Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Maar het is geen werk, het is een rijtechnische stage, waarvoor zij betaald. Want gratis zal dit wel niet zijn. Ik snap het echt niet dat mensen maar uitzonderingen blijven zoeken. Ik ontstip hier want ik heb het echt gigantisch moeilijk met het feit dat sommigen maar uitzonderingen blijven zoeken terwijl de rest, waaronder ik! ons strak aan de regels houden. Hier kan ik geen begrip/noch respect voor opbrengen.
Noem het wat je wil, kader het in zoals je het wilt, het is een rijtechnische stage en dus hobby. Als TS loon marktcomform uitbetaald krijgt, dan is het iets anders. Maar dat zal wel niet, anders was deze vraag hier ook niet geweest.
Iriscope schreef:Tsja, ik had het ook echt nodig om naar Nederland te komen om afscheid te nemen van oma en haar begrafenis te kunnen bijwonen, en gezien de regels was het ook mogelijk, maar ik neem mn verantwoording en heb dit dus moeten missen.
Een stage die onderdeel van een studie is, wat je dus later werk op gaat leveren, is wat anders dan een stage die je doet omdat je graag een betere amazone wil worden. Gewoon laten gaan en volgend jaar nog eens proberen. Als iedereen nou die verantwoording neemt ipv steeds dat grijze gebied in te willen, dan zijn we veel sneller van dit gedoe af...
Bloemetje75 schreef:Moestuin, waar staat dat TS betaald voor haar stage?
Weet je, je kunt er heel boos over doen. Wij houden ons ook aan de regels maar het is van de zotte vaak!
We wonen al van voor de invoer van de euro in België dus ik koos voor 2x belasting aangifte en 2 portemonnees.
Mijn 14 jarige zoon gaat in Nl naar school dus heeft thuis onderwijs want middelbare scholen zijn dicht. Hij mag wel de grens over voor het geven van training aan een groepje 8 jarigen veldhockeyers (krijgt hij voor betaald dus bijbaantje), als het groepje wat hij training geeft, tijdens de training wedstrijd doet tegen leeftijdsgenootjes van diezelfde club als onderdeel van de training, mag hij dat begeleiden (en fluiten). Als hij op zaterdag diezelfde wedstrijd zou fluiten en hij krijgt niet betaald mag het niet. Krijgt hij 2€ voor die wedstrijd op zaterdag te fluiten, dan mag hij precies het zelfde wel doen want hij krijgt betaald.....
TS zou een topsportstatus hebben als er geen corona was... En wie weet krijgt ze die topsportstatus volgend jaar wel als ze nu die stage doet en niet als ze die stage niet doet.... Het is dus iets meer dan gewoon hobby.
Lalidan schreef:Die stage zou misschien nog best mogen, onder welke noemer je het ook schuift, maar waarom je dan ook nog én naar je tweede paard moet gaan én naar je bijbaantje in de supermarkt, ik vind het ook wel heel erg de mazen van wat mag opzoeken eigenlijk. Ik snap best dat je toe bent aan wat anders, maar je kan ook voor één van die dingen kiezen ipv alle drie te willen.
Lalidan schreef:Die stage zou misschien nog best mogen, onder welke noemer je het ook schuift, maar waarom je dan ook nog én naar je tweede paard moet gaan én naar je bijbaantje in de supermarkt, ik vind het ook wel heel erg de mazen van wat mag opzoeken eigenlijk. Ik snap best dat je toe bent aan wat anders, maar je kan ook voor één van die dingen kiezen ipv alle drie te willen.
welshfan97 schreef:Lalidan schreef:Die stage zou misschien nog best mogen, onder welke noemer je het ook schuift, maar waarom je dan ook nog én naar je tweede paard moet gaan én naar je bijbaantje in de supermarkt, ik vind het ook wel heel erg de mazen van wat mag opzoeken eigenlijk. Ik snap best dat je toe bent aan wat anders, maar je kan ook voor één van die dingen kiezen ipv alle drie te willen.
Ik zou graag kiezen maar ik kan niet mijn baantje opzeggen voor een stage van 4 weken en dan daarna werkloos zijn, als ik terug kom van stage moeten mijn paarden gewoon weer op een pensionstal staan en moet mn auto ook weer betaald om naar de stage van mijn studie te komen. En ik kan daarnaast slechts het tweede paard 4 weken niet trainen en geen beweging geven.
Bloemetje75 schreef:Je moet in ieder geval een verklaring op eer hebben. https://www.info-coronavirus.be/nl/
Handig is om daarnaast je werkgeversverklaring of afspraken rond stage mee te nemen.
Voor werk, opleiding en verzorgen van dieren en mantelzorg mag je de grens over.
Aangezien dat is wat je gaat doen, is het toegestaan.
janderegelaa schreef:Bloemetje75 schreef:Je moet in ieder geval een verklaring op eer hebben. https://www.info-coronavirus.be/nl/
Handig is om daarnaast je werkgeversverklaring of afspraken rond stage mee te nemen.
Voor werk, opleiding en verzorgen van dieren en mantelzorg mag je de grens over.
Aangezien dat is wat je gaat doen, is het toegestaan.
Dat geldt voor Belgen, niet voor Nederlanders. Ik rijd gewoon de grens over.
veerledec schreef:SVRL schreef:Dus eigenlijk kom je hier gewoon een maand werken en is het niet in kader van een erkende opleiding. Het wordt alleen maar stage genoemd, omdat dat volgens de regels dus wel zou mogen. Sorry hoor, dit is niet iets wat onder de noemer noodzakelijk valt.
Werk mag ook gewoon.
welshfan97 schreef:Lalidan schreef:Die stage zou misschien nog best mogen, onder welke noemer je het ook schuift, maar waarom je dan ook nog én naar je tweede paard moet gaan én naar je bijbaantje in de supermarkt, ik vind het ook wel heel erg de mazen van wat mag opzoeken eigenlijk. Ik snap best dat je toe bent aan wat anders, maar je kan ook voor één van die dingen kiezen ipv alle drie te willen.
Ik zou graag kiezen maar ik kan niet mijn baantje opzeggen voor een stage van 4 weken en dan daarna werkloos zijn, als ik terug kom van stage moeten mijn paarden gewoon weer op een pensionstal staan en moet mn auto ook weer betaald om naar de stage van mijn studie te komen. En ik kan daarnaast slechts het tweede paard 4 weken niet trainen en geen beweging geven.
welshfan97 schreef:Nogmaals dit is niet rijtechnisch, ik denk echt niet dat ik daar op een ander paard kom dan de mijne, ik ga daar stallenmesten, paarden binnen en buiten zetten, paarden klaarmaken voor de training en weer naverzorgen. Ik noem dit stage, niet omdat het wel zou mogen, maar omdat ik niet weet hoe je het anders noemt. Ik kan het ook een bijbaantje noemen voor een aantal weken.
Citaat:Ohja dat dit soort activiteiten niet worden aangeraden in corona-tijd klopt. Echter merk ik aan mezelf ik het nodig heb om even iets anders te doen, ik heb al een jaar lang alleen stage gelopen in ziekenhuizen en alle vrije dagen gewerkt in de supermarkt. Daarnaast staan mijn paarden normaal op een grote drukke pensionstal, de stal waar ik stage ga lopen is rustiger en met een klein vast team waardoor ik minder contactmomenten dan normaal heb. Ik kan me voorstellen dat sommige dit dubieus vinden, toch wil ik kijken of het mogelijk is.
SVRL schreef:veerledec schreef:[quote="SVRL"
Dus eigenlijk kom je hier gewoon een maand werken en is het niet in kader van een erkende opleiding. Het wordt alleen maar stage genoemd, omdat dat volgens de regels dus wel zou mogen. Sorry hoor, dit is niet iets wat onder de noemer noodzakelijk valt.
[/quote
Werk mag ook gewoon.
Vast werk ja, niet iets wat je maar voor 1 maand gaat doen. En dankzij dit soort kapriolen, blijft het virus slachtoffers maken. Een maand in het buitenland een bijbaantje nemen hoort niet bij de essentiële verplaatsingen.