Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flower033 schreef:J
ps. potjes voor onverzekerden (niet uit overtuiging) zijn er om de zorgverlener kosteloos te stellen. De kosten zullen verhaald worden op de onverzekerde persoon.
Flower033 schreef:Een zorgverzekeraar mag niet zomaar een datum kiezen. Zij zullen de datum van inschrijving aanhouden.
mylittlejoy schreef:Geen idee wat de regelgeving is, maar als hij al op 28 december hier was/woont, dan vind ik het zelf nog wel lang om een volle maand onverzekerd (niet alleen zorgverzekering) rond te lopen. Of kon dit niet sneller?
mylittlejoy schreef:Geen idee wat de regelgeving is, maar als hij al op 28 december hier was/woont, dan vind ik het zelf nog wel lang om een volle maand onverzekerd (niet alleen zorgverzekering) rond te lopen. Of kon dit niet sneller?
nuscaniels schreef:Hij heeft in 2008 een hartaanval gehad maar na een jaar van controles was alles goed en hoefde hij niet meer terug te komen.
Begin november vorig jaar had hij zodanig last van hartkloppingen dat ze onderzoek in het ziekenhuis hebben gedaan. Daar kwam verder niks afwijkends uit alleen advies niet meer roken, beter geen koffie meer, dagelijks wandeling en op tijd slapen.
Indien hij wilde konden ze over een half jaar weer controle doen maar hoefde zich nergens zorgen over te maken en kon zonder problemen hierheen.
@mylittlejoy, we waren er inderdaad nog niet over uit wat we wilden. Hij had voor de zekerheid alle papieren mee om zich hier in te kunnen schrijven. Na veel praten, discussies en kijkend naar mogelijkheden hier voor hem qua werk vorig weekend knoop doorgehakt.
Hij heeft in Roemenië uniek werk wat hier niet te vinden is en waar hij ook niet zomaar een jaar mee kan stoppen en dan weer opppakken. Het was nog wel een dingetje voor hem om dan hier ongeschoold werk te gaan doen, wetend dat wat hij het liefste doet hier niet te vinden is.
Absoluut niks mis met ongeschoold werk maar na 30 jaar iets gedaan te hebben en eigen baas te zijn is dat wel een behoorlijke stap om te nemen.
Hannanas schreef:Maar daar zijn verzekeringen vaak ook niet verplicht. Hier wel, dus het zou nogal raar zijn als ze hier - in een heel extreem geval - dan zeggen "je mag elke maand je premie aftikken, maar je bent zo krakkemikkig dat we niets gaan uitkeren als je wat mankeert."nuscaniels schreef:Hij heeft in 2008 een hartaanval gehad maar na een jaar van controles was alles goed en hoefde hij niet meer terug te komen.
Begin november vorig jaar had hij zodanig last van hartkloppingen dat ze onderzoek in het ziekenhuis hebben gedaan. Daar kwam verder niks afwijkends uit alleen advies niet meer roken, beter geen koffie meer, dagelijks wandeling en op tijd slapen.
Indien hij wilde konden ze over een half jaar weer controle doen maar hoefde zich nergens zorgen over te maken en kon zonder problemen hierheen.
@mylittlejoy, we waren er inderdaad nog niet over uit wat we wilden. Hij had voor de zekerheid alle papieren mee om zich hier in te kunnen schrijven. Na veel praten, discussies en kijkend naar mogelijkheden hier voor hem qua werk vorig weekend knoop doorgehakt.
Hij heeft in Roemenië uniek werk wat hier niet te vinden is en waar hij ook niet zomaar een jaar mee kan stoppen en dan weer opppakken. Het was nog wel een dingetje voor hem om dan hier ongeschoold werk te gaan doen, wetend dat wat hij het liefste doet hier niet te vinden is.
Absoluut niks mis met ongeschoold werk maar na 30 jaar iets gedaan te hebben en eigen baas te zijn is dat wel een behoorlijke stap om te nemen.
Zo dan heb je hier in Nederland nog geluk. Genoeg verzekeringen in het buitenland vergoeden niets van “al bestaande problemen” als je verzekering van start gaat en dat ze alle dossiers opvragen van voorgaande euvels (zoals bij jouw vriend in november in Roemenië voor zijn hart).
pinto_1 schreef:Als hij met terugwerkende kracht ingeschreven kan worden en daar ook gewoon voor betaalt, what's the big deal?Ik vind het ook niet slim om zo lang onverzekerd rond te lopen. Je kiest ervoor om je niet te verzekeren in het land van afkomst, en je loopt vervolgens ook in een ander land onverzekerd rond. Dan overkomt je wat, en wil je met terugwerkende kracht ingeschreven worden zodat alles vergoed wordt. Dat klinkt in mijn oren nogal krom. Als ik ervoor kies om mijn eigen bijdrage naar 850 te verhogen omdat ik nooit wat heb, kan ik ook niet zeggen als ik wat krijg: oh wacht, draai maar weer even terug dan laat ik het later in gaan.
Sterkte met de operatie TS, ik hoop dat je vriend er weer helemaal bovenop komt.
Brainless schreef:DuoPenotti schreef:Hij zal niet de enige zijn. En mede daarom zijn de premies waarom ze zo zijn.
Dat is niet helemaal waar.
Het potje voor onverzekerden wordt niet betaald uit onze zorgpremie.
DuoPenotti schreef:Ah we betalen het samen wel allemaal weer.....
Sorry ts voor mijn botte opmerking maar dat was wel mijn eerste gedachte.
Het is niet dat hij nu gisteren hier is aangekomen, ook al zouden andere het dan al in orde hebben.
Vind het verbazend dat het kan op terugwerkende kracht. Als hij nu niet ziek was geworden, hoe lang had hij dan nog gratis door gelopen?
Hij zal niet de enige zijn. En mede daarom zijn de premies waarom ze zo zijn.
Ik hoop voor hem zeker het beste en hoop dat de operatie slaagt.