Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik zit ook te kijken naar een step. Zou graag een langeafstandsport willen doen samen met de hond. Bikejoring doen we al maar is niet iets wat je uren doet. Eerst viel mijn oog op skeeleren maar ben bang dat dat toch de instabiel is met een hond. Dus nu kijk ik naar steppen. Hond zou naast de step lopen, op asfalt/in de berm.
Mijn oog is (dankzij een mede-bokker) gevallen op deze step: https://stepshop.nl/nl/sportsteps/1583- ... 11396.html
Hebben jullie ervaring hiermee? Of andere adviezen? Mijn budget ligt rond de 350€. Step wordt voornamelijk op asfalt gebruikt maar zou een rondje bos ook wel leuk vinden.
x_Jeanine_x schreef:Kaus schreef:Ik had precies dezelfde twijfel Jeanine! Ben vorige week nog bij een skeelerwinkel geweest om e.e.a. te passen. Maar uiteindelijk toch verder gaan zoeken omdat met skeeleren die hond niet zo veilig mee kan als met steppen.
Jij laat wel je hond mee rennen/ trekken?
Kaus schreef:Ik ben juist op zoek naar een sport om te doen met de hond wat niet wandelen of fietsen is. We fietsen erg veel (op goeie conditie tussen de 10-15km per dag) en voor mijn gevoel ligt het tempo op de step van nature wat lager? Ik vind fietsen met de hond namelijk altijd vrij traag met 10-12km p u. Wat is jullie ervaring met de snelheid van het steppen?
Moon10 schreef:Themba, ik kom zeer regelmatig langs of door Rheden. De kans is best groot dat je mij dan gezien hebt. Ik kom naast mijn teamgenoten van Stepteam Doesburg zelden een andere stepper tegen.
Succes de komende 3 dagen.
Themba schreef:Kwam toevallig dit topic tegen en denk echt dat dit wat voor mij kan zijn.
Heb MS en heb altijd aan wielrennen gedaan. Sinds de diagnose niet meer want ervaar het als belastend. En mijn evenwicht is soms wat wiebelen. Geen goede combinatie met wielrennen.
Als ik dit steppen lees is het minder belastend dan fietsen. Ga mij er eens verder in verdiepen. Mogelijk eens hier in de omgeving bij de verhuur kijken of ik er 1 kan huren voor een langere tijd om te kijken of het wat is.