Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bowena_84 schreef:Oh wat een herkenbaar verhaal TS!
Ik ben door de jaren heen ook flink door de mangel gehaald en uiteindelijk is de diagnose hypermobiliteitssyndroom met secundaire fibromyalgie en vermoeidheid syndroom geworden.
Ik val voornamelijk vaak in nare vicieuze cirkeltjes door pijn en vermoeidheid, het een versterkt het ander. Wat ik persoonlijk het lastigste vind is het onvoorspelbare en continue rekening houden met.
Ik kan best goeie periodes hebben en moet dan heel hard opletten dat ik niet volk uit ga. En dan is daar ineens weer het mannetje met de hamer.
Ik kan de keren dat ik huilend wakker werd omdat ik al voelde dat ik de dag niet aan ging kunnen en mijn lijf NEE schreeuwde niet meer tellen. Wakker worden en nooit echt uitgerust voelen, alsof je nog wel een hele dag kan slapen. Gewoonweg de ogen niet open krijgen of je lijf zover krijgen om in beweging te komen. Het gevoel dat je hele lichaam vol lood zit en ademhalen eigenlijk al het uiterste vraagt.
Ik heb er door de jaren heen mee leren leven maar het word nooit makkelijk. Ik heb twee jonge kindjes(3,5 en 2) en broed momenteel de derde uit. Eigenlijk gekkenwerk maar tegelijkertijd zijn zij Hetgeen wat me op de been houd en motivatie geeft door te gaan. Heb dankzij hun ook veel beter voor mezelf leren zorgen! Ze bieden me de rust, regelmaat en discipline die ik van mezelf uit weinig bezit.
Ik duim keihard met je mee dat de medicatie aan slaat en je weer wat kwaliteit van leven krijgt!!
Earth schreef:bowena_84 schreef:
Ik vind het knap dat jij nog aan kinderen bent begonnen hihi. Dat is voor mij juist de hele reden om geen kinderen te nemen, dat zou ik echt niet aan kunnen. Heb al moeite met voor mezelf te zorgen
Earth schreef:@Duo, dat omschrijf je goed, hoe intens dat kan voelen. Ik voel me dan zo hulpeloos. Ik kan niks doen om het beter te maken. Waar komt het bij jou vandaan dan?
Love_myhorse schreef:Kennis van mij loopt ook al jaren met vermoeid/inspanning klachten rond.
Wordt ook steeds van het kastje naar de muur gestuurd, tot opheden op een doodpunt in het reguliere circuit.
Burn -out, overspannen is het niet volgens de psycholoog.
Via via werd ze getipt om eens een orthomoleculaire arts te bezoeken. Nou is dat wel een lastig punt van discussie de alternatieve geneeswijze. De ene gelooft er in en andere zegt kwakzalverij.
Daarbij is niet gratis.
Daar bleek uit de ontlasting onderzoek
Dat het om leaky gut syndroom gaat
(Lekkende darm syndroom)
Google helpt bij verdere uitleg..
Inmiddels is ze gestart met zwaar dieet onder leiding van wel diëtist, aangezien je geen te korte moet creëren in je eten.
Het is een proces van min enkele maanden..
Het is een Hollandse nuchtere meid die ook echt weer normaal wil functioneren, en vandaar toch open staat om dit te proberen
Of dit is dit, twijfelt ook zeer aan! Maarja niet geprobeerd is altijd mis.
Ten slotte gaat het om je eigen gezondheid en daar wil je alle poppen uit de kast getrokken hebben.