Massage gun of vergelijkbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Massage gun of vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:47

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:04

Ik ben toch een beetje bang dat je het verkeerd doet. Een app is natuurlijk geen mens die ziet wat je doet.

Toen ik een hernia had, was voorover buigen juist fijn, waar achterover beter was bijv.

Als de fysio mn nek deed, was wat even naar voelde juist effectief.

Als je jezelf behandeld met zo een ding, heb je misschien de neiging om te doen wat fijn voelt en dat is misschien toch niet altijd het juiste??

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:10

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:16

Ibood is wel een betrouwbare website, bestellen er wel vaker wat en is altijd prima. Deze wordt ook gewoon bij bol.com verkocht met prima reviews.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:11

Oke, ben er voort voorzichtig in geworden als er vaag gedaan wordt over levertijd op een site

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:16

Muze schreef:
Omdat ik soms wat last heb van mijn spieren en verklevingen na operaties ga ik normaal vaak naar de chiropractor of de osteo of soms sport massage.
Alles zit nu dicht en ik dacht... zijn er geen producten die ik kan gebruiken om zelf mijn spieren en fascia wat los te krijgen.

Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld een massage gun of iets anders?
Het gaat om onderrug, nek en arm..

Vandaag bij Ibood!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:38

Heel verstandig Sandra, is ook altijd t eerste wat ik doe, de verzend- en levertijd checken. Maar ibood is voor zover ik weet geen dropshipper, hebben er laatst nog een nieuwe koffiemachine gekocht (Siemens) dus t zijn geen rotzooi producten.

Margee, dat zei ik net :+

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:50

miccamaaike schreef:
Heel verstandig Sandra, is ook altijd t eerste wat ik doe, de verzend- en levertijd checken. Maar ibood is voor zover ik weet geen dropshipper, hebben er laatst nog een nieuwe koffiemachine gekocht (Siemens) dus t zijn geen rotzooi producten.

Margee, dat zei ik net :+

Tunturi is ook wel een bekend merk qua fitness apparaten, geen ali rommel idd

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:49

Ik heb een massage apparaat met infrarood licht. Ook heeft die van mij een lichte en een zwaardere trilstand. Je kan hem ook gebruiken zonder infrarood. Ik gebruik hem voornamelijk bij of na een migraine aanval of bij spierpijn of stijfheid. Ook helpt het goed om de bloedcirculatie te stimuleren dus na een dag veel staan dan pak ik mn voeten en onderbenen ook mee. Ik heb m ooit cadeau gekregen maar ik zal even zoeken of ik m ergens online kan vinden.

Edit: gevonden. https://www.bol.com/nl/p/beurer-mg70-ma ... re_pdp_www

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:19

Boompje1985 schreef:
Ik heb een massage apparaat met infrarood licht. Ook heeft die van mij een lichte en een zwaardere trilstand. Je kan hem ook gebruiken zonder infrarood. Ik gebruik hem voornamelijk bij of na een migraine aanval of bij spierpijn of stijfheid. Ook helpt het goed om de bloedcirculatie te stimuleren dus na een dag veel staan dan pak ik mn voeten en onderbenen ook mee. Ik heb m ooit cadeau gekregen maar ik zal even zoeken of ik m ergens online kan vinden.

Edit: gevonden. https://www.bol.com/nl/p/beurer-mg70-ma ... re_pdp_www

Maar de grote vraag; wat merk je ervan?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:43

Meer mobiliteit, minder pijn. Tijdens mn frozen shoulder was het vooral fijn om de omliggende spieren (dus niet de schouder zelf) wat soepeler te houden. Het trok bij mij helemaal naar mn nek en ruggenwervels en dan was zo'n apparaat erg prettig. Ook helpt het bij mij om de spierpijn sneller kwijt te raken. Ik kan ook echt niet meer zonder, het "geneest" misschien niks maar die ontspanning is zo fijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:49

Boompje1985 schreef:
Meer mobiliteit, minder pijn. Tijdens mn frozen shoulder was het vooral fijn om de omliggende spieren (dus niet de schouder zelf) wat soepeler te houden. Het trok bij mij helemaal naar mn nek en ruggenwervels en dan was zo'n apparaat erg prettig. Ook helpt het bij mij om de spierpijn sneller kwijt te raken. Ik kan ook echt niet meer zonder, het "geneest" misschien niks maar die ontspanning is zo fijn!

Hoelang heb je dat effect? En hoe vaak doe je het dan?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:23

SandravdB schreef:
Denk helemaal niet verkrijgbaar

Ik heb vandaag de massagegun bij de Aldi gekocht, hij was er tot mijn verbazing dus wel

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:16

Ik volg heel graag! Lijkt me wel wat! Zowel voor m’n paard als voor mezelf zou ik het graag proberen. Mocht iemand een betaalbaar en goed model weten dan hoor ik dat graag! Ken ze niet dus geen idee waar ik op moet letten. Aangezien ik niet weet of het wat voor me is wil ik liever niet meteen super veel geld eraan uitgeven.

Edit; ik krijg er volgende week 1 van de Aldi. *\o/* Kennis brengt hem voor me mee uit het filiaal waar ze werkt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:52

Wat er nog niet bijstaat, maar bij mij wel goed helpt om alles te ontspannen is een shakti-mat, heerlijk ontspannend (meestal val ik in slaap) en na een aantal keren komt alles ook wel mooi los.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:56

Ik heb mijn gun net binnen! Die van de Aldi. Paar seconden geprobeerd voor ik hem aan de oplader heb gelegd en ik ben nu al fan! Dacht dat ie alleen aan een kabel kon maar er zit een accu in! Wil er graag nog een zelfde bij voor m’n paard. Helaas zijn ze hier in de buurt overal uitverkocht -O-

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 19:06

Hier idd ook niet te krijgen.
Twijfel nog beetje welke ik wil.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:39

Nou mijn Jack Russel vindt het ook wel wat :') ik dacht hij vindt het vast eng maar nee hoor _O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:37

Ik heb de mijne ook binnen, die van ibood. Wat een fantastisch apparaat, love it :D
1000 maal dank voor de fantastische tip TS!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 12:11

Voor de paarden had ik een topic geopend maar daar krijg ik geen reacties.
Zie op Facebook steeds reclame van de horserelax voorbij komen voor paard..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:12

pluisje88 schreef:
Ik heb mijn gun net binnen! Die van de Aldi. Paar seconden geprobeerd voor ik hem aan de oplader heb gelegd en ik ben nu al fan! Dacht dat ie alleen aan een kabel kon maar er zit een accu in! Wil er graag nog een zelfde bij voor m’n paard. Helaas zijn ze hier in de buurt overal uitverkocht -O-

Waar heb je hem gebruikt en voor welke klachten?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:18

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:05

superpony schreef:
pluisje88 schreef:

Waar heb je hem gebruikt en voor welke klachten?

Gewoon verkrampte spieren. Paar jaar geleden zes voudige hernia gehad en heb veel na-klachten. Hoge spierspanning is er daar 1 van.

Heb contact opgenomen met de leverancier omdat ik er graag nog 1 wilde kopen maar hij overal uitverkocht was. Deze geeft aan dat hij vanaf deze week of volgende week rechtstreeks bij hun te bestellen zal zijn. Ze zou me het linkje toesturen zodra ze deze had zei ze.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:07

janderegelaa schreef:
Ik heb deze gun. Spotgoedkoop en geleverd vanuit Belgie. Doet echt niet onder voor een duurdere.
https://nl.aliexpress.com/i/4000082317523.html

Zo spotgoedkoop is dit toch ook weer niet? Met btw, invoerrechten ed ben je zo 75,- verder..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:33

Ik vulde bij google massage gun in en dan krijg ik 20 van die zwarte dingen die op elkaar lijken.........

@Pluisje, fijn dat het werkt.

Ik heb bechterew/ontstekings reuma en kan echt heel erg stijf en pijnlijk zijn. Fysio helpt maar kort en beperkt, maar was maar 1x pw. En de plekken wisselen zich af, dus dan is een paar dagen zelf pakken wel fijn.

Ik twijfel een beetje over de combi met infrarood. Maar we zijn ook bezig met de badkamer en daar een sunshower of sauna. Dan hoeft het niet allemaal en en en.

Muze schreef:
Voor de paarden had ik een topic geopend maar daar krijg ik geen reacties.
Zie op Facebook steeds reclame van de horserelax voorbij komen voor paard..

Die bekeken en Nederlandse en Duitse fb zag ik wel ervaringen, maar mijn Duits is heel slecht. Ik vind het heel moeilijk om te zien wat dat apparaatje nou werkelijk doet? Hij masseert volgens mij met draaiende balletjes?
Dat is wel anders dan zo een gun? Die pulseert meer dacht ik??