Wat is het eerste wat je gaat doen als je gevaccineerd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 02:23

Mkango schreef:
Absolem schreef:
Ik heb al corona gehad en ik ben zwanger dus ik wordt voorlopig niet gevaccineerd. Sowieso wil ik eerst resultaten zien dat het vaccin veilig is. Ik zie nu nog teveel onrust in ervaringen en media verhalen.

Ik kan me de flater van de baarmoederhalskanker vaccinatie nog wel herinneren. Ik was net te oud er voor(gelukkig) . Maar zat mensen die onvruchtbaar zijn geworden er door..

Is daar ook een causaal verband aangetoond, of is er slechts sprake van correlatie?
(Het antwoord laat zich raden, maar toch.)

Meeste verwijzen erbij naar artikel van Gayle DeLong. Deze is echter zelfs teruggetrokken door het journaal die het gepubliceerd had := vond dit wel mooie samenvatting ervan: https://www.google.nl/amp/s/scienceinte ... rates/amp/.

En wat ik zou doen als ik gevaccineerd ben... hoop dat ze een broodje kroket uitdelen net zoals na griepvaccin... anders goed excuus om die gelijk te gaan halen O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 03:05

purny schreef:
Die vraag kwam zojuist in mij op. Nu het vaccineren vrijwel (de tunnel is nog heel lang) dichterbij komt vroeg ik mij af wat bokkers gaan doen als ze beide vaccinaties hebben gehad. Ga je bij je oma of opa langs die je al heel lang niet hebt gezien? Of andere dingen?

Zelf ga ik pas naar mijn oma als ik helemaal gevaccineerd ben. Oma heeft hem ook al gehad(de eerste en is 94 jaar).
En toch gek dat je best blij kan worden van een vaccinatie...

Helemaal niets anders als dat ik nu al doe.
Ik vind het ook een beetje een rare vraag. Waarom zou je meer risico nemen terwijl er nog te weinig bekend over is?
Het is niet zo dat je dan opeens meer mag of kunt.

Lukasje

Re: Wat is het eerste wat je gaat doen als je gevaccineerd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 03:46

Hopen dat ik geen bijwerkingen krijg :D .

En vermits, zoals al herhaaldelijk gezegd, nog helemaal niet bekend is dat je dan geen corona kan overdragen, lijkt het me niet verstandig al veel te ondernemen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:44

Absolem schreef:
Ik heb al corona gehad en ik ben zwanger dus ik wordt voorlopig niet gevaccineerd. Sowieso wil ik eerst resultaten zien dat het vaccin veilig is. Ik zie nu nog teveel onrust in ervaringen en media verhalen.

Ik kan me de flater van de baarmoederhalskanker vaccinatie nog wel herinneren. Ik was net te oud er voor(gelukkig) . Maar zat mensen die onvruchtbaar zijn geworden er door..

Ik ken dus niemand die last heeft, of goed last heeft gehad, van het baarmoederhalsvaccin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:51

Kookaburra schreef:
Absolem schreef:

Ik ken dus niemand die last heeft, of goed last heeft gehad, van het baarmoederhalsvaccin.

Ik dus wel maar voor zover bekend (ze is nog jong) geen onvruchtbaarheid. Wel een hele erge vermoeidheid waardoor ze niet meer volledig naar school kan. Maar goed dit is off-topic.
Of ik me laat enten weet ik nog niet maar als ik geënt zou zijn tegen Corona dan zou ik geen bijzondere dingen doen. Hopen dat de samenleving weer normaal wordt. En dat ik op vakantie kan misschien?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:11

Ik heb het idee dat Purny de vraag niet zo letterlijk bedoeld heeft. Meer : waar kijk je naar uit als alles weer mag?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:21

Het is wel een vreemde vraag. Je kunt nog steeds anderen besmetten dus je hoort je gewoon aan de maatregelen te houden. Ik ben er wel bang voor dat veel mensen dit straks als een vrijbrief zullen zien om zich aan geen enkele regel meer te houden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:28

Tis wel weer duidelijk hoe weinig mensen zich echt inlezen in het vaccin en wat je er mee bereikt.

Ik laat me in ieder geval niet inenten. Mijn oma wel, dus dat is prettig want dan kan ze eindelijk ons huis komen bekijken en weer eens bij ons eten.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:30

Scum schreef:
Het is wel een vreemde vraag. Je kunt nog steeds anderen besmetten dus je hoort je gewoon aan de maatregelen te houden. Ik ben er wel bang voor dat veel mensen dit straks als een vrijbrief zullen zien om zich aan geen enkele regel meer te houden.

dat dus inderdaad. Je kunt nog steeds (een mildere) vorm van covid krijgen, dus je kunt nog gewoon besmettelijk zijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:42

Maar de key van vaccineren was toch dat er minder druk op de zorg kwam? Dan hangt het er vanaf hoe mild de mildere vorm is, want technisch gezien zou je anders nooit meer terug naar normaal kunnen als je er zo naar kijkt. Of begrijp ik het verkeerd?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:44

Dat denk ik ook, Kairos. Het is ook al direct gezegd dat dit virus niet meer zou verdwijnen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:46

Inderdaad, dat dacht ik dus ook, maar ze zouden dan toch ergens de grens moeten trekken met wanneer je bepaalde maatregelen opheft. Het lijkt me namelijk raar als je iedereen zou verbieden voor de rest van hun leven iemand te knuffelen bijvoorbeeld...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:52

Ik denk dat als het zich niet meer zo razendsnel verspreid, als de meesten gevaccineerd zijn en er dus niet meer zo ziek van worden, dat de maatregelen snel weer terug gaan naar normaal. Misschien met hier en daar wat aanpassingen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:54

Wat ik ga doen? Mij aan de COVID maatregelen houden zolang als dat moet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:03

xLaraaj schreef:
Absolem schreef:

Dit heb ik echt nognooit gehoord...

Helaas ik weet er alles van. Zelf en in de volgende generatie

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:05

Er zijn zat ziektes verdwenen door vaccineren en ook een hoop ziektes flink gereduceerd. Vaccineren biedt imo dan ook fijne perspectieven :)

Ik hoop weer op vakantie te kunnen met mijn dochters wanneer het gros van de mensen is gevaccineerd.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:07

nynke55 schreef:
Ik heb het idee dat Purny de vraag niet zo letterlijk bedoeld heeft. Meer : waar kijk je naar uit als alles weer mag?

Jemig precies dit inderdaad! Ik denk dat het meer een positief leuk topic idee is als inderdaad de vraag wat zou je doen als je de loterij wint. Gelukkig zijn er genoeg zuurpruimen op bokt :+

Mits blijkt dat je niet meer besmettelijk bent na vaccinatie zou ik weer bij m'n ouders langs willen (lang niet meer gezien ivm Corona, zij zijn erg voorzichtig). Daarnaast een leuke gezellige verjaardag vieren (als iedereen dan al geënt is natuurlijk) en graag weer een keer op springwedstrijd :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:10

MarlindeRooz schreef:
Maar het is toch nog helemaal niet zeker dat je het niet kan dragen en dus overdragen als je wel gevaccineerd bent?

Honderd procent zekerheid bestaat niet in de wetenschap.

Maar gisteren stond in The Lancet (niet de eerste de beste) dat gevaccineerden het virus 'uiterst beperkt' overdragen - al was het maar omdat ze niet / veel minder hoesten en niezen.

Maar ik denk dat ik beide prikken ga vieren met chocolade.

(De optimale bescherming is er idd pas een week of twee na de tweede prik.)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:19

friesiszwart schreef:
xLaraaj schreef:

Dit heb ik echt nognooit gehoord...

Die hpv enting werd gegeven aan 13 jarige meisjes. De meeste daarvan zijn gelukkig nog niet zwanger of zwanger geweest, dus hoe weet je dat ze überhaupt vruchtbaar zijn? En hoe kan onvruchtbaarheid in de volgende genaratie opduiken? Een kenmerk van onvruchtbaarheid is volgens mij dat er geen volgende generatie komt...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:25

... en waar ik mij op verheug om te doen als het weer kan
(... liefst omdat veel mensen zo slim zijn om zich te laten inenten...)
is zingen in groepsverband.

Weer naar mijn koor, en weer naar de kerk.
En mijn leidse vrienden op sleeptouw nemen : in de Pieterskerk zingen we:
melodie 'there is no business like showbusines'
de scratch is at it best
hier in de Leidse Pieterskerk
iedereen is in een goede stemming
en maakt razend enthousiast muziek
ook de dirigent heeft er veel zin in,
er klinkt gejuich van het publiek....

(En daarna wellicht iets vrooms.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 10:27

Precies nynke, iets goed neerzetten is niet mijn sterkste kant.
Ik kijk er gewoon naar uit om mijn oma te zien live ipv via Skype.
Maar wil dit pas doen als ik helemaal gevaccineerd ben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:28

Precies Billy. Wat een gezwam zeg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:29

Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor vaccinatie zijn er hopelijk al heel wat versoepelingen.
Dus even heel positief gedacht zou ik zeggen; op vakantie {:} !

Maar realistisch gezien is dat nog maar afwachten en ga ik waarschijnlijk niets noemenswaardigs doen. Sowieso alles binnen de dan geldende maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:37

friesiszwart schreef:
Again, is er een causaal verband aangetoond?

Idem met CVS. Er zijn niet significant meer meisjes met CVS die een HPV-vaccinatie gekregen hebben ten opzichte van meisjes die dat niet hebben - het komt sowieso relatief vaak voor onder pubermeiden. Ik ken er twee die het gehad hebben en guess what, dat was voordat dat vaccin überhaupt op de markt kwam. :+

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:52

Jeetje wat neemt dit topic een stomme wending. :+

Ik kijk er naar uit om weer lekker met mn vrienden leuke dingen te kunnen doen. Dagjes uit, lekker uiteten, op reis. Maar aangezien ik jong en gezond ben zal ik nog wel even moeten wachten. :P

Ik heb overigens niks gemerkt aan dat HPV vaccin. Mijn moeder heeft me er meteen op af gestuurd zodra het kon, omdat zij in het ziekenhuis (daar werkte ze) had meegemaakt dat een jonge moeder overleed aan baarmoederhalskanker. Dat wilde ze voor mij graag voorkomen.

Overigens is dat hele 'onvruchtbaarheid' verhaal nooit duidelijk bewezen. Weet je wat je pas onvruchtbaar maakt? Baarmoederhalskanker krijgen. :+ :+