Laten waxen, zelf waxen, laseren... help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: Laten waxen, zelf waxen, laseren... help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:58

Ik wax mijn benen zelf, of gebruik een epilator. Oksels laat ik doen, dat kan ik niet zelf. Intieme delen scheer ik. Ik gebruik voor het waxen zelfgemaakte suikerwax. Super cheap en werkt echt veel beter dan Veet strips. Ik gebruik het suikerwaxrecept van beautygloss, zie youtube.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:18

Koop zelf een laser of een goede harspot.

Lees je goed in en klaar. Waxen doet alleen eindeloos pijn als de huid niet strak genoeg wordt opgespannen of het er te traag en te hoog vanaf wordt getrokken. Anders is het gewoon even onaangenaam.

Laser werkt alleen op donkere haren. Hoe minder pigment hoe slechter het resultaat.

Laser ong 1,5 jaar voor je een behoorlijk resultaat hebt.
Waxen direct. Haargroei neemt wel wat af naarmate je het vaker doet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:23

Texas02 schreef:
Doet dat waxen niet ongeloofwaardig pijn? Ik houd het bij de ladyshave denk ik.. Dan maar een keer vaker, maar wel pijnloos.. :+

Ik vond het professioneel gedaan goed meevallen. Laseren deed bij mij in de intieme zone wel afgrijselijk pijn. Heb toen met een handdoek tussen mijn tanden gezeten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:49

Urielle schreef:
Texas02 schreef:
Doet dat waxen niet ongeloofwaardig pijn? Ik houd het bij de ladyshave denk ik.. Dan maar een keer vaker, maar wel pijnloos.. :+

Ik vond het professioneel gedaan goed meevallen. Laseren deed bij mij in de intieme zone wel afgrijselijk pijn. Heb toen met een handdoek tussen mijn tanden gezeten.

Zo dan...had ze de intensiteit wel wat lager kunnen zetten. Dat je nog terug gegaan bent.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:05

Ik heb het een poosje laten waxen (oksels, bikinilijn en benen) en tja, het doet pijn. Daarna ben je er wel een poosje vanaf, dat is wel fijn en je huid is daarna echt zo ontzettend glad, dat bereik je gewoon nooit met scheren. Ik vond het waxen op zich niet zo erg (nou ja, wel erg, maar gewoon even doorbijten lukt nog net), maar als ze gaan lopen pielen met de overgebleven haartjes... := Oh man, tig keer over hetzelfde stukje heen of (nog erger) met een pincet de haartjes eruit trekken. Plus het nadeel is dat je eerst je haartjes moet laten groeien voordat je de boel kan laten waxen.

Laseren heb ik ook laten doen, maar ook dan komen je haartjes ooit wel weer terug. Het is echt niet zo permanent als dat ze je willen laten geloven. Daarnaast is het duur en je hebt aardig wat behandelingen nodig. Laseren is niet pijnloos, maar ik vond het wel te doen.

Ontharingscrème vind ik vreselijk spul, het stinkt, het irriteert bij mij, vaak blijven er toch nog haartjes zitten, terwijl ik het echt overal goed opsmeer en de haartjes komen even hard terug als bij scheren.

Tegenwoordig ben ik dus weer terug bij scheren. Met een goed, scherp scheermesje (regelmatig mesje wisselen) en bij voorkeur als ik een poosje in bad heb liggen weken. Daarna even voorzichtig scrubben en achteraf insmeren met huidolie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:06

Pareltjes schreef:
Zo dan...had ze de intensiteit wel wat lager kunnen zetten. Dat je nog terug gegaan bent.

Volgens haar werkte het anders niet genoeg dus ik ben uiteindelijk 6 keer geweest. Ik had 8 beurten moeten hebben en dan zou ik (in elk geval een tijd) haarloos moeten zijn maar ik had helaas alleen her en der een haarloze plek dus ik zag het ook niet meer verbeteren naar kaal (en het was duur zat).
Toen ben ik gestopt en 2 maanden na de laatste sessie was alle haar ook weer volledig terug.
Erg zonde van het geld en de pijn.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 14:58

Heel erg bedankt voor alle ervaringen!

Om voor mijzelf eens te kijken wat ik ervan vind heb ik voor volgende week vrijdag mijn allereerste afspraak om te waxen staan... voor een full brazilian en oksels.
Kijken wat ik er van vind het hoe lang het duurt voor het terug komt, en dan kijken hoe verder...
Vind het stiekem best spannend, maar houd mijzelf maar voor dat zij niet anders doen :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:11

Ben benieuwd!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:34

Ik gebruik een elektrisch epileer apparaat. De eerste keren is het erg pijnlijk, maar nu ben ik op 10 minuutjes klaar met mijn onderbenen en oksels. Voor de schaamstreek is dat wel niet te doen.
Tot nu toe vind ik dat het beste werken. Duurt evenlang als waxen en prima zelf te doen, maar je hebt dus zeker de eerste keren wel een portie lef nodig :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:40

Schaamstreek waxen vind ik echt enorm pijnlijk, en ik ben niet echt gevoelig qua pijn, en na een paar dagen tot een week voel ik alweer stoppeltjes. Voor mij het echt niet waard!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:50

troi schreef:
Schaamstreek waxen vind ik echt enorm pijnlijk, en ik ben niet echt gevoelig qua pijn, en na een paar dagen tot een week voel ik alweer stoppeltjes. Voor mij het echt niet waard!

Hier sluit ik bij aan. Daarnaast moet je je haartjes ook weer laten groeien tot de volgende wax beurt, dus ben je nog steeds niet altijd haarloos. Ik heb een harde wax set van Bol.com. Prijs is te overzien, mijn benen en bikinilijn heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet goed. Nu doe ik er alleen mijn oksels mee, daar ben ik super tevreden over. Even priegelen om het onder de knie te krijgen maar het resultaat is fijn!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:27

TS waar ga je naar toe?

Ik ga altijd naar Less is more in Nijmegen, vind ik persoonlijk een hele fijne salon, met minder achtelijke prijzen dan Arnhem of Tiel voor dezelfde behandeling.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:46

Tortilla schreef:
Heel erg bedankt voor alle ervaringen!

Om voor mijzelf eens te kijken wat ik ervan vind heb ik voor volgende week vrijdag mijn allereerste afspraak om te waxen staan... voor een full brazilian en oksels.
Kijken wat ik er van vind het hoe lang het duurt voor het terug komt, en dan kijken hoe verder...
Vind het stiekem best spannend, maar houd mijzelf maar voor dat zij niet anders doen :o

Nou dan wens ik je veel sterkte. Je gaat direct voor het meest gevoelige!
Waarom doen vrouwen dit zichzelf toch aan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:51

Willen de mensen met een kale vulva even rekenschap afleggen aan Pareltjes aub?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:57

Pareltjes, ik doe het omdat ik ontzettend veel jeuk krijg naar het scheren en super snel uitslag.
Met waxen dus niet :) Daarnaast waterpolo ik normaal 2x in de week en ben ik een actieve zomer supper, vanaf volgende week hoop ik niet meer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:01

Ik wil gewoon alles weghebben omdat ik dat fris vind, en bovendien mooier wanneer je in bikini loopt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:13

MarcoBorsato schreef:

Het verschil tussen een algemene vraag en persoonlijk rekenschap af “ moeten “ leggen is enorm groot.
Kennelijk ligt het nogal gevoelig voor je ( :D ) dat je het zo uit proportie trekt?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:14

Shaggy09 schreef:
Ik wil gewoon alles weghebben omdat ik dat fris vind, en bovendien mooier wanneer je in bikini loopt.

Je naam laat ons iets anders denken :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:15

Pareltjes schreef:
MarcoBorsato schreef:

Het verschil tussen een algemene vraag en persoonlijk rekenschap af “ moeten “ leggen is enorm groot.
Kennelijk ligt het nogal gevoelig voor je ( :D ) dat je het zo uit proportie trekt?

Nee hoor, ik vond de vraag gewoon ontzettend dom. :)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:18

Ahhh dom zelfs?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:20

Storm schreef:
Shaggy09 schreef:

Je naam laat ons iets anders denken :=

Ja pim fortuyn was niet meer beschikbaar dus dacht doe 't tegenovergestelde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:21

Nee. Ontzettend dom.

Shaggy09 schreef:
Ja pim fortuyn was niet meer beschikbaar dus dacht doe 't tegenovergestelde.

Ik dacht dat mijn moeder de enige was die het zo noemt _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:25

Ik word oud :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:30

Je hebt boomerhumor :')

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 21:15

Ik ga naar de Gooische Wax-Inn, dat zit hier vrij dichtbij en heeft goede recensies.. ik ben heel benieuwd!

Ik wil graag iets anders omdat scheren veel irritatie of jeuk op kan leveren en ik heb zat ben om dat on de dag te moeten doen om een beetje een glad resultaat te behouden :)