Bloedneuzen en nog eens bloedneuzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:13

DideH schreef:
Pohh dat lijkt me heel naar!
Ik heb gelukkig op de een of andere manier een directe trigger dat ik meteen wakker word. Heb altijd wattenschijfjes op mijn nachtkastje liggen dus dan prop ik er daar altijd direct eentje van in om te voorkomen dat het een bloedbad wordt.

Heb nog wel de afspraak staan dat als het met dat vaseline smeren niet snel beter wordt dat ik dan over 2 weken weer terug mag komen. Mocht dat zo zijn dan ga ik denk ik toch inderdaad om die doorverwijzing vragen voor dichtbranden als ik jullie ervaringen zo hoor.

Ik zou eens beginnen met stoppen met wattenschijfjes in je neus drukken ;) die voelen misschien zacht, maar voor de kwetsbare huid aan de binnenkant van je neus valt dat tegen. Het zal niet dé oplossing zijn, maar kan je wel uit de cirkel van continu bloedneuzen helpen misschien.

Hier een paar jaar last gehad van extreem veel en heftige bloedneuzen door medicatie. Stress was garantie (leuk, als je op moet schieten om een bus te halen en je dan al zeker weet dat je hem niet haalt omdat je neus ontploft), en neusverkoudheid de hel. Helaas heb ik hooikoorts.. Het grootste feest was toen ik net de (grotendeels witte) toiletruimtes op mijn werk had schoongemaakt, en ik toen enorm hard moest niezen. Doordat de oorzaak bekend was is er echter niks aan de bloedneuzen gedaan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 07:21

Paloedie schreef:
DideH schreef:
Pohh dat lijkt me heel naar!
Ik heb gelukkig op de een of andere manier een directe trigger dat ik meteen wakker word. Heb altijd wattenschijfjes op mijn nachtkastje liggen dus dan prop ik er daar altijd direct eentje van in om te voorkomen dat het een bloedbad wordt.

Heb nog wel de afspraak staan dat als het met dat vaseline smeren niet snel beter wordt dat ik dan over 2 weken weer terug mag komen. Mocht dat zo zijn dan ga ik denk ik toch inderdaad om die doorverwijzing vragen voor dichtbranden als ik jullie ervaringen zo hoor.

Ik zou eens beginnen met stoppen met wattenschijfjes in je neus drukken ;) die voelen misschien zacht, maar voor de kwetsbare huid aan de binnenkant van je neus valt dat tegen. Het zal niet dé oplossing zijn, maar kan je wel uit de cirkel van continu bloedneuzen helpen misschien.

Hier een paar jaar last gehad van extreem veel en heftige bloedneuzen door medicatie. Stress was garantie (leuk, als je op moet schieten om een bus te halen en je dan al zeker weet dat je hem niet haalt omdat je neus ontploft), en neusverkoudheid de hel. Helaas heb ik hooikoorts.. Het grootste feest was toen ik net de (grotendeels witte) toiletruimtes op mijn werk had schoongemaakt, en ik toen enorm hard moest niezen. Doordat de oorzaak bekend was is er echter niks aan de bloedneuzen gedaan.

Oh dat van die wattenschijfjes is trouwens alleen de noodoplossing voor als het s nachts gaat lopen. :) Dan moet ik even heel snel iets hebben om te voorkomen dat alles onder zit. := Misschien dat dat niet helemaal duidelijk was uit mijn verhaal. Overdag doe ik dat niet (gewoon dichtknijpen en met wc papier of tissues etc.).

Hooikoorts i.c.m. bloedneuzen lijken bij echt hel!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:41

veerledec schreef:
Eapy schreef:
Ja! Ik heb een gouden tip. Gebruik een luchtbevochtiger, bijvoorbeeld van Medisana. Werkt als een tierelier!

Dit helpt ook voor mijn peuter die anders meerdere nachten per week een bloedneus heeft. Ding was weekje kapot (nieuwe gekregen) en prompt begon het weer.

Het maakt echt een gigantisch verschil inderdaad. Die van mij is er net na 4 jaar mee gestopt en de nieuwe komt morgen pas... en ik merk het gelijk. Super droge luchtwegen, droge huid... ik zal blij zijn als de nieuwe er is!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:48

Hier ook altijd heel erg last van gehad. Als iemand al naar mijn neus wees kreeg ik al een bloedneus (oké niet zo erg, maar ik stond er wel om bekend) Tot ik er zo veel last van kreeg dat ik er een keer van ben flauwgevallen, waarschijnlijk door de spanning omdat het maar niet stopte of reactie van het lichaam op het bloed. Toen is er ook geadviseerd door de huisarts om vaseline te smeren. En dat heeft bij mij best geholpen. Ik smeer elke avond voor het slapengaan een klein beetje Daro vaseline ongeparfumeerd vanaf 0 jaar. Ik doe dit nu dus al jaren. Nu heb ik eens in de zoveel maanden een bloedneus, in plaats van bijna altijd. Nu alleen nog als de lucht heel droog is bijvoorbeeld. Ooit wil ik het wel dicht laten branden, maar ik heb geen idee hoe dat zit. Daar heb ik het nooit met mijn huisarts over gehad.

kiki1976

Re: Bloedneuzen en nog eens bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:27

Als kind zijnde ook last van gehad, waren ook erg lastig dicht te krijgen.
Dichtbranden ging toen niet is ons toen verteld.

1 Huisarts had mijn holtes volgepropt met een rolletje gaas (bloedde toen al ruim anderhalf uur) en kreeg druppels mee welke ik 2x daags moest druppelen. Tante werkte in de apotheek en raadde dit sterk af omdat het bekend stond als een verslavend medicijn.
Dag erna naar onze eigen huisarts gegaan en welke dat bevestigde, was best een verslavend spul.
Dichtbranden was volgens hem ook geen optie.
Ik kreeg een ander medicijn (geen idee meer hoe dat heette) en moest ik 2x daags aan de binnenkant van mijn neus insmeren. Eigenlijk nooit geen last meer gehad ervan terwijl ik al al ruim een half jaar last van had

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:41

Als kind had ik ook spontane hevige bloedneuzen. Doorverwezen toen naar het ziekenhuis, daar werd het dichtgebrand (had toen op dat moment ook geen bloedneus). Dat werkte perfect.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:17

Ik ben juist met mijn jongste van 3j naar de kinderarts geweest in verband met veelvuldige bloedneuzen.
Zijn bloed is gecontroleerd voor stollingsproblemen, dat was in orde.
Ik heb zalf voorgeschreven gekregen voor in zijn neus, vitapantol neuszalf. Ben venieuwd of dat gaat helpen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:23

Ik heb dit ook al jaren, vorig jaar bijna doorverwezen naar de KNO, maar daarna was het heel snel al een stuk minder. Bij mij is het vooral droge lucht en ik merk dat ik ook drogere slijmvliezen heb als ik lang een mondkapje moet dragen i.v.m. werk.

Een luchtbevochtiger is wel een idee. Het is ook altijd erg statisch in huis in die periodes dus het zou wel kunnen helpen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:26

Wat vervelend. Ik had ook regelmatig bloedneuzen maar dan doordat mijn neusslijmvlies beschadigd werd door het gebruik van cortisonen neussprays. Nasumel neuszalf werkt bij mij heel erg goed om het neusslijmvlies soepel te houden. Is op basis van honing.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:03

Mijn vriend heeft er last van als hij teveel melk drinkt. Klinkt heek stom maar is echt zo. Een beker ler dag ks geen probleem, een half pak wel. Hij krijgt dan een paar uur later een bloedneus

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:49

DideH schreef:
Dank voor alle ervaringen :)

Bloeddruk heeft ze niet opgemeten. Hoge bloeddruk zit wel in de familie. Had hem zelf nog niet daaraan gelinkt eigenlijk omdat ik juist jarenlang een te lage bloeddruk heb gehad. Maar ben inmiddels wat jaartjes ouder en een vrij stressvolle baan, dus dat zou er misschien mee te maken kunnen hebben?

Verbrande spiesjes op de bbq in je neus :')

Hier ook 's nachts bloedneuzen gehad. Ik werd ook altijd op tijd wakker en haalde nog net de 3 meter naar de badkamer. :') Bij mij zei dat HA ook gelijk dat het misschien aan de bloeddruk lag. Ik heb een iets verhoogde bloeddruk, dus lichte medicatie gekregen en geen bloedneuzen meer gehad.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:02

Als kind zijnde ook erg veel last gehad van bloedneuzen en dat waren ook hel heftige van een halfuur lang. Ik had wat problemen met het stollingsproces, vandaar dat het te pas en te onpas kwam opzetten. Vooral met temperatuurverschillen in de zomer, maar ook in een warme douche. Ook met hooikoorts komt het zo nu en dan nog opzetten, aangezien ik op zo'n dag wel twintig keer nies.

Het is belangrijk om je neus vet te houden met Vaseline, zodat de vaatjes beschermd zijn. Daarnaast je neus goed dichtknijpen en niet tussentijds loslaten. Ik ben er voor 70% overheen gegroeid, maar ik heb het zeker in mijn jeugd als niet fijn ervaren. Dichtbranden was bij mij ook geen optie en er werd verteld door de artsen: ''je groeit er nog wel eens overheen'' ^)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:17

Hier ook, als kind 4 keer dichtgebrand beide neusgaten 2x gaat dan een tijdje goed maar nu is het weer drama en vind ik het wel goed geweest :+

Ik volg daarom ook even

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:29

Vervelend hoor.
De tip van de luchtbevochtiger is hier al vaker gegeven. Dat kan echt helpen.
Ik weet niet of je dat doet hoor, maar ik zou zeker geen neusspray gebruiken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 19:09

Dank voor de reacties allemaal!
Vandaag nu gelukkig pas 1 bloedneus gehad, maar heb mezelf ook wel echt rustig gehouden :)

- Zal inderdaad eens naar die luchtbevochtiger kijken;
- Ik gebruik geen neusspray (en zoals de huisarts navroeg: ook geen drugs :') )
- Ik hoor de suggestie melk stoppen ook regelmatig: ik ben lactose intollerant, dus drink dat sowieso niet :)