Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Keet schreef:Probeer in ieder geval álle opties duidelijk te krijgen. Waarom moet het zo? Zijn er andere mogelijkheden? Wat als ik het niet wil?
Als je alle opties kenr, kun je beter achter bepaalde beslissingen staan.
Maar kom voor jezelf op! Je hebt rechten!
Butterfly schreef:Mijn drankje bij de suikertest smaakte een beetje als van die mierzoete hoestdrank whaha. Anderhalf bekertje zoete hoestdrank... was niet het lekkerste ever zeg maar.
Ik mocht ook niet weg uit het lab, maar ze haalden wel een bureaustoel voor mijdus hoefde niet op de houten stoeltjes te blijven zitten.
Gamova schreef:Het idee achter de suikerbepaling met het drankje is dat ze dan exact weten wat je binnenkrijgt en na 2 uur kunnen bepalen of je genoeg insuline aanmaakt om die hoeveelheid glucose te verwerken.
Soms doen ze ook een dagcurve, je mag dan wel gewoon eten maar moet dat bijhoud en op verschillende momenten zelf vinger prikken.
De reden dat ze bij risico op deze manier werken is omdat ze dan kunnen zien hoe je lichaam omgaat met de binnen gekomen suiker. Als je enkel nuchter prikt kun je dat niet zien. Ook maakt het natuurlijk uit wat je precies eet als je niet nuchter prikt.