Peuter met weinig haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Peuter met weinig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:51

Hier is het helemaal goed gekomen. Vanaf een jaar of 9 begon het te groeien en dikker te worden en met 14 had ze een prachtige dikke bos haar tot op haar middel hangen. En ze had echt heel zielig dun haar toen ze jonger was. Toen ze klein was dacht iedereen dat het een jongen was.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:10

Ik was kaal toen ik geboren werd en volgens mijn ouders bleef ik dat ook heel lang. Het is goed gekomen. Met 2 jaar had ik iets haar en met 3 a 4 jaar ongeveer had ik een dikke bos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had op de kinderopvang ook een meisje dat bijna 4 was maar heel kort en dun haar had. Ze was nog nooit geknipt. Ik heb haar haartjes toen ingevlochten voor een bruiloft ( handig met korte veulenmaantjes en ook met dunne korte kinderhaartjes ) meisje voelde zich toen ook echt een meisje en had altijd vakjes met knopjes en stiekjes mee als ik moest werken. De vlechtjuf kon haar als een echt meisje maken. Deed het zo graag voor haar.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:01

Hier is dochterlief intussen bijna 4. Ze heeft wel wat haar maar kan nog geen staartje in, net aan een klipje nu. Lengte is kort en het is een krullebol dus zal nog een stuk langer geduld moeten hebben voor staartjes en vlechtjes ben ik bang. :’)

Net gemaakt:

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 13:31

Update: ik ben gisteren bij de dermatoloog geweest en mijn dochter heeft inderdaad een haargroei stoornis.
Goede nieuws: het is niets ernstigs.
Slechte nieuws: het kan tot de puberteit duren voordat het beter wordt ;(

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:41

Mijn zusje! Die liep er een hele tijd bij alsof ze één was. En nu is ze de enige uit ons (toenmalige) gezin die er nog een beetje mooi uitziet. :+

O, ik zie dat je intussen een diagnose hebt. Balen... maar het kan ook wel eerder goed komen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:57

Aranel schreef:
Update: ik ben gisteren bij de dermatoloog geweest en mijn dochter heeft inderdaad een haargroei stoornis.
Goede nieuws: het is niets ernstigs.
Slechte nieuws: het kan tot de puberteit duren voordat het beter wordt ;(

Ach dat is ook niet wat je verwacht. Het is niet het einde van de wereld maar stiekem toch vervelend. Wat maakt dat het lichaam het dan toch op een bepaald moment gaat herstellen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:35

Omdat na ongeveer 7 jaar de haargroei in een nieuwe fase komt waarin het zichzelf kan herstellen. Volgens mij :+

Maar op de Facebook groep die ik gevonden heb zijn er genoeg voorbeelden waarbij het tot in of na de puberteit duurde of zelfs nooit helemaal herstelde.