Afvalschema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:47

Hoeveel wil je afvallen? En hoe wil je dat bereiken en hoe lang wil je er over doen?
Moet je afvallen of wil je gewoon iets minder wegen of strakker in je vel zitten?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:49

Photograph schreef:
Relaxed schreef:
Daar heb je toch apps voor, zijn er 1000en van..

Ik hou niet van digitaall

Nou dan pak je een vel ruitjespapier, een liniaal en een potlood.

X-as met datum en Y-as met gewicht.

Makkelijker wordt het niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:05

Photograph schreef:
Relaxed schreef:

Volgens mjj is dit forum ook digitaal :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:11

Photograph schreef:
Relaxed schreef:

Heb je over mijn bericht heen gelezen??

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:38

bigone schreef:
Hoeveel wil je afvallen? En hoe wil je dat bereiken en hoe lang wil je er over doen?
Moet je afvallen of wil je gewoon iets minder wegen of strakker in je vel zitten?

10 kilo, door te sporten en me voeding aan te passen, ongeveer 3 maandjes wil ik erover doen. Ik moet afvallen + ik wil een platte buik, begin steeds meer vetrollen te krijgen

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:43

Photograph schreef:
bigone schreef:

10 kilo, door te sporten en me voeding aan te passen, ongeveer 3 maandjes wil ik erover doen. Ik moet afvallen + ik wil een platte buik, begin steeds meer vetrollen te krijgen

3 maanden is veel te weinig en heel erg ongezond voor 10 kg.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:45

3 maanden is veel te weinig en heel erg ongezond voor 10 kg.[/quote]

Dat is uitgerekent 0,10 kg per dag afvallen.. Ik denk dat dat wel prima is toch? Ik sport namelijk best veel. Als ik een weekje goed sport en me aan me dieet houd, val ik 0,5 per week af.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:50

Halve kg per week is prima. :j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:53

Photograph schreef:
3 maanden is veel te weinig en heel erg ongezond voor 10 kg.

Dat is uitgerekent 0,10 kg per dag afvallen.. Ik denk dat dat wel prima is toch? Ik sport namelijk best veel. Als ik een weekje goed sport en me aan me dieet houd, val ik 0,5 per week af.[/quote]

Afvallen gaat niet in een dalende rechte lijn. Soms val je 0.2 kg per week af en kom je de volgende week weer 1 kg aan en dan val je een week 0.8 kg af en dit is heel normaal. Je maakt het voor jezelf alleen moeilijk als je zo'n korte periode neemt, want dan moet je flink minder eten en ook flink sporten. Op ten duur ga je dan alleen maar sterke drang naar eten krijgen. Dit kan resulteren in eetbuien waarbij je waarschijnlijk uiteindelijk meer gaat wegen dan het gewicht waar je mee bent begonnen.

Ik zou zeggen minimaal 6 maanden voor 10 kg.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:36

Een halve kilo per week is nog steeds geen 3(+)kg per maand.

Ik heb 10 maanden gedaan over 15kg met hier en daar een plateau en soms ook juist een periode waarop t wat harder ging. En hoe dichter ik bij mijn doel kwam, hoe langzamer het ging. Persoonlijk zou ik ook een langere periode pakken, vooral ook om jezelf niet af te beulen en de resultaten op de langere termijn te behouden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:19

Photograph schreef:
bigone schreef:

Zo werkt het niet. Ik weet niet hoeveel je momenteel weegt, maar afvallen gaat inderdaad niet in een consequente lijn. Focus je eerst maar eens op een aantal kilo's, een platte buik komt daarna wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:33

Wat is nu je bmi?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:05

Een halve kg per week is prima, maar daarmee kom je niet op 3 maanden (13 weken) uit, maar op 4.5 maand (20 weken).

Ook zie je, als je tegelijkertijd ook begint met trainen (bij mensen die al een tijd trainen is dit effect veel minder tot niet aanwezig) dat je redelijk wat nieuwe spieren opbouwt en door de spierpijn wat vocht vasthoudt, hierdoor heb je tijdelijk soms echte pieken wanneer je vocht vasthoud en verder zie je dat je iets langzamer (of even niet afvalt) dan verwacht op je calorietekort.

Om een halve kg per week af te vallen, moet je tussen de 500 en 600 kcal per dag minder eten dan je verbrandt. Als je normaal 2000kcal verbrand en door iedere dag extra te bewegen (bijvoorbeeld door op je rustdagen = dagen dat je niet naar de sportschool gaat/paardrijd/andere bewegingssporten doet, toch een half uur tot een uur te gaan wandelen normaal tempo) je gemiddeld nog eens 200 tot 300kcal extra verbrand, mag is je aantal kcal dat je per dag (gemiddeld) mag eten 1700 kcal.

Gemiddeld 1700kcal verbranden betekent ook dat je de ene dag 1600kcal mag eten en de andere dag 1800kcal mag eten. Minder dan 1600kcal per dag eten is voor de meeste mensen onverstandig. Als je een dag 2200 kcal eet is er niets verloren gegaan, je komt (i.c.m. die beweging die ik hierboven noemde) niet aan, maar val je die dag ook niets af (aan vet, je kan wel vocht vasthouden of loslaten, waardoor je op de weegschaal wel kan schommelen. Zeker als je die extra kcal binnen heb gekregen door zoute dingen te eten).

Afbeelding

Is dit qua grafiek een beetje wat je zoekt? Je zou dan per week op het lijntje je gewichten kunnen zetten, dan zie je hoe de trend is van je gewichtsverlies. Een grafiek maken per dag kan je via dezelfde methode maken, maar is niet zo als plaatje te uploaden want dat wordt veel te lang.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:37

Needje schreef:
Halve kg per week is prima. :j

Precies, dat dacht ik ook al!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:39

Blacky94 schreef:
Een halve kilo per week is nog steeds geen 3(+)kg per maand.

Ik heb 10 maanden gedaan over 15kg met hier en daar een plateau en soms ook juist een periode waarop t wat harder ging. En hoe dichter ik bij mijn doel kwam, hoe langzamer het ging. Persoonlijk zou ik ook een langere periode pakken, vooral ook om jezelf niet af te beulen en de resultaten op de langere termijn te behouden.

En als ik een platte buik krijg? Dus me nog niet zo zeer bezig ga houden net gewicht? Ik zie namelijk wel dat t moeilijk is om buikvet in 3 maanden weg te krijgen

Supervixen schreef:
Wat is nu je bmi?

Dat weet ik niet zo uit me hoofd, maar wel dat die te zwaar is

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:41

Mizora schreef:
Een halve kg per week is prima, maar daarmee kom je niet op 3 maanden (13 weken) uit, maar op 4.5 maand (20 weken).

Ook zie je, als je tegelijkertijd ook begint met trainen (bij mensen die al een tijd trainen is dit effect veel minder tot niet aanwezig) dat je redelijk wat nieuwe spieren opbouwt en door de spierpijn wat vocht vasthoudt, hierdoor heb je tijdelijk soms echte pieken wanneer je vocht vasthoud en verder zie je dat je iets langzamer (of even niet afvalt) dan verwacht op je calorietekort.

Om een halve kg per week af te vallen, moet je tussen de 500 en 600 kcal per dag minder eten dan je verbrandt. Als je normaal 2000kcal verbrand en door iedere dag extra te bewegen (bijvoorbeeld door op je rustdagen = dagen dat je niet naar de sportschool gaat/paardrijd/andere bewegingssporten doet, toch een half uur tot een uur te gaan wandelen normaal tempo) je gemiddeld nog eens 200 tot 300kcal extra verbrand, mag is je aantal kcal dat je per dag (gemiddeld) mag eten 1700 kcal.

Gemiddeld 1700kcal verbranden betekent ook dat je de ene dag 1600kcal mag eten en de andere dag 1800kcal mag eten. Minder dan 1600kcal per dag eten is voor de meeste mensen onverstandig. Als je een dag 2200 kcal eet is er niets verloren gegaan, je komt (i.c.m. die beweging die ik hierboven noemde) niet aan, maar val je die dag ook niets af (aan vet, je kan wel vocht vasthouden of loslaten, waardoor je op de weegschaal wel kan schommelen. Zeker als je die extra kcal binnen heb gekregen door zoute dingen te eten).

[ [url=m/uDSbTh.png]Afbeelding[/url] ]

Is dit qua grafiek een beetje wat je zoekt? Je zou dan per week op het lijntje je gewichten kunnen zetten, dan zie je hoe de trend is van je gewichtsverlies. Een grafiek maken per dag kan je via dezelfde methode maken, maar is niet zo als plaatje te uploaden want dat wordt veel te lang.

Heb super veel aan deze informatie, thanks!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:52

Photograph schreef:
bigone schreef:

Ik wil je niet ontmoedigen, maar 3 maanden is veel te kort om 10 kilo af te vallen op een gezonde manier en ook nog een platte buik te krijgen.

Ik zou er geen tijdlabel op plakken. Je wilt afvallen en uiteindelijk op gewicht blijven lijkt me? Dan is het belangrijkste dat je je levensstijl aanpast. Klinkt heel cliché, maar er is geen gezonde quick fix om een gezond gewicht te krijgen en te houden.

Om nog maar te zwijgen over dat een platte buik te maken heeft met je bouw en vetpercentage. Ik heb zelf een prima gewicht, maar zeker nog geen platte buik. Daarvoor moet ik mijn vetpercentage onder de 20% krijgen.
Is mogelijk, maar dan moet ik heel stipt op mijn voeding en training gaan letten.

Als je 10 kg kwijt wilt, kun je heg beste focussen op langzaam afvallen zonder te weinig te gaan eten. Hou je het langst vol :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:00

Achja, werd k maar geopereerd aan me neus, toen was k 10 kilo in 2 weken afgevallen dankzij de antibiotica ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:02

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat dat niet gezond is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:02

Shaggy09 schreef:
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat dat niet gezond is.

Wat niet gezond is?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:11

Van antibiotica 10 kilo afvallen in 2 weken tijd...

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:12

Shaggy09 schreef:
Van antibiotica 10 kilo afvallen in 2 weken tijd...

Logisch dat ik daar 10 kilo van afviel. Ik kon alleen maar vla de hele dag door eten. Alles wat erin ging kotste ik er weer uit behalve vla. Wat verwacht je dan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:14

Photograph schreef:
Achja, werd k maar geopereerd aan me neus, toen was k 10 kilo in 2 weken afgevallen dankzij de antibiotica ;)

Waarom zou je dat willen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:16

Goh dat snap ik. Maar ik hoop dat je snapt dat dat niet the way to go is.
Overigens vind ik het nog heel veel voor twee weken tijd, 10 kilo.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:17

Dilan93 schreef:
Photograph schreef:

Waarom zou je dat willen?

Had er nog een extra smiley bijgedaan zodat mensen zagen dat die reactie niet serieus bedoeld was, maar blijkbaar begrijpen mensen het met een smiley nóg niet