Droge en geïrriteerde handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:19

Wat van handzeep gebruik je? Ik heb ook altijd enorm snel last van droge handen en vooral met dit weer is het drama. Als ik geen handschoenen draag gaan mijn handen met een beetje pech bloeden.
Een poosje terug waren mijn handen ook zo ontzettend geïrriteerd als bij jou: vuurrood, pijnlijk en jeukend. Ik probeerde van alles qua crèmes o.a. cetomacrogolcrème, maar de jeuk en pijn werd alleen maar erger. Totdat het kwartje bij mij viel, dat ik weer 'normale' handzeep gebruikte. Gelijk daarmee gestopt en weer deze handzeep van de action gaan gebruiken (https://www.action.com/nl-nl/p/hypoalle ... navulling/) en binnen no time waren mijn handen weer een stuk rustiger. Gevoelig blijven mijn handen altijd in de winter, maar bij mij maakt het echt verschil welke zeep ik gebruik. Verder gebruik ik gewoon een simpele handcrème nu. Nu toevallig van Cien van de Lidl en die werkt voor mij prima verder.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:23

Wauw fijn al die reacties! *\o/* Ik ga het rustig doorlezen.

Het zijn overigens geen winterhanden. Het komt bij mij echt door zeep/warm water. Maar de kou nu maakt het wel heftiger waardoor er wondjes ontstaan. En ja dat is wel pijnlijk met insmeren. ;( Ik heb een aantal jaar geleden een hele heftige reactie gehad na het schoonmaken en sindsdien ben ik er nooit meer vanaf gekomen. Ik heb na het douchen ook rode vlekken en een verdikte huid op mijn heupen, dus ja gevoelige huid. :(:) De koelzalf van de dokter werkt overigens wel erg goed maar ik wil ook graag overdag smeren zodat ik niet ga krabben.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Droge en geïrriteerde handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:43

Bij mij helpt het als ik vaker latex handschoenen draag zodat ik minder hoef te wassen. Bovendien doe ik dan een goede laag handcreme op en daarna trek ik de handschoenen aan. Soms zit ik ook zo achter de laptop. Ziet er niet uit natuurlijk maar het werkt wel :))

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:41

Toevallig kwam ik vandaag dit handboekje tegen. :D

https://magazine.dr-jetskeultee-skincar ... hand-care/

Staan veel tips/uitleg in. Bijvoorbeeld naar welke ingrediënten je moet kijken en hoe je droge handen het beste kunt verzorgen. Dit zijn de producten die worden opgenoemd:
Neutral handzeep, Sanex Zero% Gevoelige Huid handzeep, Derma Family handzeep
Dr Jetske Ultee Repair Cream, Dr Jetske Ultee Body Cream, Zarqa Sensitive handcrème, Neutral Intensive Repair Cream, Dermolin handcrème, Neutrogena handcrème

Zag sommige ook al in het topic voorbijkomen.

Deze periode is idd behelpen. Hier ook tot bloedens aan toe open (en ik smeer het braaf in na iedere wasbeurt en 's nachts). -O-

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:10

ik vind de ROC enydrial erg fijn. Ik had vaak dat het of niet introk en dus inderdaad mijn hele huis onder de handcreme zat of dat het wel introk maar dan na 5 minuten ook weer klaar was met het verzachtende effect.(of het trok niet in en heel mijn handen voelde alsof ik net sterilon zoutscrub had gebruikt ipv verzachtende crème #) ) Ik vind deze een goede balans hebben tussen wel intrekken en toch ook wel redelijk lang werken.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:17

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:55

Insmeren met sap van aloe Vera plant. Even laten inwerken en ze zijn weer droog. Voelen dan zacht aan.
Anders op basis van struisvogelei. Is wel vettiger en duurt even voordat het intrekt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:59

Ik heb het topic verplaatst naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport, omdat het daar beter past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:36

De winters dat het nog mocht liet ik vaak een paraffine behandeling doen bij de schoonheidssalon en dat werkt heel erg goed voor mij.

Nu gebruik ik pure lanoline, wolvet. Trekt zeer langzaam in, maar werkt wel heel erg goed op de gevoelige plekken. Dus niet je hele handen in smeren. Is gewoon verkrijgbaar bij de apotheek of drogist als tepelzalf. :+

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:08

Hier is de handcreme met aloe vera van spruyt hillen favoriet.Niet altijd leverbaar,maar koop het met 25 tubes tegelijk zodat ik weer even vooruit kan.Trekt snel in en wondjes genezen sneller.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:09

Ik zweer ook bij okeefs working hands. Smeer die ook op mn voeten anders kan ik in de zomer niet lopen van de kloven

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:46

Ik zweer bij Palmers

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:49

Neutrogena handcreme zonder parfum. Trekt snel in, blijft niet vettig en werkt heel goed.
Is een noorse formule en als er een volk is die met koude wel weg weet, zijn het de Noren wel :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:07

Hier goede ervaringen met Atrix,(met kamille) dat trekt snel in, geen vette vingers dus. Mijn man gebruikt het zelfs voor zijn eczeem arm, omdat hij juist last kreeg van cetomacrogolcreme. (Hoe hij dat voor elkaar krijgt, daar niet tegen te kunnen snap ik niet).

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:09

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:11

https://www.aldi.nl/onze-producten/aldi ... ticle.html

Zelf gebruik ik de roze. omdat ik ook hele zachte nagels heb van mezelf.
Maar misschien dat 1 van de andere 2 ook wat is?
Ik vind hem echt super fijn.
(direct na het handen wassen aanbrengen is niet heel handig, dan blijft het er een beetje op liggen, duurt het intrekken van de zalf wat langer zeg maar)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:37

Marisje76 schreef:
Ik zweer ook bij okeefs working hands. Smeer die ook op mn voeten anders kan ik in de zomer niet lopen van de kloven

Bij deze heb ik ook wel eens staan kijken door de positieve ervaringen van anderen, maar ik ken de voetcreme van dit merk en die vond ik zo'n vreemde structuur hebben. Die kreeg ik gewoon niet ingesmeerd, bleef op de voet liggen. Heel raar. Deed me denken aan de structuur van Lätta smeerboter :D

Is de handcreme wel fijn in gebruik?

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-02-21 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:39

Als ik jouw beschrijving lees moet je neutral intensive repair cream hebben voor extra dry skin. Daar zit "niks" in. Belangrijk bij het zoeken naar een creme is kijken naar de ingrediënten is het eerste ingrediënt water of glycerine? Dan kun je hem beter laten staan. Eerste ingrediënt van neutral is olus oil en heb ik goede dingen kver gelezen.ik gebruik hem zelf ook en vind hem super fijn!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:46

Ik gebruik ‘dry hands rescue’ van Vaseline. Trekt echt super snel in en je hebt direct weer zachte handen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:49

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:55

Ik ben echt fan van de handcreme van etos (paarse tube), hij is alleen wel geparfumeerd. Trekt snel in, blijft geen vettige laag achter en werkt ontzettend goed.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:06

Skessa_ schreef:
Ik zweer bij Palmers

[ Afbeelding ]

Deze werkt serieus heel goed, maar ruikt niet zo lekker. :D

Ik heb laatst ook bij Holland en Barret wat gekocht, met honing extract. Meurt ook, maar doet het wel goed. :j
Bij mij is de rode handen fase trouwens voorbij (zoals foto van TS) bij mij zijn ze nu gewoon wit uitgeslagen zo droog. :=
Snachts voor ik ga slapen doe ik het wel eens met cetomacrogol met 20% vaseline in smeren. Dat is echt vet spul en dan is het 2 dagen weer goed.
Maar goed, al het wassen en het winterweer werkt nu niet mee natuurlijk..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:16

Ik zweer bij deze.
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:23

Bij mij werken de meeste handcremes niet.
Voor het slapen gaansmeer ik vaselinecreme van de huisarts, maar dat is erg vet en trekt langzaam in.

Overdag smeer ik nu met schapenwol neutraal creme van De Noordkroon.
Dat vind ik wel prettig. Trekt vlot in. En geeft geen allergische reactie.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:21

Pandora2 schreef:
Neutrogena handcreme zonder parfum. Trekt snel in, blijft niet vettig en werkt heel goed.
Is een noorse formule en als er een volk is die met koude wel weg weet, zijn het de Noren wel :D

Die bedoelde ik