Vroegtijdige ziekte van Lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:58

Union_Bolero schreef:
melody7 schreef:
Fijn dat je huisarts snel behandeld en het herkent! Ik lees al dat hij de kuur wil verlengen als je klachten na de tien dagen niet over zijn, dat lijkt mij heel belangrijk. Blijf de komende tijd ook alert op vage klachten.

Liever in het begin een paar weken extra antibiotica dan langdurige/chronische Lyme.
Ik heb zo'n 3 jaar antibiotica (en dan ook nog eens altijd twee soorten tegelijkertijd) gehad, waaronder infusen en ik ben er nog niet vanaf. Op tijd behandelen is zo belangrijk, dan zijn je kansen vele malen beter.

Wow, dat klinkt als veel ellende.... :(

Wanneer werd bij jou de lyme ontdekt en begon je met de ab kuur? 3 jaar ab is echt lang....

Op dit moment voel ik me (als ik niet teveel hooi op mijn vork neem ;) ), wel prima. Mogelijke klachten kunnen ook door de ab komen, sinds ik daar altijd vervelend op reageer en bijwerkingen van ervaar.

Na zes jaar (toen werd het pas gevonden) heb ik één maand doxycycline gehad, maar pas na acht jaar ben ik langdurig behandeld. Helaas helpt het tot nu toe dus niet, het zit er gewoon al veel te lang.. Inmiddels ben ik al 14 jaar ziek.

Gelukkig :) Antibiotica is natuurlijk ook best naar spul ja. Ik had ook altijd bijwerkingen. Hopelijk voel je je na de kuur weer helemaal normaal!

Union_Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 15:36

melody7 schreef:
Na zes jaar (toen werd het pas gevonden) heb ik één maand doxycycline gehad, maar pas na acht jaar ben ik langdurig behandeld. Helaas helpt het tot nu toe dus niet, het zit er gewoon al veel te lang.. Inmiddels ben ik al 14 jaar ziek.

Gelukkig :) Antibiotica is natuurlijk ook best naar spul ja. Ik had ook altijd bijwerkingen. Hopelijk voel je je na de kuur weer helemaal normaal!

Wat heftig! Hoe kwam je er na 6 jaar achter? Wat zijn nu je verschijnselen allemaal? Wat naar dat het bij jou zo laat is gevonden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:45

Als ik zie hoe de teek eruit is gehaald dan zou ik dat de volgende keer anders aanpakken ,hij lijkt compleet geplet en dat is niet goed. Zorg dat je er nog twee weken dezelfde antibiotica bij krijgt. En nog belangrijker, houd je gezondheid de komende maanden goed in de gaten, want soms krijg je pas na maanden,jaren last van borrelia. Voor nu heb je goed gehandeld, behalve bij het verwijderen maar dat is niet terug te draaien.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:21

Union_Bolero schreef:
melody7 schreef:

Wat heftig! Hoe kwam je er na 6 jaar achter? Wat zijn nu je verschijnselen allemaal? Wat naar dat het bij jou zo laat is gevonden!

Na 6 jaar kreeg ik een duidelijke kring, in het begin had ik a-typische 'vlekken' waardoor het nooit als Lyme herkent is. Nu is het vooral neurologisch, qua vermoeidheid en in mijn spieren erg aanwezig, maar ik heb ook verlammingsverschijnselen, heel veel ontstekingen en nog meer verschillende pijnklachten gehad. Het wisselt elkaar een beetje af. Helemaal in het begin had ik altijd buikpijn en hoofdpijn.

Moreel van het verhaal is iig dat je vooral niet te vroeg moet stoppen nu, maar hopelijk weet je huisarts dat ook. Ik heb het idee dat er nu gelukkig wel al veel meer over bekend is.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:39

Ik had het al een paar jaar voor ze ontdekte dat het Lyme was, ik heb toen nog een maand doxy genomen maar dat heeft helaas niets meer gedaan.
Ondertussen heb ik het meer dan 6j, ik merk dat elke winter wat moeilijker wordt maar we gaan gewoon door zolang we kunnen. :)
De meest voorkomende klachten dat ik heb zijn vermoeidheid en spierpijn. Ik heb wel een fysiek zware job om er zeker van te zijn dat ik veel in beweging ben en dat ik effectief spieren heb.
Het maakt het voor mij persoonlijk aangenamer want ik denk dat ik met een bureaujob heel snel zou aftakelen.
Soms wat mistig in mijn hoofd maar de ergste dagen zijn als mijn hoofd vanalles wil doen maar mijn lijf echt niet kan/wil.
Oh en de ontstekingen hier en daar moet ik uiteraard ook vernoemen. Bij mij is het meestal de pezen in mijn polsen of de spieren in mijn liezen , schouders en nek :j
En de sporadische gewrichtsonstekingen zoals in de knieën enz.

Alle klachten ga ik niet opsommen, we gaan het nog een beetje positief houden. :+

Maar ik heb al eens gezegd dat je er vroeg bij bent en dat je een heel grote kans hebt om te genezen.
Ik duim voor je! :*
Ik hoop echt dat ze je kuur wat verlengen!
Hoe voel je je trouwens? Doxy is niet zo fijn om te nemen. :(:)

Union_Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:21

bigone schreef:
Als ik zie hoe de teek eruit is gehaald dan zou ik dat de volgende keer anders aanpakken ,hij lijkt compleet geplet en dat is niet goed. Zorg dat je er nog twee weken dezelfde antibiotica bij krijgt. En nog belangrijker, houd je gezondheid de komende maanden goed in de gaten, want soms krijg je pas na maanden,jaren last van borrelia. Voor nu heb je goed gehandeld, behalve bij het verwijderen maar dat is niet terug te draaien.

De teek is met de tang vastgepakt en gelijker tijd draaiend eruit gehaald, volgsmij de manier hoe het wordt geleerd. Teek was ook heel dun omdat hij zich niet had volgezogen met bloed, lijkt geplet op de foto maar was zeker niet het geval (ga ervan uit dat mijn vriend goed te werk is gegaan, aangezien hij ziekenhuisverpleger is hihi *\o/* ).

Ik ga de arts op de hoogte houden van mijn gezondheid.

Union_Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:24

melody7 schreef:
Na 6 jaar kreeg ik een duidelijke kring, in het begin had ik a-typische 'vlekken' waardoor het nooit als Lyme herkent is. Nu is het vooral neurologisch, qua vermoeidheid en in mijn spieren erg aanwezig, maar ik heb ook verlammingsverschijnselen, heel veel ontstekingen en nog meer verschillende pijnklachten gehad. Het wisselt elkaar een beetje af. Helemaal in het begin had ik altijd buikpijn en hoofdpijn.

Moreel van het verhaal is iig dat je vooral niet te vroeg moet stoppen nu, maar hopelijk weet je huisarts dat ook. Ik heb het idee dat er nu gelukkig wel al veel meer over bekend is.

Dat klinkt als veel narigheid...had je wel door dat je eerder gebeten was door een teek? Ik ga zeker mezelf in de gaten houden en eventueel een verlenging van de kuur aanvragen!

Union_Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:28

tessyke schreef:
Ik had het al een paar jaar voor ze ontdekte dat het Lyme was, ik heb toen nog een maand doxy genomen maar dat heeft helaas niets meer gedaan.
Ondertussen heb ik het meer dan 6j, ik merk dat elke winter wat moeilijker wordt maar we gaan gewoon door zolang we kunnen. :)
De meest voorkomende klachten dat ik heb zijn vermoeidheid en spierpijn. Ik heb wel een fysiek zware job om er zeker van te zijn dat ik veel in beweging ben en dat ik effectief spieren heb.
Het maakt het voor mij persoonlijk aangenamer want ik denk dat ik met een bureaujob heel snel zou aftakelen.
Soms wat mistig in mijn hoofd maar de ergste dagen zijn als mijn hoofd vanalles wil doen maar mijn lijf echt niet kan/wil.
Oh en de ontstekingen hier en daar moet ik uiteraard ook vernoemen. Bij mij is het meestal de pezen in mijn polsen of de spieren in mijn liezen , schouders en nek :j
En de sporadische gewrichtsonstekingen zoals in de knieën enz.

Alle klachten ga ik niet opsommen, we gaan het nog een beetje positief houden. :+

Maar ik heb al eens gezegd dat je er vroeg bij bent en dat je een heel grote kans hebt om te genezen.
Ik duim voor je! :*
Ik hoop echt dat ze je kuur wat verlengen!
Hoe voel je je trouwens? Doxy is niet zo fijn om te nemen. :(:)

Pfff, wat een vervelende klachten kan lyme allemaal wel niet geven. Fijn dat je verder nog wel kan werken, zelfs een fysiek zware baan. Ik hoop idd dat de kuur aanslaat, ik ga zeker vragen voor het verlengen van de kuur!

Ik voel me met vlagen wat minder. Vandaag een erg goede dag gehad, buiten dat ik rond het middaguur wat inkak. Daarbuiten vrij prima en al een minder gevoel van malaise!