.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:42

Heb niet alle reacties gelezen hoor, maar wel jouw verhaal. Het eerste wat bij me “ binnen” komt is ... kies nou eens voor jezelf en wat jij wilt.. wie ben jij eigenlijk? Ik begrijp gemakshalve dat je geen werk of opleiding oid doet? Probeer een dagritme voor jezelf te maken. Probeer te vertrouwen op jezelf!

Wat maakt het uit wat je “ vrienden” doen of wat je ouders doen en of de praktijk ondersteuner je een muts vind, so what! Geloof in jezelf, sta hierboven en probeer jezelf te herpakken.

En nou bedoel ik niet te zeggen dat je je aanstelt laat dat duidelijk zijn. Soms zijn er fases in je leven dat alles ineens samen lijkt te komen ( soms positief soms negatief) en dat is echt waanzinnig rot, geloof me ik weet er alles van. Maar de kunst is wel om te proberen onder ogen te zien wat er nou eigenlijk gebeurt en daarin je eigen plan te trekje . Het lijkt een beetje alsof je je afhankelijk opstelt vab anderen.
Onthoud waar deuren dichtgaan gaan nieuwe deuren open.

Koppie op en sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:45

Nog een keer, op gedrag van andere mensen heb jij geen zeggenschap en zoals de situatie met je broer en schoonzus, vraag gewoon waarom je nooit iets hoort. Direct en zonder er om heen te draaien. Kom niet met verwijten (die je maakt zonder het door te hebben) Maar gewoon zeggen dat het je opvalt dat de familie regelmatig bij elkaar zit en jij dat ook prettig zou vinden om daar bij te zijn zo af en toe. ( kan nu niet met coronaregels). En hoe graag je ook zou willen dat de wereld leuk voor je is met alle aandacht en een arm om je schouder, soms is dat gewoon niet zo. Ik vind je niet warrig maar wel heel veel zaken erbij halend waar je niets mee kunt omdat dat het gedrag van anderen is.
Alleen jij bent verantwoordelijk voor je eigen gevoel/geluk of wel etiketje je er ook opplakt. Makkelijk? zeker niet ,daar kunnen de meesten wel over meepraten maar het kan wel opluchten om eens alleen aan jezelf te denken en te werken.

Nayomie

Re: Ik ben opgebrand en weet niet meer wat ik moet doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:48

Heb je al eens geprobeerd om doelen voor jezelf te stellen? Kan heel makkelijk zijn, niet te groot, bijvoorbeeld; ik ga elke dag een half uur wandelen. Lukt het een keer niet, prima, volgende dag weer een kans. Ik denk namelijk als je doelen gaat stellen voor jezelf, je weet waar je naar toe kunt werken. Schrijf daarbij ook op wat je daar voor nodig hebt om dit te bereiken. Dit geeft meer inzicht voor jou. Daarmee kun je een dagbesteding voor jezelf verzinnen, kun je proberen uit die visuele cirkel te komen en kun je trots zijn als je een doel behaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:58

Heb je weleens nagedacht over een assertiviteitscursus? Ik denk dat dat je best zou kunnen helpen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:00

Allereerst sterkte.

Vervolgens één stap tegelijk en elke stap is er één. Bij voorkeur vooruit. Richt je daarop. Als je je daar wat beter over voelt, kijk je wat je dan wilt doen.

Er speelt zoveel dat je je overspoelt voelt. Dat mag. Maar lost niets op :) ik ben een aantal jaar geleden heel zwaar burn out gegaan en kreeg toen als tip je mag één half uur per dag piekeren. Daarna zet je je 'piekeringen' op een wolk en laat je het voorbij drijven. Ik gebruik het nu nog!

Dus mijn tip voor wat je 'moet' doen ( vervang dat eens door wil ... dat moeten...) ... doe kies iets waarvan je denkt dat kan ik (ook al is het 'maar' bijv elke dag boodschappen doen, elke dag een was draaien, elke dag ontbijt voor jezelf maken en rustig opeten, elke dag 1 x duidelijk een grens aangeven ook al is het maar een heeeeel klein grensje :+

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:30

Annet_Dottie schreef:
Ze weet dus ook heeel goed dat ik geen vreemde dingen kan eten, niet omdat ik het niet wil maar vanuit mijn angst, het eetprobleem is gerelateerd aan mijn angststoornis die ik al meer dan 10 jaar heb, waar mijn moeder helaas in het algemeen niet zo goed mee om kan gaan omdat ze het volgens mij niet snapt. Dat klinkt waarschijnlijk als vinger wijzen maar dat is wel letterlijk hoe het volgens mij is. Zoals een vriendin van me ook zei als iemand het zou moeten weten zou het je moeder zijn. Dus ja stank voor dank is dan wel jou mening :x

Dat kan en dat is ook heel logisch. Want hoe lang je ook met iemand bent die geestelijk iets mankeert, je weet nooit 100% hoe dat voor degene is. Of hoe diegene er inmiddels in staat, je kunt nooit in iemands hoofd kijken, moeder of niet.
En dat ze het echt niet snapt dat kan ook nog, en dan nog zou ik het eerder waarderen dat ze wél probeert er voor je te zijn. Ookal doet ze precies het verkeerde, je kunt niet zeggen dat ze niks probeert op misschien de enige manier die ze kan bedenken. Omdat ze misschien ook niet meer weet hoe ze met eea om moet gaan.
Stank voor dank vind ik het inderdaad, omdat jij klaagt over wat ze verkeerd doet maar geen pogingen doet om je eigen aandeel te zien of de achterliggende gedachte die je moeder misschien wel heeft.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:45

Hoe gaat het nu met je? Heb je al contact gehad met de praktijkondersteuner?