Wat zou jij doen met onbeperkt zelfvertrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:37

Mijn ego is denk ik al aardig groot :+
Nog groter en ik ben een narcist of inderdaad suicidaal, ik wordt immers niet perse handiger dus die hindernis van 1.40 met mijn poown zonder diepte inzicht is ehhhhh, tja.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:43

Jessix schreef:
Ik heb geen gebrek aan zelfvertrouwen, dus ik zou niets veranderen.

wauw ik ben hier zo jaloers op.

en ja ik voel precies wat je bedoelt TS.

Hier ook een redelijk extravert persoon, kom zelfverzekerd over en het lijkt of ik niks van de wereld aantrek. een presentatie vind ik ook niet spannend en stuur mij in mijn eentje naar een vreemd land en ik red me.

maar als ik dan in de "denk" modus kom. pff. kan ik mijn werk eigenlijk wel? doe ik het wel goed met de kinderen? die andere moeders doen dat veel beter. pffff, zouden ze me dik vinden? ik heb paardenhouderij gedaan, maar ik kan me onzeker voelen naast een beginner die het hoogste woord heeft en doet alsof hij er verstand van heeft. wat zou ik daar graag van af willen. werk ik zelf ook best aan en ik kan het heel goed objectiveren en dat helpt. maar de "slechte" eigenschap blijft. constant aan jezelf twijfelen of je het wel goed doet.

voorbeeld:
ik wordt laatste op wedstrijd en dan denk ik: OMG ze vinden dat ik er helemaal niks van bak. ze denken waarom zit zij uberhaupt op t paard.
vriendin wordt laatste op een wedstrijd, dan denk ik: och wat zonde voor haar. zo slecht leek het niet. en ik ga weer verder met mijn leven.

oftewel.. zo zullen de meeste mensen ook over mij denken. de wereld draait niet om mij dat iedereen een mening over mij heeft. maar mijn hoofd maak overuren

dus terugkomend op je vraag:
wat zou ik doen: meer energie overhouden voor leuke dingen en meer genieten van alles wat ik doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:45

@musiqolog;

Volgens Wikipedia;
Narcisme is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met het eigen uiterlijk, de eigen persoonlijkheid, egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan empathie.

Ik denk niet dat je met onbeperkt zelfvertrouwen automatisch zulk gedrag gaat vertonen. Misschien meer gemiddeld, misschien juist wel minder omdat je genoeg vertrouwen in jezelf hebt zonder dat je door een ander opgehemeld hoeft te worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:46

ik denk mijn baan opzeggen en voor mezelf beginnen.
maar niet genoeg zelfvertrouwen dat het gaat werken en het geld binnen komt en voel me verantwoordelijk voor huis en pony, dus kies voor de veilige weg.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 09-02-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:46

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:03

Brainless schreef:
janouk schreef:
mijn levensmotto is van Pippi Langkous:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan :D

Pssst.. dat heeft Pipi nooit gezegd.
https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/ ... -langkous/
https://kjoek.nl/2020/05/21/hoe-gaat-he ... t-wel-kan/

O noooo! |( Wat doe je me aan? Haha. Wat erg!

Winged; dankjewel voor je tips. Nu heb ik afgelopen september 13 km hardgelopen voor het goede doel in een prima tijd (vond ik), dus ik kan het heus wel. Maar het gebrek aan zelfvertrouwen daarin, het stemmetje in mijn hoofd, dat is op zo'n moment het duidelijkst aanwijsbaar ;)
Stiekem vind ik hardlopen ook gewoon niet leuk haha.

Wel interessant trouwens dat er ook meteen naar een narcist wordt verwezen. Imo is een narcist namelijk totaal NIET zelfverzekerd, maar heeft die heel erg bevestiging nodig (=onzeker).

DeEenhoorn

Re: Wat zou jij doen met onbeperkt zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:10

Ik zou de stoute schoenen aantrekken en meer presentaties proberen te doen, op dit moment heb ik daar geen locaties voor maar dat valt wel te vinden :D ik vind presenteren leuk, en hoe meer mensen, hoe leuker. Hierbij past dat ik misschien wel een opleiding in de richting van docent wil doen ooit, maar daarvoor heb ik ook wat meer zelfvertrouwen nodig.
Ook zou ik eens serieus gaan solliciteren, en daar dus sterk overkomen met wat extra zelfvertrouwen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:15

Een narcist is inderdaad heel erg op zoek naar bevestiging, maar dan wel bevestiging van zijn eigen overtuiging: namelijk dat hij inherent 'beter' is dan alle anderen.

Kijk naar iemand als Trump. Geen donder verstand van wat dan ook buiten zaken doen, en zelfs daarin wordt hij door zijn vakgenoten overtroffen. Toch dacht hij dat hij letterlijk alles kon en beter wist. Klimaatwetenschappers? Virologen? Ze moesten maar naar hém luisteren, want "I alone can fix it". Berlusconi idem dito. Baudet ook. Tweette onlangs nog, over een mogelijke Elfstedentocht: "Iet goat oan". Dat is net zo min Fries als Russisch! Maar hij denkt dat hij Fries kan en doet niet eens de moeite om het na te zoeken. Iemand zonder grenzeloos zelfvertrouwen twijfelt op tijd en raadpleegt een betrouwbare bron - een persoon, een handboek of wat dan ook.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:15

Hogere sprongen maken tijdens de springles (paard kan het, ik in principe ook, alleen ik durf nog niet helemaal), me anders kleden (ik ben vrij stevig, dus draag nu altijd heel ruim vallende kleding zodat het wat minder opvalt) en stom genoeg: ik zou gaan (online) daten. Ik durf dat gewoon echt niet, ondanks dat een heel normaal iets is. :o

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:19

Fouten maken! :))
Lijkt me heerlijk om dat te kunnen doen zónder dat het je vertrouwen in jezelf aantast.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:21

Zoveel! Ik ben best onzeker over veel dingen dus het zou mijn leven een stuk makkelijker maken.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:27

Eindelijk na jaren weer op wedstrijd gaan.
Was voorheen niet geheel onverdienstelijk actief in de sport en daarnaast trainde ik veel paarden voor anderen.
Heb er ivm bevalling een poos uitgelegen en sindsdien volledig vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt wat resulteert in giga faalangst.
Val al bijna flauw als ik weet dat er iemand kijkt als ik aan het rijden ben.
Lessen afspreken is al een enorme drempel geworden laat staan de gedachte alleen al aan een wedstrijd starten.
Eigenlijk heel zonde want heb een paar zeer talentvolle paarden staan die nu al jaren dienst doen als grasmaaier -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:30

DemiSisa schreef:
Hogere sprongen maken tijdens de springles (paard kan het, ik in principe ook, alleen ik durf nog niet helemaal), me anders kleden (ik ben vrij stevig, dus draag nu altijd heel ruim vallende kleding zodat het wat minder opvalt) en stom genoeg: ik zou gaan (online) daten. Ik durf dat gewoon echt niet, ondanks dat een heel normaal iets is. :o

Oh ja dat daten stuk! En misschien ook gewoon sneller tegen mensen zeggen wat ik voor ze voel en niet de angst hebben dat het niet wederzijds is!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:48

Talen proberen te spreken van het land waarin ik op vakantie ben. Dat vind ik nu lastig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:54

janouk schreef:
mijn levensmotto is van Pippi Langkous:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan :D

Ik probeer alles waar ik zin in heb en dat brengt me soms op gave plekken, gave ontmoetingen, nieuwe inzichten en soms niet.

Dus ik zou niets veranderen.

Ik sluit me hier bij aan ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:05

Zingen op straat, het is niet om aan te horen, maar als dat me niks zou kunnen schelen wat maakt het dan uit dat mensen raar opkijken of weglopen :')

Naar iemand toegaan en nog even vertellen wat ik er nou van vond (conflict waarbij ik zo met de grond gelijk werd gemaakt dat ik niet meer voor mezelf op kon komen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:17

xSwanHeart schreef:
Fouten maken! :))
Lijkt me heerlijk om dat te kunnen doen zónder dat het je vertrouwen in jezelf aantast.

Ik denk dat ik me hier bij aansluit.
In ieder geval het 'accepteren dat je fouten maakt / mag maken' :)

(maar eigenlijk zegt mijn onderschrift al genoeg, de controle niet los durven laten)

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:32

DemiSisa schreef:

Wat mij met springen helpt (ik spring wel redelijk "hoog" 1.00 tot 1.30 maar nu iets lager met mijn jonge arabier) is dat ik elke dag een sprongetje meepak. Waardoor de hoogte steeds "normaler" wordt.
Ik merkte dat ik soms toch twijfelde en dat dat effect had op mijn paard :)
En het is niet hoog hoor gewoon 50/60/70 cm.
Ik hoop dat het helpt want springen is zò leuk *\o/*

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:41

Hoe ouder ik word, hoe meer zelfvertrouwen ik krijg.
Tegen de tijd dat ik 80 ben spring ik 1,50 m hoog op een c-pony en wandel ik in stringbikini de hele boulevard over.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:16

Storm schreef:
Hoe ouder ik word, hoe meer zelfvertrouwen ik krijg.
Tegen de tijd dat ik 80 ben spring ik 1,50 m hoog op een c-pony en wandel ik in stringbikini de hele boulevard over.

Hoe ouder hoe gekker :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:09

Op dit moment (ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn hernia-operatie 10 km gejogd / hardgelopen *\%/* ) .... denk ik dat ik dan zou gaan schaatsen! Als de Zweed Nils van der Poel met ultrarunning een nieuw wereldrecord langebaanschaatsen op de 10 km kan neerzetten, kan ik vast met 10 km schaatsen een ultrarun neerzetten zónder wereldrecord. Ben geen 24 meer, dus moet mezelf niet overschatten :D _O- .

#ietsmetouder-en-gekker