Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Hoeveel wil je afvallen? En hoe wil je dat bereiken en hoe lang wil je er over doen?
Moet je afvallen of wil je gewoon iets minder wegen of strakker in je vel zitten?
Photograph schreef:bigone schreef:Hoeveel wil je afvallen? En hoe wil je dat bereiken en hoe lang wil je er over doen?
Moet je afvallen of wil je gewoon iets minder wegen of strakker in je vel zitten?
10 kilo, door te sporten en me voeding aan te passen, ongeveer 3 maandjes wil ik erover doen. Ik moet afvallen + ik wil een platte buik, begin steeds meer vetrollen te krijgen
Photograph schreef:3 maanden is veel te weinig en heel erg ongezond voor 10 kg.
Photograph schreef:bigone schreef:Hoeveel wil je afvallen? En hoe wil je dat bereiken en hoe lang wil je er over doen?
10 kilo, door te sporten en me voeding aan te passen, ongeveer 3 maandjes wil ik erover doen. Ik moet afvallen + ik wil een platte buik, begin steeds meer vetrollen te krijgen
Blacky94 schreef:Een halve kilo per week is nog steeds geen 3(+)kg per maand.
Ik heb 10 maanden gedaan over 15kg met hier en daar een plateau en soms ook juist een periode waarop t wat harder ging. En hoe dichter ik bij mijn doel kwam, hoe langzamer het ging. Persoonlijk zou ik ook een langere periode pakken, vooral ook om jezelf niet af te beulen en de resultaten op de langere termijn te behouden.
Supervixen schreef:Wat is nu je bmi?
Mizora schreef:Een halve kg per week is prima, maar daarmee kom je niet op 3 maanden (13 weken) uit, maar op 4.5 maand (20 weken).
Ook zie je, als je tegelijkertijd ook begint met trainen (bij mensen die al een tijd trainen is dit effect veel minder tot niet aanwezig) dat je redelijk wat nieuwe spieren opbouwt en door de spierpijn wat vocht vasthoudt, hierdoor heb je tijdelijk soms echte pieken wanneer je vocht vasthoud en verder zie je dat je iets langzamer (of even niet afvalt) dan verwacht op je calorietekort.
Om een halve kg per week af te vallen, moet je tussen de 500 en 600 kcal per dag minder eten dan je verbrandt. Als je normaal 2000kcal verbrand en door iedere dag extra te bewegen (bijvoorbeeld door op je rustdagen = dagen dat je niet naar de sportschool gaat/paardrijd/andere bewegingssporten doet, toch een half uur tot een uur te gaan wandelen normaal tempo) je gemiddeld nog eens 200 tot 300kcal extra verbrand, mag is je aantal kcal dat je per dag (gemiddeld) mag eten 1700 kcal.
Gemiddeld 1700kcal verbranden betekent ook dat je de ene dag 1600kcal mag eten en de andere dag 1800kcal mag eten. Minder dan 1600kcal per dag eten is voor de meeste mensen onverstandig. Als je een dag 2200 kcal eet is er niets verloren gegaan, je komt (i.c.m. die beweging die ik hierboven noemde) niet aan, maar val je die dag ook niets af (aan vet, je kan wel vocht vasthouden of loslaten, waardoor je op de weegschaal wel kan schommelen. Zeker als je die extra kcal binnen heb gekregen door zoute dingen te eten).
[ [url=m/uDSbTh.png]Afbeelding[/url] ]
Is dit qua grafiek een beetje wat je zoekt? Je zou dan per week op het lijntje je gewichten kunnen zetten, dan zie je hoe de trend is van je gewichtsverlies. Een grafiek maken per dag kan je via dezelfde methode maken, maar is niet zo als plaatje te uploaden want dat wordt veel te lang.
Dilan93 schreef:Photograph schreef:Achja, werd k maar geopereerd aan me neus, toen was k 10 kilo in 2 weken afgevallen dankzij de antibiotica
Waarom zou je dat willen?