Rennie89 schreef:11 uur slapen? Is vaak teveel voor een mens, dan word je vaak nog vermoeider. Ik zou kijken of je 9 uur slaap kan aanhouden, en wat vroeger opstaan. Voor het slapen gaan een boekje lezen, geen beeld, dat geeft meer rust en minder prikkels. Met opstaan meteen douchen, ontbijten, dan iets voor ontspanning (fietsen bijvoorbeeld) dan lunchen etc. Probeer een goed ritme te creeeren. In het begin erg moeilijk maar uiteindelijk zul je er baat bij hebben (ik heb makkelijk praten, heb zelf momenteel ook totaal geen ritme maar dat komt door andere zaken). Kijk of je bijvoorbeeld ook kan tekenen, schilderen, fotograferen , koken of knutselen, wat je ook maar leuk lijkt of in elk geval enigszins ontspanning geeft. Afleiding is heel belangrijk. Jouw klachten komen op mij eerder over als depressie maar ben geen psycholoog dus alleen die kan je een eventuele diagnose geven. Maar suïcidaal past niet echt in het burn out plaatje. Vind het wel goed dat je er over wilt praten met anderen, want dat is de eerste stap.
Voor sommigen ook onmogelijk. Mentale klachten kunnen je dusdanig vermoeid maken dat je die 11 uur slaap nodig hebt, en ook van slaapmedicatie kun je soms lange nachten maken. Dan is een wekker zetten en je zelf uit bed trappen eerder contraproductief dan helpend.