Overgang thuiswerken naar op locatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:18

brokjes schreef:
Wat voor banen hebben jullie (de mensen die mogen blijven thuiswerken)? :+
Ik wil dit ook voor een (groot) deel blijven doen.

Overheid en daarvoor op een leerinstituut en daarvoor nog een andere kantoorbaan. Zoals ik al schreef heb ik die optie al vanaf 2010. Maar wel altijd agenda afhankelijk hoor. Het kan echt niet zo zijn dat ik meerdere vergaderingen per week mis omdat ik thuis wil werken. Als mijn aanwezigheid nodig is dan moet ik er gewoon zijn. Maar dat is zelden 8 uur per dag.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:42

Wat bij mijn stageplek trouwens ook niet helpt is dat we de gehele dag een mondkapje op moeten :+ word je ook niet veel helderder van

s1993

Re: Overgang thuiswerken naar op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:53

Grappig hoe iedereen dit anders ervaart, ik kan niet wachten tot ik weer naar kantoor mag!! Ben in november nog 1x geweest en het was echt alsof ik een uitje had.

Scheelt wel dat het voor mij 20min fietsen is, hoef dan niet in de auto. Ik krijg echt energie van werken op kantoor maar thuis ben ik gaar aan het einde van de dag...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:54

Ik werk in de ICT, dus thuiswerken hoeft straks ook geen probleem te zijn. Echter ben ik freelancer, dus ik pas me vaak aan aan de norm binnen het bedrijf.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 18:00

s1993 schreef:
Grappig hoe iedereen dit anders ervaart, ik kan niet wachten tot ik weer naar kantoor mag!! Ben in november nog 1x geweest en het was echt alsof ik een uitje had.

Scheelt wel dat het voor mij 20min fietsen is, hoef dan niet in de auto. Ik krijg echt energie van werken op kantoor maar thuis ben ik gaar aan het einde van de dag...

Ik denk dat het ook een kwestie van balans is.. toen ik veel thuis zat voelde ook iedere "afspraak" oid als een uitje. Maar met 5 dagen op kantoor (of meer) is weer het tegenovergestelde.

Ik denk dat zoals sommige mensen zeggen, enkele dagen op kantoor en enkele dagen thuis heel goed werkt :) al verschilt dat natuurlijk wel per persoon

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:01

Ik kijk er ook naar uit om weer vaker naar kantoor te mogen. Vorig jaar zomer ging ik twee dagen per week en dat was echt hemels. Mijn plan is om straks 3 dagen kantoor en 1 á 2 dagen thuis (ik werk 4 om 5 dagen). Ik merk overigens ook tijdens mijn werk als interne auditor (wat nu even op een laag pitje staat vanwege de lockdown) dat ik na een paar dagen op pad, het ook heerlijk vond om even thuis een dagje 'op te laden'.

Thuiswerken was bij ons overigens ook al flink ingebed in de organisatie. Ik werk bij de NS.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:09

In de eerste lockdown in maart was ik dagelijks in mijn eentje op kantoor, dat vond ik heerlijk. Inmiddels komen er meer mensen naar kantoor en vind ik het steeds prettiger worden om thuis te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:11

brokjes schreef:
Online marketing. :)

Ik ben thuiswerkend begonnen en heb nog helemaal niemand van mijn collega's in levenden lijve ontmoet. Ik kijk er wel naar uit om één of twee dagen per week op kantoor te werken, maar volle bak hoeft van mij inderdaad ook niet zo nodig. Ik had vandaag een kennismaking met twee mensen via Teams, dat een uur duurde, en ik was beduidend vermoeider dan wanneer ik gewoon lekker door kan werken en af en toe via de chat of tijdens een vergadering mensen spreek. Tegelijkertijd mis ik het ook wel een beetje om af en toe gewoon even met iemand te kunnen kletsen tussendoor. Als ik tien minuten uit het raam zit te staren voel ik me toch bezwaarder dan wanneer ik tien minuten met een collega sta te praten bij de koffieautomaat. :+

Ik zou het zelf vooral heel fijn vinden als ik in de toekomst ook gewoon vanaf een andere locatie kan werken en eens per x aantal weken een paar dagen naar kantoor ga, maar ik weet niet of dat tegen die tijd nog mogelijk gaat zijn vanuit het bedrijf. Maar zeker voor de wintermaanden zou dat echt ideaal zijn. :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:17

brokjes schreef:

Ik ben service coördinator / werkvoorbereider bij een van de grootse bouwbedrijven van Nederland :)

Ik werk al een jaar thuis en dat bevalt uitstekend :D
ik ga 2 x in de maand naar kantoor, ik hoop dat dit zo blijft!

Maar idd een kantoordag vreet meer energie.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:23

Ik zit sinds maart fulltime thuis, ben 2 dagen op kantoor geweest sindsdien.
Ik werk 3 dagen en zal mochten we weer naar kantoor mogen 2 dagen thuis blijven werken, ik merk dat ik veel productiever ben thuis en niet telkens van mijn werk gehouden wordt. (oke, behalve toen kind ook thuis was)

Moet wel zeggen, wij zijn afgelopen zomer verhuist en daarvoor werkte ik in de woonkamer en dat vond ik wel naar, had het idee dat ik constant in dezelfde ruimte aan het leven was. Nu heb ik een werkkamer en ik trek na het werk de deur dicht en dan ben ik thuis :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:35

Ik werk sinds half december volledig thuis. Aan de ene kant begint het te wennen, aan de andere kant begint het te vervelen. Ik werk nog niet zo lang voor mijn huidige project, dus het teamgevoel was er sowieso nog niet echt en dat mis ik behoorlijk. Het inwerken en de onderlinge communicatie gaan best moeizaam zo.

Van mijn werkgever heb ik een schitterende thuiswerkplek gekregen, dus ik blijf sowieso wel één of twee dagen in de week thuiswerken, als op kantoor werken weer mag. Maar ik zou best graag weer op kantoor willen werken. Dan klaag ik zelfs niet meer over woon-werk fietstochtjes in de regen (nou ja, uiteindelijk wel weer ;) )

Ik werk als administratief medewerker voor een bouwbedrijf, dus ik kan op zich prima thuiswerken.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:08

Ik mag volgende week na 12 weken weer voor de klas staan. Ik kijk er naar uit en zie er tegenop. Het is heel fijn om al die leerlingen weer live te zien en interactie te hebben enz. Aan de andere kant weet ik dat het onwijs veel energie gaat vreten en ik er zeker van ben dat ik echt gesloopt ben na een dag. Ik heb 12 weken lang thuis vanuit de woonkamer gewerkt, dus een totaal andere setting.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:41

Ik ben in september thuiswerkend begonnen op de klantenservice van een zorgverzekeraar.

Heb de baan aangenomen omdat ze mensen zochten voor de eindejaarsdrukte die thuis wilden werken. In januari verlenging voor een jar gekregen, maar wel de voorwaarde gesteld dat ik max 1x per week naar kantoor hoef te komen als het weer mag (kantoor is 2u met het OV voor mij, enkele reis).

Wat ik na dit jaar ga doen weet ik niet. Een andere richting dan KS lijkt me fijn, maar ik mis nogal wat aan diploma's, dus heb vrij weinig mogelijkheden. Plus dat de banen ook niet voor het oprapen liggen

EllivG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:45

Dieselpaard schreef:
Ik mag volgende week na 12 weken weer voor de klas staan. Ik kijk er naar uit en zie er tegenop. Het is heel fijn om al die leerlingen weer live te zien en interactie te hebben enz. Aan de andere kant weet ik dat het onwijs veel energie gaat vreten en ik er zeker van ben dat ik echt gesloopt ben na een dag. Ik heb 12 weken lang thuis vanuit de woonkamer gewerkt, dus een totaal andere setting.

Heel herkenbaar wat je zegt! Ik sta ook voor de klas en het is zo'n dubbel gevoel. Ik weet nu al dat ik weer heel anders met mijn energie om moet gaan, omdat er op school gewoon veel meer prikkels zijn en het veel chaotischer is.
Aan de andere kant ben ik ook heel blij om mijn leerlingen straks weer in het echt te zien *\o/*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:47

Aan het begin van de Coronacrisis heb ik een maand of 3 alleen thuis gewerkt, ergens vanaf de zomer konden we toen volgens rooster 1 dag in de week naar kantoor. Dat is nu nog steeds zo.

Ik zou denk ik graag uiteindelijk 50/50 willen werken, half thuis, half kantoor. 1 dag kantoor en 3 thuis is ook prima. Ik zie mijzelf niet helemaal weer terug naar kantoor gaan, op de een of andere manier past dat niet meer in mijn leven :') :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:49

Apple schreef:
Aan het begin van de Coronacrisis heb ik een maand of 3 alleen thuis gewerkt, ergens vanaf de zomer konden we toen volgens rooster 1 dag in de week naar kantoor. Dat is nu nog steeds zo.

Ik zou denk ik graag uiteindelijk 50/50 willen werken, half thuis, half kantoor. 1 dag kantoor en 3 thuis is ook prima. Ik zie mijzelf niet helemaal weer terug naar kantoor gaan, op de een of andere manier past dat niet meer in mijn leven :') :))

Ik heb dat ook hoor.

Denk dat heel veel mensen er nu helemaal op ingesteld zijn om thuis te werken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:56

Dilan93 schreef:
Apple schreef:

Ik heb dat ook hoor.

Denk dat heel veel mensen er nu helemaal op ingesteld zijn om thuis te werken

Absoluut mee eens!
Inplaats van een praatje pot (met die ene collega die je wil ontlopen) bij het koffie apparaat hang ik nu even snel een wasje op.
Of gooi ik de stofzuiger door de woonkamer als ik wacht tot de meeting begint omdat we moetenw achten op die paar collega's die weer te laat zijn etc.

Alles is zooo veel efficienter. Plus dat ik ook gewoon meer gedaan krijg op een dag. En dan niet alleen in huis maar ook wat werk betreft.