Safiera schreef:Sorry Emmaa, mijn bedoeling was totaal niet om dit te doen.
Ik heb zelf ook verstoord eetgedrag... en was tegengekomen dat dit deels door suiker kon worden veroorzaakt. Of dit klopt... geen idee. Of je suiker moet vermijden... geen idee.
Zelf probeer ik ook juist het 'normale' eetritme te vinden en te behouden. Dus niet te veel, maar ook niet te weinig eten. En ik schreef al, ik doe niet mee met dit project van deze mevrouw, omdat ik ook best af en toe nog een koekje of snoepje eet... dat is gewoon normaal.
Vond het alleen interessant in de webinar van deze coach te horen, dat een eetbui-drang veroorzaakt kan worden doordat je suikerspiegel piekt en daalt.
ik denk dat deze mevrouw best wel een goed punt heeft voor veel mensen die minder ongewild willen snaaien en gezonder willen eten, maar imo is een eetbuistoornis wel van een ander kaliber en versterkt dit juist de eetbuien
En zal ook niet meer zulke dingen delen. Eigenlijk ook goed, bedankt, dat je zo reageerde. Moet zelf ook opletten niet door te slaan in zo'n extreem dieet oid.
Ik heb elk hip nieuw dieet inmiddels al wel een keer uitgeprobeerd, vaak werkt het wel tijdelijk maar ik val áltijd terug. Natuurlijk heel makkelijk om mezelf de schuld te geven dat ik gewoon te weinig wilskracht heb, maar al dat dieet gebeuren is gewoon het probleem. Labelen van voedsel, bepaalde etenswaren die niet meer mogen etc. dat werkt allemaal als een rode lap op een stier wat betreft eetbuien. Ik ga wat dat betreft ook helemaal met jou mee Skinfaxi, gelukkig inmiddels wel de zelfkennis (en ervaring, helaas) om niet voor de 1000e keer in een dieet te trappen want het eten is het probleem niet, het is de reden waarom en het copingmechanisme dat het is geworden.
Bij mij heeft die stap naar de dokter echt lang geduurd, nu is eindelijk het moment daar dat ik er klaar voor ben om dit hele traject in te gaan. Er is al een hele last van m'n schouders afgevallen nu het eruit is en er dingen in gang zijn gezet, ik gun het jou ook dat je die stap kan gaan maken!
)
daar gaat het immers helemaal niet om.
Hebben zij wel kennis/ervaring met behandelen van eetbuien? Het klinkt iig alsof hun methode totaal niet bij je past. Op zo'n manier kom je ook niet veel verder zeg, erg jammer 
en mijn zelfbeeld is een stuk beter!
. Dit boek helpt me erg met omdenken van bepaalde gedachten tot nu toe, zeker een aanrader!