(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:28

Ik had een aantal weken terug geen antistoffen (doe ook mee aan een interne studie mbt het vaccineren en de antistoffen die je opbouwt, vandaar dus een test voor vaccinatie). Dus nooit covid gehad (of de antistoffen moeten al verdwenen zijn maar denk het niet). Heeft het daarmee te maken? Iets volledig nieuws/onbekend in je lichaam? Het kan natuurlijk.

Ik vind het ook wel tegenvallen, heb al een heel resem vaccins gehad maar dit nog nooit meegemaakt. Maar zoals gezegd is het nieuw voor het lichaam natuurlijk. En ik vermoed dat covid op zich krijgen nog een tikje erger is.

Mijn arm voel ik overigens bijna niks meer van.. is toch iets :Y)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:30

Op 8 maart krijg ik de eerste prik, eindelijk *\o/*
Maar ik heb nog geen bevestiging van de ggd gekregen, hebben jullie die wel gehad?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:44

BarbaLala schreef:
Wat een bijzonder beperkt aantal opties qua bijwerkingen.
Er zijn er veel meer en vele malen ernstiger bekend.
Apart dat die hier buiten blijven.

Uit de getoetste bijsluiter zoals hierboven of van Facebook? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:53

BarbaLala schreef:

Zoals?

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 14:26

BarbaLala schreef:

Ik heb alleen de bijwerkingen er in gezet die ik tot nu toe heb gehoord. Ik ben geen professor en zeker geen vaccin expert. Je kan van mij niet verwachten dat ik hier als een expert een enquete ga houden over het vaccin.
Als er andere bijwerkingen zijn ga ik er vanuit dat mensen die hier wel benoemen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:20

c_alsemgeest schreef:
BarbaLala schreef:

Uit de getoetste bijsluiter zoals hierboven of van Facebook? :')

Facebook :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:10

Heb de poll maar ingevuld, hier lijkt de ergste reactie achter de rug.
Ben nog niet helemaal 100%, maar de koorts lijkt weg te zijn. Enkel nog hoofdpijn (en wat keelpijn maar dat kan eventueel ook met hooikoorts te maken hebben, de hoofdpijn misschien ook maar niet in die mate, haha) en ik ben kletsnat van het zweet wakker geworden maar ik heb wel geslapen. Dus ik denk vandaag nog een dagje rustig aan en dan hopelijk ben ik er doorheen :)

Anneert

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:29

Ik heb de vaccinatie vanmorgen gehad. Bij mij op het werk zijn er veel mensen die flink ziek zijn geweest en zich hebben ziekgemeld.
Zal na een paar dagen de poll invulllen, nu te vroeg denk ik en ik heb enkel een wat zere arm.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 19:40

Wat veel bijwerkingen! Ik hoop dat het bij mij meegaat vallen.
Ik las dat Frankrijk al het vaccinatiebeleid heeft aangepast rondom AstraZeneca, omdat teveel zorgmedewerkers tegelijk ziek waren.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:18

Ik heb hem 2 weken geleden gehad. Koorts (39.5) en hoofdpijn, maar wat ik het ergste vond was dat heel mijn lijf pijn deed. Echt alsof ik onder een traktor had gelegen. Van mijn 8 collega's zijn er 6 met dezelfde klachten ziek geweest. Mijn cliënten zijn gevaccineerd mey pfizer en daar was maar 1 client die bijwerkingen had ( behalve een zere arm)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:28

xRedshift schreef:
Wat veel bijwerkingen! Ik hoop dat het bij mij meegaat vallen.

Nou idd :\

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:47

Een vriendin van mij heeft AstraZeneca gehad en zij en haar collega’s zijn er wel flink beroerd van geweest. Dusdanig dat ze ook echt wel een paar dagen thuis moest blijven. Mijn moeder heeft Pfizer gehad en heeft bij beide prikken nergens last van gehad. Ik werk ook in de zorg, maar voorlopig nog even niet zelf aan de beurt helaas.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:52

Ik heb hem vorige week gehad, had alleen enorme spierpijn. Mijn dochter heeft hem ook gehad en had: koorts, spierpijn, overgeven, moe. En na 2 dagen begon haar tong dik te worden en keel op te zetten. Huisarts gaf aan dat ze een allergische reactie had, hier heeft ze medicatie voor gekregen. Huisarts gaf aan dat we wel even contact met de GGD moesten opnemen. Dit heeft ze meteen gedaan mare die gaven niet thuis. Gaven aan dat als ze in het kwartier na de prik geen bijwerkingen had zij er daarna los van staan en er niets meer mee doen! Echt heel bijzonder!!
Huisarts houd haar bij de tweede vaccinatie goed in de gaten.

Ik hoor van veel collega's dat ze veel last hebben van verschillende bijwerkingen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:01

Dat is helemaal niet de taak van de ggd om dat te beoordelen _-:(
Die moeten gewoon opschrijven en doorgeven, AZ kan dat in zijn post-market review zelf wel bepalen of het relevant is.
Ik zou het gewoon bij het Lareb doorgeven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:00

Dit helpt niet echt om mij over de streep te trekken om hem te laten zetten :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:04

SusanH schreef:
karuna schreef:
Klinkt heel hoopvol allemaal dat vaccin -O- van de griepprik wel meest wat gammel. Maar dergelijke hoge koorts :oo

Beter 1 tot 3 dagen gecontroleerd ziek, dan corona waarvan je het verloop niet kan voorspellen. Daarna ben je gewoon goed beschermd.

Beschermd ben je niet echt hoor, het verloop van je symptomen is alleen minder heftig (maar misschien bedoel je dat met goed beschermd).

Verder lees ik even mee, ben benieuwd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:09

Onali schreef:
Dit helpt niet echt om mij over de streep te trekken om hem te laten zetten :')

Ik zat net hetzelfde te denken :o

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:12

ElSea schreef:
Klinkt heel hoopvol allemaal dat vaccin -O- van de griepprik wel meest wat gammel. Maar dergelijke hoge koorts :oo

Beter 1 tot 3 dagen gecontroleerd ziek, dan corona waarvan je het verloop niet kan voorspellen. Daarna ben je gewoon goed beschermd.[/quote]
Beschermd ben je niet echt hoor, het verloop van je symptomen is alleen minder heftig (maar misschien bedoel je dat met goed beschermd).

Verder lees ik even mee, ben benieuwd.[/quote]

Je bent voor 80% beschermd. Als in 80 van de 100 mensen worden niet ziek. Ik vind dat best wel prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:12

Elsea , jazeker ben je wel beschermt. Geen enkel vaccin beschermd 100 % tegen het krijgen van de ziekte, bij een infectie kun je dus nog wel ziek worden echter beschermen ze bijna allemaal 100 tegen ziekenhuisopname of erger, dood gaan.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:13

Ik heb de vaccinatie dus gisteren gehad. Zere arm, maar ja daar is mee te leven. Wat hoofdpijn en in de nacht eerst koud en daarna warm, maar geen koorts. Vandaag behalve zere arm niets aan de hand. Vind het heel erg meevallen, als ik vergelijk met alle verhalen van collega's. Nu moet ik zeggen dat ik veel bezig ben met Wim Hof en koud douche etc voor immuumsysteem, misschien dat dat scheelt.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:34

Ik krijg hem morgen. En moet zeggen na alle ervaringen die ik hier lees zou ik hem nog bijna afzeggen ook. Zie erg tegen de bijwerkingen op.

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:13

Even in het algemeen voor mensen die twijfelen om het vaccin niet te nemen puur en alleen door de eventuele bijwerkingen:
In het ergste geval ben je een paar dagen ziek. So what? Is dat echt genoeg om alle voordelen van het vaccin aan de kant te gooien? Grote kans dat je er helemaal niet zo veel last van hebt en als dat toch zo is, is dat het niet waard om terug naar een normaler leven te kunnen overgaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:21

Hemellichaam schreef:
Even in het algemeen voor mensen die twijfelen om het vaccin niet te nemen puur en alleen door de eventuele bijwerkingen:
In het ergste geval ben je een paar dagen ziek. So what? Is dat echt genoeg om alle voordelen van het vaccin aan de kant te gooien? Grote kans dat je er helemaal niet zo veel last van hebt en als dat toch zo is, is dat het niet waard om terug naar een normaler leven te kunnen overgaan?

Eerlijk is eerlijk, ik mag vanwege mijn gewicht nu ook al de AZ, maar wacht nog even af of ik de J&J (of nog liever de Pfizer of Moderna) kan krijgen wanneer mijn leeftijdscategorie aan de beurt is. Nu scheelt het wel dat ik op het moment mijn leven vrij gemakkelijk zo kan inrichten dat ik weinig risico loop en er op het moment nog een tekort is aan vaccins, dus dat ik nu nog niet gevaccineerd wordt, geen invloed heeft op het aantal gevaccineerden (want nu kan iemand anders eerder).

Wanneer dit niet meer het geval is én AZ is de enige beschikbare, dan zal ik me gewoon met AZ laten vaccineren.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:46

Ik ga me morgen laten vaccineren met az. Fff hopelijk hb ik geen bijwerkingen. Ik moet voor een baby zorgen -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:56

CandyArmando schreef:
Ik ga me morgen laten vaccineren met az. Fff hopelijk hb ik geen bijwerkingen. Ik moet voor een baby zorgen -O-

Geen man of moeder in de buurt? Of iemand anders ?