Schimmelinfectie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 02:08

Janneke2 schreef:
Tampon is niet per se nodig.

De simpele huismiddeltjes zijn biogarde yoghurt of appelazijn. Dat aanbrengen aan de buitenkant (tussen de Venuslippen) doet ook al het een en ander.

En uiteraard de kwestie of dit bijvoorbeeld volgt op bijv. een antibiotica kuur of pal na de menstruatie...?

Citaat:
Het vergelijkende onderzoek met Biogarde-yoghurt- en met miconazol-tampons liet zien dat de behandeling met miconazol-tampons aanzienlijk doeltreffender was. In de yoghurtgroep genazen 2 van de 15 vrouwen en in de miconazolgroep 11 van de 14 vrouwen.

https://www.ntvg.nl/artikelen/yoghurt-o ... s/volledig

Citaat:
“Appelazijn in je vagina stoppen is niet alleen ontzettend oncomfortabel, het is ook gevaarlijk. Het kan de natuurlijke flora van je vagina verstoren”, waarschuwt professor Linda Cardozo, woordvoerder van de Royal College of Obstetricians and Gynaecologists (RCOG)

https://nl.metrotime.be/2017/10/27/must ... en-vagina/
Daarnaast als de boel flink geïrriteerd is, is appelazijn helemaal geen pretje.

Yavanna

Re: Schimmelinfectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:18

Idd, langs de huisarts voor fluoconazol. Ik kan niet tegen al die smeerseltjes en helpt dus bij mij niet, maar met zo'n pil wel..Ideaal.
En wat betreft de werking op de rest van je lichaam.. Geen enkel chemisch medicijn is goed, dan alleen waar het voor bedoeld is en zolang je er geen maandelijks slikt, kan het geen kwaad. Ik slik ze 2x pj ongeveer en heb totaal geen last van bijwerkingen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:59

Hier altijd last van gehad tijdens mijn zwangerschappen. Was hier zalf met hele smalle inbrenghuls. Voel je amper iets van.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:02

Janneke2 schreef:
Tampon is niet per se nodig.

De simpele huismiddeltjes zijn biogarde yoghurt of appelazijn. Dat aanbrengen aan de buitenkant (tussen de Venuslippen) doet ook al het een en ander.

En uiteraard de kwestie of dit bijvoorbeeld volgt op bijv. een antibiotica kuur of pal na de menstruatie...?

Please dont do this :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:04

De zalf die je inbrengt met applicator, zowieso alleen doen vóór slapen, inlegkruisje in je onderbroek en direct gaan liggen. (Anders loopt het er idd zo weer uit).
Overdag gewoon van buitenaf aanbrengen en beetje rondom smeren.

Zo heeft de DA het mij altijd uitgelegd.

Inbrengen van de zalf (snachts is dus makkelijkst) kan de genezing verspoedigen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:29

Liselot schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar er is ook crème zonder inbrenghuls? Gewoon een tube crème? Dus geen capsule ofzo maar gewoon crème.

Myconazol crème (die je via de huisarts voorgeschreven krijgt) komt altijd met inbrenghulzen :j

Dat is niet waar hoor... Ik haal de crème altijd bij de apotheek en daar zit geen inbrenghuls bij. Ik doe daarom eigenlijk altijd zo’n eitje voor de binnenkant en de crème voor de buitenkant gebruiken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:06

:+
BillyJ schreef:
Zo heeft de DA het mij altijd geleerd

Ik hoop dat dit een typfoutje is?... :+ , anders heb je echt wel een heel ruime DA :7

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:05

tengeltje11 schreef:
:+
BillyJ schreef:
Zo heeft de DA het mij altijd geleerd

Ik hoop dat dit een typfoutje is?... :+ , anders heb je echt wel een heel ruime DA :7

De HA of huisarts dus hahaha ... autocorrect heeft er DA van gemaakt :Y) oeps

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:08

Liselot schreef:
Suzanne F. schreef:

Myconazol crème (die je via de huisarts voorgeschreven krijgt) komt altijd met inbrenghulzen :j

Dat is niet waar hoor... Ik haal de crème altijd bij de apotheek en daar zit geen inbrenghuls bij. Ik doe daarom eigenlijk altijd zo’n eitje voor de binnenkant en de crème voor de buitenkant gebruiken.

In BE moet je vaak ook zelf vragen voor de inbrenghulzen of ze vragen zelf of je ze wil maar dat vergeten ze wel eens. Ze zitten hier ook niet standaard overal bij.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:14

Als je nog eens probeert iets in te brengen, probeer dan richting je onderrug te duwen, niet omhoog. Omhoog doet namelijk pijn, want zo loopt de route niet

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:31

Ik heb juist gehad dat ik zo'n pil vaginaal in moest brengen en daarna heeft het zo'n pijn gedaan dat ik er vaginisme aan over heb gehouden...Dus als je bang bent, het lukt niet, het doet pijn met inbrengen of het gaat heel erg branden, zou ik naar de huisarts gaan en vragen naar pillen die je kunt slikken. Die heb ik ook voor het geval ik er weer last van krijg :)

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 21:56

Update:
Gisteren is het goed gelukt! Ik heb vandaag nog geen verbetering gezien, aangezien ik nog lekkende crème had, maar het voelde al stukken beter.
Bedankt voor alle tips. Ik heb vooral echt de tijd genomen, en dat heeft denk ik wel geholpen.
Ik slik de pil niet, dus ik denk dat het gewoon een keer voorkwam. Kan altijd toch?! :+

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:05

Wat fijn dat het gelukt is! Dat is een opsteker lijkt mij. Als het niet over een paar dagen beter gaat, ga dan even langs de huisarts. Je wilt je vagina niet verwaarlozen en infecties zijn echt vervelend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:05

Helaas kan het altijd, de ene vrouw is er ook gevoeliger voor dan de ander.
Ik val jammer genoeg in de groep die er heel gevoelig voor is.

Daarom heb ik standaard crème in huis, want meestal krijg ik last als de winkels dicht zijn :+
Zodra ik maar wat klachten heb smeer ik al en dan ben ik de volgende dag er gelukkig weer vanaf.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:30

Goed dat het inbrengen beter lukte, oefening baart kunst.

Het kan véél oorzaken hebben en komt bij de gemiddelde vrouw zeker wel eens voor!

Als ik antibiotica moet gaat het bvb standaard mis daar beneden :=
Het is zeker niet iets om je voor te schamen :)
Heb je méér dan 6x per jaar last. Zou ik wel vragen om pilletjes om in te slikken. (Maar dit is ook véél heviger voor je lichaam en zou ik niet direct aanraden)