg vinden om aluminium op je huid te sprayen of smeren dan kun je dus kijken naar alle antitranspiranten in de winkel. Werken allemaal en zeker als je niet onwijs zweet is het meeste basic spul prima en hoef je dus niet aan dure goedjes te beginnen.
Misschien heb je hier wat aan: https://www.kwf.nl/standpunten/deodorant-en-borstkanker
StellaMay schreef:Ik heb de "mijne" er nog niet bij gezien, ik gebruik sinds december vorig jaar Native.
Plastic vrij, natuurlijke producten, en voor mensen die aardig zweten erg fijn. Ik loop veel met de hond en moest soms echt bijspuiten met deo.
Maar sinds ik Native gebruik, heb ik geen 'normale' Deo meer aangeraakt. Er zijn vele geuren, maar ik vind persoonlijk de komkommer met aloë vera het fijnst.https://www.nativecos.com/
Shetloveerrr schreef:Zijn er nog meer mensen met ervaringen over salt of the earth of lekkerineenpotje?