Fijne haarborstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:59

xPearl schreef:
@Loeky
Dat is inderdaad een idee. Maar vind dat zo lastig! Zoveel keus.. Ik was eigenlijk al jaaaaren met Andrelon hahah

Mijn haar breekt al als ik kijk naar andrelon :=. Het is voor mij een hele lange zoektocht en ik ben er nog steeds niet, maar mijn haar gaat momenteel goed op de shampoo en conditioner van Naif en eentje van een merk dat ik laatst bij de Kruidvat zag staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:41

Ben ik echt de enige die de tangle teezer niks vindt?

Ik heb veel en dik haar, maar ik kom gewoon niet door al mijn haar heen ermee. Ik moet het echt in tig secties onderverdelen en dan alsnog kom ik op bepaalde plekken niet door alles heen, waardoor er klitten blijven zitten.

Ik ben dus nog op zoek naar een andere fijne borstel.

linoleum

Re: Fijne haarborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:55

Hier ook een Tangle Teezer fan. Wel de echte en geen goedkopere namaak, ze werken wel, maar toch stuk minder fijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:03

Even een andere insteek; ik heb mijn haar al in geen 10 jaar geborsteld, als het al niet veel langer is.
Ik heb dik haar tot over mijn schouders, lang dus, met slag erin. Als ik het gewassen heb is het zacht en klitvrij, de overige dagen haal er er alleen even mijn handen doorheen in de ochtend en dan is het helemaal prima. Ik heb helemaal geen borstel nodig.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:25

Hier eerst ook altijd de tangle teezer alleen met nat haar was het niet fijn. Hier wel dik haar maar niet echt een slag er in.
Verder een erg fijne borstel.
Mijn dochter heeft dun haar en veel en klit heel snel en veel.

Sinds van de zomer heb ik deze https://www.etos.nl/producten/zenner-du ... -rEALw_wcB

Een kant lijkend op de tangle teezer voor droog haar en de andere kant voor nat haar. En werkt echt heel fijn. En gebruik de tangle teezer eigenlijk niet meer.

De tangle teezer wel idd echt de echte kopen. Heb een aantal neppers en die zijn echt een stuk minder fijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:42

Goof schreef:
Even een andere insteek; ik heb mijn haar al in geen 10 jaar geborsteld, als het al niet veel langer is.
Ik heb dik haar tot over mijn schouders, lang dus, met slag erin. Als ik het gewassen heb is het zacht en klitvrij, de overige dagen haal er er alleen even mijn handen doorheen in de ochtend en dan is het helemaal prima. Ik heb helemaal geen borstel nodig.

Ik heb hetzelfde, gewoon goed conditioner gebruiken en soms wat olie in de puntjes :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:53

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:21

Als ik mijn haar 10 jaar niet borstel kan er een ooievaar in nesten denk ik.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:26

Pantykous schreef:

_/-\o_

Ik vind het bij mezelf juist wat mooier staan als ik het een dag of 2-3 niet borstel. In de vakanties borstel ik het nooit, wat eindigt in stukken vervild haar wat een hel is om door te krijgen. Ik heb ook dik, golvend haar tot mijn onderrug. Hier werkt een borstel van de action al jaren goed, wel een harde, niet die zachte dingen die altijd kapot gaan. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er merken borstels bestonden. :evaw:

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:30

Ik gebruik een Denman! Fijne borstel. Ik borstel alleen onder de douche met cowash of conditioner.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 02:00

MyWishMax schreef:

Ik heb veel en dik haar, maar ik kom gewoon niet door al mijn haar heen ermee. Ik moet het echt in tig secties onderverdelen en dan alsnog kom ik op bepaalde plekken niet door alles heen, waardoor er klitten blijven zitten.

Borstel je droog?

Ik heb een dikke bos krullen dus borstel alleen nat.

Als ik het niet uitborstel onder de douche krijg ik dreads.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:23

MarcoBorsato schreef:
MyWishMax schreef:

Borstel je droog?

Ik heb een dikke bos krullen dus borstel alleen nat.

Als ik het niet uitborstel onder de douche krijg ik dreads.

Beide gedaan, maar als ik het nat borstel moet het als het droog is nog een keer. Maar geen krullen, gewoon steil haar. Nat werkt het bijna nog slechter.
Nu was ik het ook s avonds en ga dan slapen, omdat haar veel te traag droogt. Normaal als er meer lagen inzitten duurt het een paar uur, nu zijn lagen er bijna uit en als ik het s ochtends was is het eind van de middag pas droog op het dikste stuk :+ Of de volgende ochtend nog niet eens als ik s avonds was haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:56

Flink conditioner gebruiken, uitwassende en een die mag blijven zitten.
Ik heb veel haar en slag en hoef over het algemeen mijn haar niet te borstelen.. Alleen nu als ik een capuchon heb en er een wollen sjaal bij draag :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:30

Pantykous schreef:

10 jaar niet borstelen staat niet gelijk aan 10 jaar niet verzorgen he ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:35

Goof schreef:
Pantykous schreef:

En toch zou ik zelfs als ik het verder verzorg, echt na een week al in een gigantische klittenbende hebben. Niet iedereen heeft hetzelfde haar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:37

Ik kan mijn haar niet niet borstelen hoor. Ik heb heel stijl en fijn haar. Ik borstel wel als het nat is. Maar na een dag losdragen heb ik al vogelnesten in mn nek. Als ik die niet uitkam, worden ze alleen maar groter.
Ik was om de dag, gebruik flink conditioner en wekelijks een masker. Iemand de goudentip, ik hoor hem graag!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:17

Ik heb ook dik en veel en lang haar.
Tangle teazer ligt in de kast. Kom er niet mee door mijn haren.

Ooit eens van mijn schoonmoeder een borstel van de kappersgroothandel gekregen en die werkt nog het beste.
Die dure Mason borstel lijkt mij ook wel wat.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:17

Ik gebruik momenteel alleen de wet brush na het douche.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:24

Ik ben al jaaaren super tevreden met een mason pierson. Hij is ook nog steeds helemaal goed en nieuw. Ik heb destijds wel uitgezocht welke het beste bij mijn haartype past en nog steeds tevreden mee.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:19

Ik gebruikte ook een tangle teezer en had er een haat/liefde verhouding mee. Nu overgestapt op een wet brush en ik wil geen andere meer.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:18

Ik heb veel fijne krullen, ik gebruik een denman borstel, en borstel mijn haar alléén als het zeiknat is met conditioner erin, twee keer per week (na het wassen). Anders breekt alles af, en borstel ik ook nog eens de krullen eruit (en pluis erin). Denman brush geeft bij krullen ook mooie gescheiden "clumps".

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:27

Ik gebruik sinds kort ook een denman borstel, ik heb krullend haar en sinds ik die borstel gebruik is het na het borstelen eindelijk niet meer statisch en pluizend. Ik borstel het alleen nat, onder de douche en daarna maak ik het vochtig als ik m'n haar borstel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:05

Een Mason Pearson... Het zijn de beste borstels maar ook de duurste. Ik heb altijd heel lang en super dik haar gehad. Mijn moeder heeft deze borstel voor me gekocht toen ik klein was want het was altijd een ramp om zonder huilen mijn haar te kammen, heb hem nog steeds. Het is écht de beste borstel ooit, maar je moet er dus wel een centje voor over hebben.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:38

Goof schreef:
Pantykous schreef:

Nee snap ik, maar dat kan met mijn haar echt niet. Als ik een uur een sjaal om heb met los haar dan heb ik al een enorme viltbol in m'n nek zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:42

Ik heb een tangle teaser voor als ik echt klitten heb of nat haar moet borstelen, maar voor 'normale dagen' gebruik ik m'n denman :j. Echt een aanrader, heb het idee dat het je haar ook minder statisch maakt in de winter.

Afbeelding

Deze denman is ook fijn, maar gebruik ik eigenlijk alleen als ik m'n haar heb gekruld (wat niet vaak is :))):
Afbeelding

Mijn zusjes het met dik én veel haar gebruiken die twee denmans ook :j. Wel in combinatie met een anti-klit spray.

Edit: ik heb stijl normaal haar :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-02-21 16:49, in het totaal 3 keer bewerkt