Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Glossi schreef:Leuk MaNdiii! Komt vast goed na een beetje oefenen.
MarcoBorsato, ja klopt alleen schijnt de beach bunny weer anders dan de Lolly’s te vallen en de Panter weer anders. Ik heb ondertussen een webshop met Riedell rolschaatsen gemaild voor advies maar denk dat dat leer erg stug is en ze zien er smal uit. Lastig hoor..
Zat gister roller disco filmpjes te kijken, ook tof! Jammer dat het in Nederland niet echt een ding is.
Suzanne F. schreef:Ja dat is weer helemaal in. Je hebt ze in superleuke kleurtjes nu. Ik had vroeger van die geel blauwe. Ik was er niet zo goed in. Ik viel inderdaad vaak, knieën kapot incl de maillot natuurlijk.
Ze leken op deze: https://www.skatepro.nl/301-7683.htm
Glossi schreef:Leuk MaNdiii! Komt vast goed na een beetje oefenen.
MarcoBorsato, ja klopt alleen schijnt de beach bunny weer anders dan de Lolly’s te vallen en de Panter weer anders. Ik heb ondertussen een webshop met Riedell rolschaatsen gemaild voor advies maar denk dat dat leer erg stug is en ze zien er smal uit. Lastig hoor..
Zat gister roller disco filmpjes te kijken, ook tof! Jammer dat het in Nederland niet echt een ding is.
safina schreef:Rollerderby lijkt me bestwel tof. Maar vraag me af of ik er stoer genoeg voor ben.
Milky_Way schreef:safina schreef:Rollerderby lijkt me bestwel tof. Maar vraag me af of ik er stoer genoeg voor ben.
Bij Derby zitten echt allemaal verschillende mensen, het 'woeste wijven' gehalte is meer een media ding![]()
Opvallend in mijn team was dat vaak moeders zich hadden aangemeld die na hun zwangerschap wel wat sportiefs wilde doen. Qua postuur varieerd het ook heel erg, vaak denken mensendat je stevig en zwaar moet zijn om Derby te spelen. Zelf ben ik vrij slank en heb zovaak verbaasde blikken gehad dat ik Derby deed, eerste vraag was altijd of ik niet snel mijn botten brak.
Als je aan Derby begint leer je toch eerst de basis van het skaten, pas als je dat onder de knie hebt ga je heel voorzichtig stapje verder en komt het 'beuken' aanbod wat in het begin vooral tegen elkaar aanleunen is of zacht een tikje geven. Om echt voor wedstrijden te trainen moet je eerst een soort praktijk examen doen waarin je laat zien dat je veilig kan skaten en de technieken beheerst. Als je slaagt voor de test dan gaat pas het 'echte werk' beginnen, zak je dan oefen je nog even verder in je beginners klasje.Spoiler:
Ps. Na 6 jaar toch een keer wat gebrokenin een wedstrijd te hard door de bocht gevlogen tegen iemand aan die mij weg wilde beuken, sleutelbeen is toen geknakt
Milky_Way schreef:Zie dat je al rolschaatsen hebt besteld maar ik deel toch even The Derby Shop (zit in Amsterdam, heeft een webshop). Deze winkel is helemaal gericht op rolschaatsen en je kan ze ook zelf samenstellen. Job de eigenaresse heeft veel ervaring met rolschaatsen, ze heeft jaren geskate bij het Roller Derby team van Amsterdam. Ze verkoopt zowel Derby skates als ramp en figure skates.
Je moet je website maar eens bekijken wat er allemaal op staat.
Qua buiten skaten raad ik je aan zachte wielen te gebruiken, de hardheid word vaak met een getal aangeduid. 78A of 80A is wat zacht en fijn voor buiten, 90A en 95A is aardig hard en is voor binen op gymzaal vloer.
Heb zelf aantal jaar aan Roller Derby gedaan, dus kan aardig skaten en weet inmiddels ook wel het e.a. qua skates enzo haha. Heb met team genootjes ook in skateparken zo af en toe geskate, beetje ramps op en af kan ik wel maar die mega stunts nooit gedaan. Ik weet dat er regelmatg nog meiden zijn die naar het skatepark gaan (door heel NL) en samen oefenen en elkaar helpen.
Weet niet waar in NL je woont maar door Derby ken ik veel mensen, de sport is klein dus je komt voor wedstrijden al snel door heel het land. Wie weet ken ik iemand in jou buurt die misschien wel samen wilt oefenen of tips heeft voor goece plekjes in jouw buurt.
Relien, bij welk team ben je nu aangesloten?
Glossi schreef:Bedankt voor de tips!
Ik heb gister allemaal leuke leerzame filmpjes van Dirty Deb gezien![]()
De Luna’s zijn te klein dus ze moeten terugteen komt er tegen aan. Nu twijfel ik wat ik ga doen haha. Naar Amsterdam afreizen of toch weer online bestellen. Nadeel van Amsterdam is een paar uur onderweg (plus verdwalen) Laatste keer duurde 4 uren in totaal. Ik ga eens goed nadenken wat ik ga doen. Passen is natuurlijk wel het beste en dan kan ik ook meteen bescherming kopen.