Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Bellatrix schreef:Ik ben 39 en vrijgezel...en dat ben ik al 39 jaar ook.
Ik sta er een beetje dubbel in...vrijgezel zijn bevalt prima maar ik mis idd wel eens het knuffelen met iemand, je ei kwijt kunnen en leuke dingen doen samen.
Hier kan ik mij bij aansluiten. 35 en eigenlijk altijd al single. Op een paar korte pogingen (max was half jaar) na.
Ergens prima, moet er niet aan denken nu dat er elke dag iemand thuis op mijn wacht. Maar soms mis je wel het fysieke contact en ik merk wel dat ik door het vrijgezel zijn in een andere levensfase steeds zit dan mijn vrienden wat het lastig maakt de connecties tussen hen fijn te houden. En ik loop tegen praktische dingen soms op, zoals een huis kopen. Dat is hier in je up niet te doen. Maar goed, om daar nu een partner voor te nemen haha.
Siersma schreef:Ik ben 37 en heb al bijna 20 jaar n relatie, woon al jaren samen. Maar ik ben bewust kinderloos. Dat schijnt nog steeds een taboe te zijn, zeker bij de mamabrigade. Het is nog steeds de standaard, trouwen, kinderen en een huis. Dat koophuis heb ik wel, maar trouwen hoeft van ons niet zo nodig. En kinderen al helemaal niet. Maar dat mag je nog steeds niet uitspreken, mensen zijn vaak soort van geschokt als ik dat wel doe. Ik ben heel direct en zeg waar het op staat, niet iedereen kan dat waarderen. Je bent anders dan het standaard plaatje en dat is nog steeds niet geaccepteerd
Rox87 schreef:Ik heb bijvoorbeeld wel eens de opmerking gehad dat ik eerst moet leren van mijzelf te houden voordat ik van een ander kan gaan houden.![]()
pluisje88 schreef:Rox87 schreef:Ik heb bijvoorbeeld wel eens de opmerking gehad dat ik eerst moet leren van mijzelf te houden voordat ik van een ander kan gaan houden.![]()
Grappig. Ik zeg dit juist over mezelf. Zolang ik mezelf niet de moeite waard vind, hoe kan ik dan accepteren dat iemand anders mij wel de moeite waard vindt?
Devic schreef:Ik denk wel, dat naarmate je langer vrijgezel bent, je een soort van egoïstischer wordt en het dus wel lastiger wordt om je weer aan iemand te binden. De vrijheid die ik nu heb, zou ik nooit willen inleveren. En vooral ook de onafhankelijkheid niet.
Mensen denken ook vaak dat je eenzaam bent, als je vrijgezel bent. Maar ik ben alles behalve eenzaam. Ik doe genoeg leuke dingen met vrienden en ik kan er echt van genieten om savonds alleen op de bank te zitten onder een dekentje.
Ik merk wel dat mensen het op een of andere manier raar vinden.
Rox87 schreef:Het ging bij mij meer om de aanname van betreffende persoon dat ik geen relatie heb omdat ik niet van mezelf hou. Ondanks dat die mensen vaak niet beter weten (passend in het perfecte maatschappelijke straatje) vind ik het oordeel en de aanname ongepast. Laat mij! Ik leef mijn leven vol liefde naar mezelf en dat leven leef ik het liefst alleen.
Jonnekee schreef:Ik ben bijna 30 en single en woon nog thuishuizen zijn niet te betalen in je uppie, ben eerlijk gezegd liever gelukkig met een paard dan alleen in een huisje met 2 honden
[***] schreef:En iedereen blijft maar zeggen dat dat nog wel komt![]()
Nee, het komt niet, ik wil het echt niet. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen
tyleysmiley schreef:Ik heb drie keer samengewoond en doe het never ever nooit meer.
Ik ben er gewoon niet voor gemaakt.
musiqolog schreef:[***] schreef:En iedereen blijft maar zeggen dat dat nog wel komt![]()
Nee, het komt niet, ik wil het echt niet. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen
Eh... je bent 25. Op die leeftijd verander je nog heel vaak van mening. Toen ik 25 was, dacht ik nooit dat ik zou gaan paardrijden, en drie jaar later was het toch zover. Dus niet zo gek als mensen die wat ouder zijn denken een slagje om de arm houden als je zulke boude uitspraken doet. Ik spreek je over tien jaar nog wel weer. Moet jij eens zien waarover je allemaal van mening veranderd bent. Misschien (let wel: misschien) zelfs over relaties...
O help, opa spreekt.
Mandarijn12 schreef:Oooo ik geniet van jullie reacties. De fase alleenstaande moeder ga ik denk ik ook nog krijgen. M'n BF is gay en die wil als zaaddonor functioneren, dat wordt vast een verrassende periode HAHA.
Dat 'egoisme' herken ik wel ja. Maar hé, juist daarvan word je blijer met jezelf.
Inderdaad, alles behalve eenzaam. Ik was eenzamer met iemand in huis die me m'n vrijheid niet gunde.