Klimmen/boulderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:01

mignonne2403 schreef:
Ah leuk topic! Ik ben in 2019 september begonnen met een voorklim cursus in Groningen, toen heel kort lid geweest van de vereniging daar maar omdat ik er nog niet woon was het niet echt handig, wel ongeveer 1x pw gedaan totdat het met corona allemaal dicht ging, toen niet meer geklommen helaas. Wil het wel weer gaan oppakken!! Als er nog mensen in Groningen zijn die wel eens willen klimmen als het weer kan :D
Boulderen heb ik nog nooit gedaan, misschien ook leuk om eens te proberen. Wat vinden jullie daar leuk(er) aan?

Boulderen is wat explosiever en over het algemeen moet je iets creatiever zijn met de bewegingen. De routes zijn korter en daarvoor wat intensiever. Ik vind boulderen ontzettend leuk omdat je soms echt de gekste dingen moet doen, en omdat je niet afhankelijk bent van beschikbaarheid materiaal/partner ben je net iets flexibeler, in mijn ervaring. De drempel is voor mij lager om gewoon te gaan en te blijven uitproberen.

Luxorvalkje

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:14

Mijn voorkeur ligt bij het klimmen.
Ik heb namelijk angst om te vallen :')

Ik kom uit Den Bosch, en we hebben hier sinds ruim een jaar een boulderhal

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:18

Haha, angst om te vallen is niet handig nee! Ik ga denk ik een valcursus doen (serieus) als die er zijn, ik ben heel goed in verkeerd vallen maar ik ontwikkel er maar geen angst voor :')

Bossche Boulders! Daar wil ik graag een keer heen wanneer ik in Nederland ben en hij is open :D is hij goed?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:27

Ik wil het na corona ook weer een keer gaan oppakken, ben er nu een tijdje uit. Ik klom 6a. Mooiste vind ik buiten klimmen, was net begonnen met multi-pitchen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:29

Luxorvalkje schreef:
Mijn voorkeur ligt bij het klimmen.
Ik heb namelijk angst om te vallen :')

Ik kom uit Den Bosch, en we hebben hier sinds ruim een jaar een boulderhal

Hoe is die?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:48

Mjelleke schreef:
Ik wil het na corona ook weer een keer gaan oppakken, ben er nu een tijdje uit. Ik klom 6a. Mooiste vind ik buiten klimmen, was net begonnen met multi-pitchen.

Oh zo gaaf! Dan belay je dus ook vanuit de muur in plaats van de grond, toch? Kan je dat doen in de klimhal?

Edit: sorry, je zegt dat je buiten klimt. Vraag al beantwoord :)

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 21:11

Es_ther schreef:
[ [url=m/oZj0sQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het buiten muurtje is open *\o/* !

Was ff wennen, en ik voel m’n spieren :') .

Ik wil ook!!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:19

Ja ik klim óók! Of nou ja, klom ook...

En volgens mij was er al een algemeen klimtopic.

Maar een nieuwe is ook gezellig.

Van 2015 tot 2019 behoorlijk fanatiek aan het klimmen geweest, meestal 1x per week. Ik klom 5c-6a.

In 2019 verhuid en nu heb ik én geen klimhal meer in de buurt én al mijn klimmaatjes wonen nog in mijn oude buurt.

2020 heb ik geen klimhal van binnen gezien. 1x buiten geklommen bij Monte Cervino in Bergschenhoek. Leuk en lekker klimmen daar.

Daarnaast zijn we (mam en ik) 2x met de vereniging (NKBV HAAGLANDEN) naar de Ardennen geweest. Daar lekker buiten geklommen. En aangezien ik naar de Belgische grens ben verhuisd, is het bijna net zo ver rijden vanaf mij naar de Ardennen dan naar mijn ouders in het Westland.

Ik hoop voor 2021 dat er weer een paar mooie weekenden geklommen kan worden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:33

Mijn vast honk is de hal in Amsterdam Centraal (er zijn zelfs nog hele leuk foto's waar ik foto's van de hal aan het maken ben van de zomer), maar ik ga ook graag naar Den Haag en Bergschenhoek. Mountain Network in Amsterdam West is trouwens ook heel leuk, daar wordt enorm leuk gebouwd. En ik heb een aantal hallen waar ik niet graag kom...

Vorig jaar zou ik een buitenklimcursus volgen met de regionale NKBV, maar helaas door corona ging dat niet door. En ik heb weinig hoop voor dit jaar. Dus voor ons wordt het denk ik een zomer klimmen op de Nederlandse Matterhorn.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:51

Bossche boulders is niet groot, maar prima te doen vind ik.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:30

Ik ben een aantal jaar geleden 1x wezen boulderen. Vond het toen erg leuk. Zou het graag weer een keer doen om te kijken of ik het nog steeds leuk vind. Maar vind het in m'n eentje gewoon minder gezellig. Mocht iemand het dus gezellig vinden (zodra het weer kan) dan hou ik me aanbevolen. Omgeving Rotterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:37

Faringo schreef:
Ik ben een aantal jaar geleden 1x wezen boulderen. Vond het toen erg leuk. Zou het graag weer een keer doen om te kijken of ik het nog steeds leuk vind. Maar vind het in m'n eentje gewoon minder gezellig. Mocht iemand het dus gezellig vinden (zodra het weer kan) dan hou ik me aanbevolen. Omgeving Rotterdam.
Ik heb door dit topic een milde interesse gekregen om boulderen eens te gaan proberen - voor klimmen heb ik teveel hoogtevrees, dat vind ik echt niet leuk. Alles zit nu uiteraard nog dicht, maar ik zag dat Neoliet in Rotterdam een korte beginnerscursus aanbiedt. Als het je leuk lijkt, kunnen we dat tzt wel samen doen. :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:44

Mkango schreef:
Faringo schreef:
Ik heb door dit topic een milde interesse gekregen om boulderen eens te gaan proberen - voor klimmen heb ik teveel hoogtevrees, dat vind ik echt niet leuk. Alles
zit nu uiteraard nog dicht, maar ik zag dat Neoliet in Rotterdam een korte beginnerscursus aanbiedt. Als het je leuk lijkt, kunnen we dat tzt wel samen doen. :)

Goed plan! Kunnen we eens kijken of we het wat vinden. Zo niet lopen we een rondje :D. We houden wel even contact als de boel weer open mag.

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 10:54

Afbeelding

Jaaaa gister dus geboulderd. Even te fanatiek! Dus nu echt overal spierpijn maar oh wat was het lekker.

Kom er wel achter dat ik echt heel veel techniek mis om het goed te doen. Dat worden lessen inplannen!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:38

Ik wil ook -O-

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 13:05

Luxorvalkje schreef:
Ik wil ook -O-

Heb je geen plek ergens in de buurt waar je kan?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:34

Ook hier is alles nog dicht of moeilijk. En buiten klimmen met regen daar krijg ik mijn vaste klim maatje niet meer in mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:46

Met regen vind ik ook niet fijn hoor. Ik heb een bril (nog geen lenzen), dus ik zie gewoon niks :') . En zonder bril ook niet veel, dus dat werkt niet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:09

Het heeft niet mijn voorkeur. Maar zijn probleem ligt in dat hij zijn voeten niet meer vertrouwd.

Mijn handen vinden trouwens klimmen onder de 15 graden niet grappig

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:44

Ik ben in december begonnen met de KVB cursus, toen kwam de lockdown. Moet enkel nog examen doen, maar vind het wel vervelend dat er nu zoveel tijd tussen zit.

Ik heb best wel hoogtevrees dus klimmen is best wel buiten mijn comfortzone, maar zolang ik omhoog ga, gaat het goed. Als ik dan een keer per ongeluk naar beneden kijk, dan ben ik gelijk klaar, durf ik niet meer verder :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:55

Wij hadden klim cursus, hadden 2 lessen gehad en toen eerste lockdown. Dus echt heel lang niet aan de cursus mee kunnen doen. In september gehaald gelukkig! Dus nu kunnen we ook lekker buiten klimmen aan de muur.

Hoogtevrees heb ik niet echt, was in het begin wel bang om te vallen. Tijdens cursus ook valoefening gedaan, voor beide partijen. En toen met klimmen 1 keer gevallen en nu vind ik het niet meer eng. Alleen dyno’s blijven echt niet m’n favo :')

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:58

Ik heb echt een maand voor de 2e lockdown mijn beginnerscursus afgerond. Blij dat ik er precies voor was en nog een maand flink heb kunnen klimmen. Ook om de handigheid van het zekeren te krijgen.

Op zich hebben mijn handen geen moeite met de kou. Moet wel echt als het kouder is dan 15 graden tussendoor handschoenen aan. Dan gaat het wel aardig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:00

Ik heb een hardloopshirt gekocht die dus ook een soort van handschoenen heeft. Ideaal :') .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:09

Nog klimmers die de Olympische spelen volgen?

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 10:19

Jazeker!