Vinden jullie dit een burn-out achtig iets klinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:42

Deugenietje schreef:
Ik heb de testuitslag nog steeds niet,

Wordt gek van mezelf.

Kan me draai totaal niet vinden.

Kan nergens rust in vinden.

Die uitslag is maar een uitslag.

Die onderste drie regels is pas ECHT een uitslag. Je eigen gevoel liegt je niet voor!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:16

Sinds 3 dagen slaap medicatie slaapi k weer van 10 tot 9

Kan me draai niet vinden.

Het liefst ga ik fietsen, kmers

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:40

11 uur slapen? Is vaak teveel voor een mens, dan word je vaak nog vermoeider. Ik zou kijken of je 9 uur slaap kan aanhouden, en wat vroeger opstaan. Voor het slapen gaan een boekje lezen, geen beeld, dat geeft meer rust en minder prikkels. Met opstaan meteen douchen, ontbijten, dan iets voor ontspanning (fietsen bijvoorbeeld) dan lunchen etc. Probeer een goed ritme te creeeren. In het begin erg moeilijk maar uiteindelijk zul je er baat bij hebben (ik heb makkelijk praten, heb zelf momenteel ook totaal geen ritme maar dat komt door andere zaken). Kijk of je bijvoorbeeld ook kan tekenen, schilderen, fotograferen , koken of knutselen, wat je ook maar leuk lijkt of in elk geval enigszins ontspanning geeft. Afleiding is heel belangrijk. Jouw klachten komen op mij eerder over als depressie maar ben geen psycholoog dus alleen die kan je een eventuele diagnose geven. Maar suïcidaal past niet echt in het burn out plaatje. Vind het wel goed dat je er over wilt praten met anderen, want dat is de eerste stap.

Janneke2

Re: Vinden jullie dit een burn-out achtig iets klinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:24

Met 'slaapmedicatie' heeft het weinig zin om een ritme te willen aanhouden...

Aanhalingstekens, omdat er veel verschillende soorten zijn - en bijvoorbeeld de valium groep versuft wel, maar geneest niets.

Heb je gerichte begeleiding met betrekking tot je onrust...?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:12

Deugenietje schreef:
Sinds 3 dagen slaap medicatie slaapi k weer van 10 tot 9

Kan me draai niet vinden.

Het liefst ga ik fietsen, kmers

Heb je een diagnose? Gezien je begeleid woont. Passen deze symptomen daarbij? Is er iets veranderd aan bv medicatie waardoor je je zo kan voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:16

Rennie89 schreef:
11 uur slapen? Is vaak teveel voor een mens, dan word je vaak nog vermoeider. Ik zou kijken of je 9 uur slaap kan aanhouden, en wat vroeger opstaan. Voor het slapen gaan een boekje lezen, geen beeld, dat geeft meer rust en minder prikkels. Met opstaan meteen douchen, ontbijten, dan iets voor ontspanning (fietsen bijvoorbeeld) dan lunchen etc. Probeer een goed ritme te creeeren. In het begin erg moeilijk maar uiteindelijk zul je er baat bij hebben (ik heb makkelijk praten, heb zelf momenteel ook totaal geen ritme maar dat komt door andere zaken). Kijk of je bijvoorbeeld ook kan tekenen, schilderen, fotograferen , koken of knutselen, wat je ook maar leuk lijkt of in elk geval enigszins ontspanning geeft. Afleiding is heel belangrijk. Jouw klachten komen op mij eerder over als depressie maar ben geen psycholoog dus alleen die kan je een eventuele diagnose geven. Maar suïcidaal past niet echt in het burn out plaatje. Vind het wel goed dat je er over wilt praten met anderen, want dat is de eerste stap.
Voor sommigen ook onmogelijk. Mentale klachten kunnen je dusdanig vermoeid maken dat je die 11 uur slaap nodig hebt, en ook van slaapmedicatie kun je soms lange nachten maken. Dan is een wekker zetten en je zelf uit bed trappen eerder contraproductief dan helpend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:35

Hangt natuurlijk van de situatie af uiteraard, maar voor het gros van de mensen met bijvoorbeeld depressieve klachten is regelmaat en ritme heel belangrijk.

Hoop voor ts dat zij de juiste hulp krijgt en een manier vind om weer er boven op te komen :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:44

Van 10 tot 9 slapen is toch ook een ritme? ;) Was het van half 4 's nachts tot diep in de middag geweest, akkoord, maar gezien de problematiek van de TS en het feit dat ze slaapmedicatie slikt, vind ik de lange nachten niet wereldschokkend en de tijden waarop ze slaapt ook niet. :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 10:25

IK heb autisme.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:24

.... dat is natuurlijk een diagnose, autisme. (Al is het een ruim begrip.)
Maar de ellende die je meldde in je openingspost is geen autisme.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:14

De ellende is misschien terug te voeren op autistic burnout, maar dat is beter/preciezer vast te stellen door dit face-to-face te bespreken met een begeleider die je goed kent.