Steppen; Hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:42

Mooie step.
Ik heb in mijn schuur nog een oude step staan van ooit de Gamma. Die wil ik weer opknappen en dan steppen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:57

Je kan eens kijken op de fb pagina en daar je vraag stellen.

Steppen Steps, voor leden en door leden

Ik zou het niet weten, ik heb geen hond.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:02

Kaus schreef:
Ik zit ook te kijken naar een step. Zou graag een langeafstandsport willen doen samen met de hond. Bikejoring doen we al maar is niet iets wat je uren doet. Eerst viel mijn oog op skeeleren maar ben bang dat dat toch de instabiel is met een hond. Dus nu kijk ik naar steppen. Hond zou naast de step lopen, op asfalt/in de berm.

Mijn oog is (dankzij een mede-bokker) gevallen op deze step: https://stepshop.nl/nl/sportsteps/1583- ... 11396.html

Hebben jullie ervaring hiermee? Of andere adviezen? Mijn budget ligt rond de 350€. Step wordt voornamelijk op asfalt gebruikt maar zou een rondje bos ook wel leuk vinden.

Ik heb een andere Yedoo, de Trexx. Dus ik kan niets over die van de link zeggen, maar de Trexx bevalt goed. Die is wel duurder. Ik heb bij een stepwinkel in Amersfoort er vier uitgeprobeerd en deze beviel goed.
Mijn hond loopt ook naast de step, aan een heupgordel. Off-road vind ik wel iets zwaarder steppen, maar de step is licht en dat merk je ook met steppen.

Kaus

Re: Steppen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:25

Yedoo Trexx kwam ik inderdaad veel tegen op bokt! Moer nog even denken of ik dat er aan uit wil geven. Vind het wel veel geld :$

Er zit ook een stepwinkel in Hasselt (OV) zag ik. Daar ga ik binnenkort even kijken!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:35

Ja, snap ik. Goed dat je binnenkort naar een stepwinkel gaat! Als het kan zou ik op een paar verschillenden een stukje steppen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:54

Ik zit ook al een tijdje te stiekem steps te kijken. Maar mijn teckel ga ik niet laten trekken, honden van m'n schoonouders zijn te lui.
Mijn elektrische fiets pak ik heel graag en kan teckel wel mee....
Dus twijfel heel hard of ik ga steppen voor m'n conditie of toch ga skeeleren :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:56

Ik had precies dezelfde twijfel Jeanine! Ben vorige week nog bij een skeelerwinkel geweest om e.e.a. te passen. Maar uiteindelijk toch verder gaan zoeken omdat met skeeleren die hond niet zo veilig mee kan als met steppen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:14

Kaus schreef:
Ik had precies dezelfde twijfel Jeanine! Ben vorige week nog bij een skeelerwinkel geweest om e.e.a. te passen. Maar uiteindelijk toch verder gaan zoeken omdat met skeeleren die hond niet zo veilig mee kan als met steppen.

Jij laat wel je hond mee rennen/ trekken?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:20

De hond kan ook mee naast de step zonder te laten trekken, net als naast de fiets.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:37

x_Jeanine_x schreef:
Kaus schreef:

Jij laat wel je hond mee rennen/ trekken?

Ja gewoon er naast is het plan. Zodat we wat langer en verder kunnen. Een rustig drafje houden ze toch langer vol dan in volle sprint trekken :))

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:25

Het voordeel van steppen vind ik dat je het hele jaar rond kunt doen, skeeleren wil met slechter weer minder fijn, met takjes, modder, steentje etc op de weg.
Meer de hond steppen heb ik geen ervaring mee, ik heb er 2 maar met steppen laat ik ze thuis, vind de snelheid voor hun te hoog liggen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:51

Ik ben juist op zoek naar een sport om te doen met de hond wat niet wandelen of fietsen is. We fietsen erg veel (op goeie conditie tussen de 10-15km per dag) en voor mijn gevoel ligt het tempo op de step van nature wat lager? Ik vind fietsen met de hond namelijk altijd vrij traag met 10-12km p u. Wat is jullie ervaring met de snelheid van het steppen?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:55

Kwam toevallig dit topic tegen en denk echt dat dit wat voor mij kan zijn.

Heb MS en heb altijd aan wielrennen gedaan. Sinds de diagnose niet meer want ervaar het als belastend. En mijn evenwicht is soms wat wiebelen. Geen goede combinatie met wielrennen.
Als ik dit steppen lees is het minder belastend dan fietsen. Ga mij er eens verder in verdiepen. Mogelijk eens hier in de omgeving bij de verhuur kijken of ik er 1 kan huren voor een langere tijd om te kijken of het wat is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:25

Naar mijn snelheid kan je niet kijken, ik step als een slak. _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:50

Kaus schreef:
Ik ben juist op zoek naar een sport om te doen met de hond wat niet wandelen of fietsen is. We fietsen erg veel (op goeie conditie tussen de 10-15km per dag) en voor mijn gevoel ligt het tempo op de step van nature wat lager? Ik vind fietsen met de hond namelijk altijd vrij traag met 10-12km p u. Wat is jullie ervaring met de snelheid van het steppen?

Ik vind steppen beter passen bij de loopsnelheid van mijn hond dan fietsen, omdat het tempo lager is dan fietsen idd. Met fietsen moet ik langzaam fietsen, maar met steppen kan ik gewoon mijn tempo aan houden. En als mijn hond een stukje rent, dan moet ik flink doorsteppen om haar bij te houden. Maar dat ligt ook aan hoe hard je stept :D

Themba, steppen kan misschien ook wat wiebelig zijn, maar dat is een kwestie van proberen? Huren is een goed idee :) Welke step je huurt kan wel verschil maken. Ik heb toen een kickbike sport g4 gehuurd, maar die was laag en belastend voor mijn polsen (die doen chronisch pijn). Op basis daarvan had ik besloten om geen step te kopen, maar later toch gaan kijken bij een stepwinkel en een yedoo trexx met stuurverhoger gekocht, want die voelde een stuk beter.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:38

Het hangt uiteraard van jezelf en je hond af of het tempo fijn is...
Is zit op gemiddeld 16km/u met uitschieters van rond de 20km/u dat ga ik mijn honden voor langere kilometers niet aan doen.

Gewoon eens uittesten idd Themba, ik weet niet of het minder belastend is dan wielrennen, wel echt Monet dan hardlopen bijvoorbeeld.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:20

Ik huur er morgen 1 voor 3 dagen. Ben heel benieuwd. Nu ik er op let heb ik er opeens al 2 gezien onderweg terwijl ik ze nooit eerder zag op straat

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:24

Themba, ik kom zeer regelmatig langs of door Rheden. De kans is best groot dat je mij dan gezien hebt. Ik kom naast mijn teamgenoten van Stepteam Doesburg zelden een andere stepper tegen.

Succes de komende 3 dagen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:43

Moon10 schreef:
Themba, ik kom zeer regelmatig langs of door Rheden. De kans is best groot dat je mij dan gezien hebt. Ik kom naast mijn teamgenoten van Stepteam Doesburg zelden een andere stepper tegen.

Succes de komende 3 dagen.

Thnx :) grote kans idd dan ja. Al was die in Arnhem een wat oudere man :)
Verbaas mij dat ik ze hier niet vaker zie. Toch heel mooi gebied daarvoor.
Vrouw van oud collega van mijn man zit volgens mij ook bij de groep van Doesburg.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 23:01

Succes Themba, ik ben benieuwd

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:13

Thnx.

Heb hem vanmorgen opgehaald. Kickbike sport. Kreeg goede tips van de verhuurder. Met ook goed nieuws dat als ik het wat vind hij er nog een aantal heeft die voor een klein prijsje weg mogen. Altijd goed nieuws. Vanmorgen naar huis gestopt vooral bult af. Net met oudste zoon rondje gedaan ook bult op. Is echt even de techniek te pakken zien te krijgen en heb een conditie van o,oooo. Morgen maar eens rondje dorp doen. Tot op heden ben ik enthousiast.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:44

Waar zit die verhuurder en wat zijn kleine prijzen :D
Mag in PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:42

Themba schreef:
Kwam toevallig dit topic tegen en denk echt dat dit wat voor mij kan zijn.

Heb MS en heb altijd aan wielrennen gedaan. Sinds de diagnose niet meer want ervaar het als belastend. En mijn evenwicht is soms wat wiebelen. Geen goede combinatie met wielrennen.
Als ik dit steppen lees is het minder belastend dan fietsen. Ga mij er eens verder in verdiepen. Mogelijk eens hier in de omgeving bij de verhuur kijken of ik er 1 kan huren voor een langere tijd om te kijken of het wat is.

Ik heb ook aan wielrennen gedaan en ik kan dat helaas ook niet meer doen. Steppen is op een heel andere manier belastend en ook niet zo blessuregevoelig. Al dacht ik dat eerst ook van wielrennen. :Y)
Ik moet zeggen dat ik het nog iets wiebelig vind als ik wat sneller ga, maar ik doe het ook nog maar net. Wat dan wel fijn is, je staat nu tenminste zo met je voeten op de grond. Geen voeten die vastgeklikt zitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:44

Mibo Malaga gekocht *\o/* Bij de stepwinkel in Hasselt OV. Absoluut een aanrader voor mensen die daar in de buurt zitten. Super eerlijk advies en alle vrijheid om uit te proberen.

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:57

Wat een mooie.
Veel step plezier.