Dubbele rug hernia, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 10:56

Ik heb inderdaad een casemanager van de bedrijfsarts. Maar zijn vaak niet bereikbaar, enkel op afspraak.

Door de pijn heen lopen doe ik al.. aangezien ik MOET werken. Zo bijzonder eigenlijk.

Ik krijg overigens 80% uitbetaald en aangevuld tot het minimumloon. Geen idee of dat zo mag?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:14

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Re: Dubbele rug hernia, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:38

Tenzij cao anders aangeeft!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:57

Én die 80% geldt alleen op niet gewerkte uren.
Elk gewerkt uur is 100 %

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 12:25

Akshay schreef:
Elk gewerkt uur is 100 %

Zou dat ook zo zijn als ik niet zo productief ben als normaal? Dus normaliter ben ik 100% productief dat uur en nu 70/75%? Soms 60/65% uiteraard. Wanneer ik niet productief ben zet ik ook mijn uren uit natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:33

Nowiexx schreef:
Ik heb inderdaad een casemanager van de bedrijfsarts. Maar zijn vaak niet bereikbaar, enkel op afspraak.

Door de pijn heen lopen doe ik al.. aangezien ik MOET werken. Zo bijzonder eigenlijk.

Ik krijg overigens 80% uitbetaald en aangevuld tot het minimumloon. Geen idee of dat zo mag?

Heel bijzonder.
Volgens mij bestaat er geen verplichting om te moeten werken in de ziektewet.
... er is op gegeven moment wel het oordeel van de arboarts, maar dat is niet het een en het al.
Bovendien is er sprake van een nieuw feit.

Hoogste tijd voor de vakbond!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:37

Nowiexx schreef:
Akshay schreef:
Elk gewerkt uur is 100 %

Zou dat ook zo zijn als ik niet zo productief ben als normaal? Dus normaliter ben ik 100% productief dat uur en nu 70/75%? Soms 60/65% uiteraard. Wanneer ik niet productief ben zet ik ook mijn uren uit natuurlijk.

Dat zou ik laten uitzoeken daar durf ik niet zo op in te gaan.

Mijn vorige werkgever wilde mij weg toen ik herstelde van mijn operatie. Ik hoefde niet meer te komen maar was dus ook niet beter. Zat op 70% salaris in ziektewet. Echter ondanks dat zij me niet wilden laten werken moesten ze wel steeds meer uren aan 100% betalen. Want uren die je werkt ben je niet ziek.

Nou had ik ook geen goede werkrelatie meer te beschermen want die was er niet meer. Maar ik had daarvoor wel 6 maanden door gewikkeld op tramadol met een verlamd been. En dit was mijn dank ;)
Ik Heb rechtsbijstand en zij hebben voor mij de boel geregeld. :)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:07

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen nog steeds zolang door moeten lopen met een (dubbele) hernia...
Mijn moeder is na een eerdere operatie heel lang aan het lijntje gehouden door een neuroloog, opereren zouden ze toch geen 2e keer doen enz.
Nadat ze eindelijk toch een verwijzing had voor neurochirurg met spoed geopereerd want de hernia bleek zo groot dat hij bijna door de dura heen drukte. Deze is geraakt met opereren, moeder heeft een week plat moeten liggen. Heeft na dit traject zoveel schade opgelopen dat ze nooit meer goed loopt, niet lang kan zitten/liggen enz. Na een revalidatie traject nu als laatste optie een neurostimulator maar pijnvrij gaat ze nooit meer worden..

TS laat je alsjeblieft niet met makkelijke adviezen afschepen, ga zeker niet akkoord met alleen pijnpoli/pijnstillers maar laat de neurochirurg een MRI beoordelen, sterkte!

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 13:34

Update...
Ziekenhuis heeft een wachttijd van 4 maand voor een operatie. Bergman clinics wordt ook vergoed door mijn zorgverzekeraar en heeft een wachttijd van 4 tot 6 weken (gelukkig). Nu ga ik alle papierwerk in orde maken zodat ik een consult bij hen kan inplannen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:45

Nowiexx schreef:
Update...
Ziekenhuis heeft een wachttijd van 4 maand voor een operatie. Bergman clinics wordt ook vergoed door mijn zorgverzekeraar en heeft een wachttijd van 4 tot 6 weken (gelukkig). Nu ga ik alle papierwerk in orde maken zodat ik een consult bij hen kan inplannen.

En duitsland? Dr Simons?

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 10:39

Wordt allemaal niet vergoed.. enkel Bergman clinics.. :(

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:49

Nowiexx schreef:
Update...

Ach nee zo lang?? Het kan toch niet gezond zijn om zo lang met pijn en pittige medicatie rond te lopen? Ik schrik ervan :oo ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en ben doorverwezen voor een mri. Ook die heeft een flinke wachttijd hoorde ik. Probeer morgen weer even contact op te nemen met mijn verzekering want ik hoor van meerdere mensen dat die nog weleens wat vaart ergens achter kunnen zetten. Maar met dat afschalen van de reguliere zorg zal dit ook weinig helpen denk ik.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 09:04

Klopt inderdaad. Het is ook omdat ze de normale zorg gaan afschalen, wij minder snel geholpen worden helaas. Waarvoor mag jij onder de mri? Mijn moeder mag ook nog een rondje mri en de wachttijd was inderdaad 4 maand. Echt absurd :(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:08

Mijn vriend heeft gisteren te horen gekregen dat hij een dubbele hernia heeft en moet ook geopereerd worden. Hij is 6 mei al aan de beurt, ook bij Bergman Clinics.

Echt supersnel allemaal, echt heel fijn.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 12:51

Caresse07 schreef:
Mijn vriend heeft gisteren te horen gekregen dat hij een dubbele hernia heeft en moet ook geopereerd worden. Hij is 6 mei al aan de beurt, ook bij Bergman Clinics.

Echt supersnel allemaal, echt heel fijn.

Ow jeetje dat is inderdaad heel snel! Ik heb 28 april pas een intake en dan hoor ik meer.

Ontzettend fijn dat hij al zo snel aan de beurt is zeg!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:57

Ja wij waren allebei ook verbaasd dat het allemaal zo snel gaat.

Maar ook wel heel fijn dat ze snel iets aan zijn pijn gaan doen.

Ligt misschien ook aan de locatie of het wat sneller gaat, geen idee.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:58

Ik heb al lange tijd last van een zenuw en kan sinds gisteren alleen nog maar op mn buik liggen. De huisarts vermoed ischias of een hernia en daarvoor moet een mri gemaakt worden. Ik heb diclofenac en tramadol ( en paracetamol) gekregen maar dat helpt geen zier, dus vraag me af hoe ik die mri doorkom als ik zo lang op mijn rug moet liggen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:31

har166 schreef:
Ik heb al lange tijd last van een zenuw en kan sinds gisteren alleen nog maar op mn buik liggen. De huisarts vermoed ischias of een hernia en daarvoor moet een mri gemaakt worden. Ik heb diclofenac en tramadol ( en paracetamol) gekregen maar dat helpt geen zier, dus vraag me af hoe ik die mri doorkom als ik zo lang op mijn rug moet liggen.

De kunst is om tot ontspanning te komen. Radio aan, ogen dicht en wist dat vijf songs luisteren genoeg moest zijn om de tijd door te komen. Dat helpt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:59

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met een neuroloog. Afgelopen donderdag heb ik de mri gehad, was goed te doen, maar heb inmiddels ook andere medicatie. Vervolgens werd ik vrijdag gebeld dat er een flinke hernia zat en dat ik 14 mei terecht kon bij de neuroloog. Dus nu zit ik me af te vragen wat ik daar moet doen aangezien ik overal lees en hoor dat een hernia vanzelf weer overgaat. Kan iemand me vertellen wat ik eigenlijk bij een neuroloog te zoeken heb :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:08

als het zo simpel was....en hernia gaat lang niet altijd vanzelf over

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:17

Mijn vriend wordt donderdag geopereerd aan een dubbele hernia, het gaat niet altijd vanzelf weg en dan is de neuroloog toch de persoon waar je moet zijn ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:20

Moeder van schoonzoon dacht ook dat de hernia wel weg zou gaan, heb haar nog gewaarschuwd om weer aan de bel te trekken maar nee. Heeft nu een beugel om haar been door ernstig beschadigde zenuw. Ja de hernia ging inderdaad van zelf over.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:23

Nowiexx schreef:
Wordt allemaal niet vergoed.. enkel Bergman clinics.. :(

Hier ben ik de eerste keer geopereerd, ik zou er goed over nadenken. Dit was 6 jaar geleden. Al die tijd bleef ik pij houden.

Conclusie er zat nu een dubbele deze heb ik afgelopen februari kunnen laten verwijderen.

Zal nooit meer pijnloos zijn, echt denk goed na voordat jij je laat opereren. Heel veel sterkte!